dressuur met een trekpaard, wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: dressuur met een trekpaard, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:36

Heey

Hogenesch: Wat heftig zeg, sterkte met het verlies van het veulen :(:)
Alvast veel succes en veel plezier :D Fijn dat er al verbetering inzit :)
Nikita is weer helemaal hersteld gelukkig :D Je ziet het gat in de hoef natuurlijk nog wel zitten maar ze heeft er geen last meer van :D

Calypso: Nikita loopt weer helemaal goed hoor ;) Ze loopt al een behoorlijke poos helemaal zuiver ;)

Maandag voor het eerst samen met een ander paard in de bak gereden. Dat ging niet zo goed.
Uiteindelijk wel fijn afgesloten maar wat was ze dwars zeg. Ze wou de hele tijd achter het andere paard aan.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:30

*vaste amazone van hogenesch haar paarden meld zich*

Truus is Drents kampioen KVTH dressuur geworden en Lisa reservekampioen! :D Mogen dus beide door naar de Nationale in Den Bosch. Met bestgaand was het net andersom, toen liep Lisa op kop en Truus 2e.
Het kon nog stukken beter, heb vooral geen galop kunnen rijden door de gladde bodem, en met Lisa werd me dat behoorlijk pittig afgerekend. Maar we zijn super tevreden! :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:25

Schimpje en Hogenesch: Wat geweldig joh :D Hartelijk gefeliciteerd :D
Heb even in je profiel gespiekt en wat heb jij ze netjes aan het lopen Schimpje :D

Hier gaat het heel erg lekker. Nikita doet super haar best en loopt nu ook stukken nagevelijk in draf.
Ik ben zondag begonnen om de galop knop te installeren. Dat vind ze echt nog ontzettend moeilijk maar ze doet het heel erg braaf. Ik heb op allebei de kanten een stukje gegaloppeerd met der.

hogenesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:32

He hoi,

Ja goed gedaan toch van onze truuzel (truus/Mirthe) bij het inrijden nog even een show gegeven dat trekpaarden ook best kunnen stijgeren maar echt een super braaf dier ik was hehemaal verbaast hoe ze was die dag. ze kon het goed worden met Lisa die naast der stond in de trailer terwijl ze in het weiland niet naast elkaar kunnen staan zonder te klieren hihi. Lisa deed het ook goed hoor maar inderdaad de galop niet geprobeerd omdat het voor een belg nou eenmaal niet zo makkelijk is in kletsnat gras te galloperen en ik geef Britta/schimpie groot gelijk. Ik wil ook niet dat Britta der straks onder ligt als ze wel uitglijd of dat Lisa zelf ook iets zal overkomen ze had nog niet zo lang geleden haar veulen verloren en is ook nog niet optemaal in de bespiering. Ik vond het een mooi verlopen dag ondanks dat het regende en veel trekpaarden inmiddels hadden afgezecht. Op naar Den Bosch dan maar.

groetjes.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:57

Ik mag a.s. zaterdag weer echt officieel dressuur gaan doen met Tych. Eerste keer proef op gras, ben erg benieuwd! :=
Daarna ook nog Bestgaand onder het Zadel daar. Wordt dus een lange, vermoeiende, maar hopelijk hele leuke dag!

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:17

Ik ben inmiddels ook officieel gestart met Floor. En eerste winstpunt binnen! Ook wij mogen zaterdag weer aan de slag op wedstrijd, ben benieuwd!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:39

Sjoe, dat doe je goed!
Zaterdag gaan Tych en ik ons 3e wedstrijdje rijden, maar nopg geen winstpunten binnen....(ik ben niet zo goed... :o )

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:09

Ach weet je, je moet vaak ook gewoon geluk hebben, je paard moet zijn dag hebben, jij moet je dag hebben, en het blijft een jury sport. Ik heb 2 weken terug tussen de KWPNers gereden (helaas net geen winstpunt) maar mijn eerste proef was de jury echt anti bels en dan heb je al meteen de jury tegen, wel veel complimenten gekregen! gewoon proberen rustig te blijven en ik merk dat Floor daarop ook rustig blijft. Anders gaat ze heel hysterisch hinneken en moeilijk te corrigeren. succes voor zaterdag iig en mijn streven is steeds om er een leuke dag van te maken met mijn paard :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:28

Nou, mijn dressuur en bestgaand gata niet door. Paard is niet helemaal goed. Rechtuit gaat oke, maar voltes zijn niet denderend, dus helaas af moeten zeggen ;(

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 12:21

zonde, maar komen vast nog genoeg kansen :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:39

Miepie77 schreef:
Cyrina schreef:
Ik heb geen trekpaard (meer). Maar mijn vriend heeft er een gehad en kwa bit kon je hem ook best rijden op een ongebroken trens (dus het middenstuk was een stangetje, maar met losse ringen aan de zijkant zonder hefboomwerking. Deze is gewoon toegestaan op wedstrijd. Misschien is dat voor jullie een optie?

Oh oke, ik dacht dat stangen niet mochten.

Het is ook geen stang. Het is een ongebroken trens.
een stangbit zoals verboden in de langere dressuurklassen is een bit met hefboomwerking. als je de teugels niet vast kunt zetten in de bitringen, en er zitten geen scharen aan, dan is er geen hefboomwerking.

