Welke hengst bij deze merrie (Stravinsky x Ferro)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Welke hengst bij deze merrie (Stravinsky x Ferro)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:10

de westpoints vielen me heel erg tegen in ermelo, veel grote hoofden, en veel min der kwa lopen dan de wyntons, hengst doet het zelf ook extreem goed, is dat geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:13

Over welke hengst heb je het nu?
Wynton?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:13

ja wynton

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:15

En wat vind jij van Charmeur dan?

En oh ja, Don Tango?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:17

don tango heeft een afvlakking, zou ik niet zo snel gebruiken.

Charmeur vind ik een super getalenteerde hengst uit een superstam, hij dekt alleen echt heel veel, dat moet je niet erg vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:24

OKé, dank je wel :)

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:44

Furst romancier doet het heel goed bij een bloedmerrie. Wij hebben er een uit een merrie met 50% trakehner en 25% xx. Hij geeft nuchtere paarden met maat en formaat, en 3 goede gangen, of moet t perse kwpn zijn, ik heb niet alles doorgelezen.....

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:16

NatasjavE schreef:
Waarom Westenwind?

Westenwind (v. Flemmingh) komt uit een mooie moederlijn (Contango x Ulft). Er zit dan wel Ulft in, maar verder weg (dat zou mij niet uitmaken). Westenwind kan denk ik massa toevoegen en een goed karakter.

Over de beweging is moeilijk wat te zeggen, want ik ken de merrie niet. Ik heb alleen de foto van de eerste pagina van dit topic gezien. Dan vind ik het soiezo moeilijk om echt een goed oordeel te geven.

Van Charmeur hebben wij zelf dit jaar een heel mooi veulen gehad. Mijn merrie is heel bloederig en dat heeft zij doorgegeven aan haar veulen. Zij is verkocht naar Denemarken.

Zelf hebben wij een Apache veulen uit de moeder van Westenwind......dus ik ben een beetje partijdig......., haha nee hoor.

Westpoint weet ik niet zoveel van. En Wynton ken ik vooral van zijn eigen optredes en die zijn imponerend. Hoe hij deze doorfokt weet ik niet zo goed.

Succes met je keuze...... ik ben benieuwd welke het gaat worden.

P.S. je kunt een DNA onderzoek laten doen vwb de kleur. Je kunt dan een plukje haar van jouw merrie opsturen naar Engeland. Zo weet iemand die ik ken dat haar merie alleen maar donkere kan geven. In elk geval geen vos en geen schimmel, haha. Het onderzoek was niet eens zo duur geloof ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:26

Miran71 schreef:
Westenwind (v. Flemmingh) komt uit een mooie moederlijn (Contango x Ulft). Er zit dan wel Ulft in, maar verder weg (dat zou mij niet uitmaken). Westenwind kan denk ik massa toevoegen en een goed karakter.

Dat is de reden dat ik hem op mijn bloedmerrie gebruikte

Het veulen was een kloon van de moeder, prachtig en ook zo bewegen, maar het is dus niet zeker dat je met zon combinatie massa krijgt.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:16

Westenwind zeker geen gekke optie, alleen heeft die hengst wel een merrie nodig met een sterke bovenlijn. Dat was geloof ik iets wat de merrie juist nodig had... Verder wel interessante optie.
Wat ik persoonlijk met Westpoint heb, is hetzelfde als met Tango, beide wat bonkige hengsten en van beide vaak niet al die aansprekende paarden qua type, model en vaak ook lopen niet al te apart (los) van wat ik nu gezien heb, maar moet dan ook zeggen dat ze ook niet veel gecombineerd worden met bloederige merries.... Wij hebben zowel Westpoint als Tango op onze merrie gebruikt (wel wat bloederig, maar lang niet zoveel als die van de TS), maar daar zijn hele rassige, super bewegende veulens uit gekomen.

En wat betreft de Westpoints uit de afgelopen bezichting, daar zitten moeders achter als Jetset, Oscar, Gribaldi, Wagenaar etc. Allemaal niet het meeste bloed.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 20-12-11 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:18

Klopt. Ik speel nog altijd met de gedachte san Charmeur, Don Tango is nog altijd leuk, en Westpoint ook nog. En Wynton. De zonen van Jazz.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:22

Ja, Wynton is echt super! *Wynton fan* :D Maar ik vraag me af of je genoeg lengte krijgt icm Wynton, die kan soms wat klein en popperig fokken. Maar wel hele elektrische beesten, goed lopen en volgens mij ook super karakters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:47

Ik ben 1,60, dus wat kleiner is niet erg, eigenlijk :).

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:57

als don tango net zo goed gaat lopen als vontango zou ik toch voor don tango kiezen. ik ken iemand en die verwacht een don tango uit een rousseau X balzflug merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:59

Oh, dat is wel interessant :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:02

dat was eigenlijk niet de bedoeling om haar met don tango te dekken, maar hun kennen de fokker dus daar deden ze het voor

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:42

das wel een hele goede reden!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:38

Haha droog

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:26

even iets recht zetten dion is een fijne hengst niet tuigpaard achtig kan goed springen en heeft ook drie goeie gangen is niet heet maar juist kalm. en geeft de ruiter een heel fijn gevoel. en daarbij is hij nog sierlijk ook
en is niet voor niets goedgekeurt bij het gelderspaard en het kwpn. dit niet raar bedoelt maar het is geen tuigpaard. juist een veel zijdigheid paard en verder succses bij het zoeken +:)+

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:22

Ts,

Weet niet hoever je bent in je hengstenkeuze maar om je een indruk te geven hoe Chablis is hier een recente foto van hem. Hij meet nu met vier 1/2 jaar 1.68 hoog en we verwachten wel dat hij door de 170 gaat. Het is een beetje een laatbloeier en we doen het rustig aan met hem, Hij is na 1 wedstrijd officieel L2 plus winst en is een goedgekeurde kleinzoon van Cabochon. Het is een paard wat in het luxe type staat en er zijn erg veel mensen die hem niet Gelders vinden, zijn papier laat anders zien en zeker ook zijn karakter heeft hij daaraan te danken. Het is een vrolijke hengst waarmee het prettig werken is, werkwillend en leergierig.

Je kunt op de foto klikken voor een grotere versie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wil je meer weten dan mag je mij altijd pb..

ps.. ik vind het erg leuk om als hengsteneigenaar op de hoogte te blijven van de veulens en we doen daar op de website van Chablis ook actief iets mee. Chablis is beperkt beschikbaar en ik wil graag ook meer weten over de merrie om een zo duidelijk mogelijk beeld te kunnen krijgen van zijn nakomelingen...