maar ze denken toch aan gelders , of tuiger .
dus ik weet het echt niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NatasjavE schreef:miss_lizje schreef:Ik vind gelderse prachtige paarden! Gewoon wat meer body en een goed karakter om mee te werken.
Over wat mijn paard nu is (is papierloos maar hebben ongeveer een idee) blijven we ook altijd twijfelen. Hij heeft heel veel af van een paard wat ik bijreed, dat een hackney was. Maar ook veel af van een aantal gelderse die ik heb gezien en mee gemaakt.
Paard uit jouw profiel ziet er Tuigtypisch uit...maar er is uiteraard een overlap. Gelderse en Tuigpaarden hebben kenmerken die op elkaar lijken. En in ieder Tuigpaard(en veela ook rijpaarden) zit Gelders bloed.
Citaat:Ik ben het eens dat het beeld van mensen niet klopt met de werkelijkheid maar dat maakt toch niet uit?
Sythaa schreef:Damian23 ik denk dat de gemiddelde niet-gelderse ruiter die ambitie ook niet heeft. Maar ze willen wel graag op een totilas of een utopia look-a-like rondrijden.... denk ook net als jij dat ze voor de subtop misschien net iets te kort komen, daarom zijn ze met storm ook te rijden. Maar de meer bloederige types zijn veel moeilijker te rijden en zullen dat daardoor misschien ook niet halen met een willekeurige amateur. Mijn vos uit mijn profiel valt ook in deze categorie en ondanks dat het echt een goed paard is valt het niet altijd mee om tot prestaties te komen bij spanning en externe invloeden. We doen het heel leuk nu, hard op weg naar het Z2. Maar juist dat altijd willen gaan en willen werken, de vlugheid en soeplesse maken zulke paarden wel een feestje om te rijden.