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:05

Yeah vandaag weer winst gereden met mini tank b+2 dus nu ;)
Wat balen jaan dat het niet doorgaat!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:15

vandaag met mijn driejarige naar de keuring geweest in torhout.
van de ruim 10 paarden als laatste geeindigd.
ze heeft zich nochtans heel netjes gepresenteerd, was bij een van de grotere en bredere. en ik persoonlijk vind da ik toch wel iets beter dan laatste mocht geeindigd zijn. er liep er een bij die amper draafde, en echt met zijn neus laag en op de voorhand liep, terwijl de mijne zich echt mooi gepresenteerd heeft.
Maar, ik was de enige met lange staart, al de rest was gecoupeerd. kan het daar mee te maken hebben?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:22

Dat kan er zeker mee te maken hebben Duhelo! Helaas, maar waar....

Horse1984, gefeliciteerd met je winstpunt!

Mijn knollie liep vandaag wel alweer wat beter gelukkig. Hebben geweldig genoten bij Pushball. Was eerste keer voor ons en hij wilde niet doorgaan als er andere paarden (en kleine pony's :') ) op hem afkwamen, maar dat ging later steeds beter!

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:18

En Jaan hoe gaat het met je paardje? lijkt me echt lache dat Pushball....

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:24

Dat is ook echt lachen! Ik ga morgen een fototopic maken, die zal ik hier wel ff spammen ;)

Paardje gaat al wat beter. Doe even stap terug met hem en alleen buiten, dus rechtuit. Dan ook wel werken hoor, dat wel.
Ga van de week op vakantie en dan zal hij minder, kinder intensief en minder dressuurmatig gereden worden, dus is wel even goed, hoop ik.
Daarna komt de therapeut weer kijken naar hem en kijken we hoe en wat.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:28

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 21:36

oh leuk zo even kijken Janneke :)

jammer Duhelo, maar idd als je zelf maar weet dat het goed ging :D
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 02-07-12 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:36

Janneke: Fijn dat Tycho weer wat beter loopt. Ga zo je topic bekijken.

Horse1984: Gefeliciteerd met je punten :D Wat fijn dat jullie zo lekker gaan :D

Ik heb net weer heerlijk gereden. Ik heb anderhalve week niet kunnen rijden wegen gekneusde knie maar vanavond weer opgestapt en het ging heel goed. Ze was een beetje stijf maar ze deed super haar best. Heb ook weer op beide kanten een stukje gegaloppeerd :D Op links sprong ze meteen aan *\o/* Rechts vind ze moeilijker maar de 2de poging sprong ze netjes aan :D.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 21:40

fijn Angela :)

gefeliciteerd Horse1984

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:16

@moppielover, goed bezig met de galop. Gewoon blijven oefenen. Het is nu eenmaal een lastige gang voor trekpaarden en ik heb er zelf veel training inzitten, maar nu kan Floor vanuit stap al in de juiste galop aanspringen. Al is er nog duidelijk verschil tussen de goede en moeilijke kant...Lekker door blijven trainen en dan komen jullie er wel.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:13

@ moppielover; wat leuk dat je gaat starten!
Leuk om te lezen over t starten met trekpaarden.
Ik had alleen echt gedacht dat er veel meer mensen officieel starten.
Van Simone wist ik idd dat ze zo hoog met haar paard rijdt, echt knap hoor.
En Janneke met Thycho natuurlijk! Hartstikke leuk met paard (met mooie outfits haha).
Zelf rij ik met m'n paard op t moment niet vanwege een blessure ( ontsteking bij pees aanhechting aan dr achterbeen), maar we zijn gelukkig weer aan het opbouwen. We waren een tijdje bang voor een blijvende blessure maar bij de 2e scan zag het er gelukkig positief uit!!
Ik start al een tijdje wedstrijden en dat gaat best goed.
Omdat ik ook aangespannen wedstrijden rij in de zomer is het soms lastig om dit te combineren met dressuur omdat je anders moet trainen en andere dressuurproeven moet oefenen.
Hierdoor rij ik in de zomer meer aangespannen en in de winter meer erop.
In t begin was t geen probleem om te combineren maar toen ik verder kwam in de dressuur werd t steeds lastiger om zowel te trainen voor t mennen als voor dressuur.
Ik heb afgelopen maart een keer op zaterdag wedstrijd aangespannen gehad en volgende dag wedstrijd onder het zadel gedAan, dat ging prima. Ik was even bang dat m'n dressuur niks zou worden door het crossen van de dag ervoor maar ik merkte er niks aan. Kan ook gerust de ene dag op t strand crossen en de volgende dag wedstrijd rijden.
Ik rij met een ongebroken trens, dat gaat goed. In begin heb ik met een trens gereden maar daar liép ze niet altijd even goed op. Vanwege aangespannen rijden heeft ze ook vaak een Liverpool in waardoor me leek dat t voor haar 'fijner' zou zijn als ze steeds t zelfde soort bit in heeft (maar dan zonder hefboom natuurlijk).En dat werkte idd veel beter. Doe er wel altijd zeem omheen.

Maar lieve meiden ik vertel dit nu even in een paar regels maar t heeft heeeeeeel wat uren training en doorzettingsvermogen gekost.
Bloed, zweet ....maar gelukkig geen tranen haha.