Oef ik vind het spannend! Ze heeft nu een flinke uier en ze loopt helemaal weidbeens... Als Soraya het goed ziet dan zijn de banden onder haar dikke vacht al een stuk slapper! Ze geeft duidelijk aan dat haar voorkeur "rust" is dus dat krijgt ze dan ook zo veel als mogelijk!
Easy_Pelle
Geplaatst: 09-03-12 15:05
Wat een leukerd! Ik stem op een bruinbont hengstje.
Hihi, Soraya gaat iedere nacht even kijken! Eigenlijk hoop ik gewoon dat ze smorgens buiten komt en dat het veulentje er ineens is..... Dat alles goed gegaan is en dat we zelf geen zenuwen hebben!
Soraya85
Geplaatst: 09-03-12 19:02
Belle staat bij mij aan huis. Als ik dan snachts even wakker ben (omdat ik even moet plassen oid) dan moet ik even naar achter lopen om te kijken, anders kan ik niet verder slapen
Vandaag viel het mij op; dat ze heel vaak wijd staat met haar benen. Foto's maken van de uier is wel onwijs lastig met zoveel haar en zo dichtbij de grond!
Ik denk nu al 2 weken steeds... 'het gaat komen...'. Maar toch is het steeds niet zo. Ik ben benieuwd!
Zo... Nu komt het dus wel heel dichtbij, spannend Merel! Ben benieuwd! Ik stem op een zwart bonte merrie, die zeker 20 cm hoger wordt als Belle (dan mag je haar zo brengen :p)
Ik denk niet dat die zwart bont word XD Maar het kan, als ze allebei heterozygoot zijn voor de kleur zwart bont dan is er een kans. Dat zou dan 25% kans zijn. Maar dat kan alleen als de ouders voor die eigenschap Aa en Aa hebben. Sorry voor de biologie
Op 30 maart 2012 zijn Soraya en ik trotse oma geworden van Lucky Sann van te Voet en te Paard... De bevalling was 1 grote complicatie. Eerst werd het veulen afgeschreven, later Belle.... Maar het veulen is geboren via een keizersnede.... Lucky Sann maakt het erg goed. Belle heeft een zware levensreddende operatie achter de rug.... De komende dagen/weken zijn voor haar kritiek
(Watskebeurt, door Soraya) Vanmorgen is het wondertje Sann geboren. Toen ik vanmorgen vroeg buiten kwam, zag ik het hoofdje hangen. Direct de wei in gegaan. Ik dacht dat het niet meer in leven was. Direct de DA gebeld en Belle aan het lopen gezet. Het hoofdje van het veulen zat helemaal onder het zand, ijskoud. Toen de DA er was, was het eerste wat ze zei 'die is al een tijdje dood'. Belle moest natuurlijk nog wel verlost worden van het veulen wat helemaal verkeerd lag. Terug duwen luktte écht niet, eruit kon ook niet. De enige optie was, het is delen eruit halen. Op het moment dat we dit wilde gaan doen, ontdekte we dat het veulen toch nog in leven was! Direct een trailer geregeld, Belle met hoge spoed naar de kliniek. Daar is Belle met een keizersnede bevallen van een merrie veulentje. De operatie was erg heftig want het veulen wilde niet meer uit het geboortekanaal. Sann maakt het goed. Is wel heel erg moe. Het drinken bij Belle lukt niet zo goed, want ze is eigenlijk een beetje te hoog! Ze komt er niet goed onder. Ze heeft haar eerste melk dus via de fles gekregen. Belle maakt het naar omstandigheden ook goed. Maar de komende dagen zijn voor Belle nog wel heel erg kritiek. Toen Belle en Sann bij elkaar gezet werden na de operatie, voelde Belle zich direct mamma! Gelukkig, want het was nog even afwachten of ze het veulen wel zou accepteren. De komende dagen staan ze op de kliniek. Er is geen twijfel over mogelijk wie de vader is: Billy! De naam Sann, hebben we gekozen omdat ze vernoemd is naar Sarah, Sarah Ann. En nu heel hard duimen dat Belle (en veulen) alles goed blijven doorstaan!
Pff wat een verhaal zeg! Vervelend dat het niet allemaal lekker ging, maar gelukkig dat alles er nog is! Ik ga heel hard duimen voor allebei, mooie Belle EN mooie Sann!
Wat zal je geschrokken zijn toen je dat zag, hoop dat alles goed komt met beide. Geef ze beide een dikke knuf en we duimen voor jullie allemaal. Sterkte voor jullie zelf ook natuurlijk