Quir schreef:Dekking volgend jaar krijgt ze sowieso al, maar hij heeft een leuk extra aanbod gedaan. Alleen wacht mijn vriendin daar mee met beslissen of ze het wel of niet doet.
Een geluk bij een ongeluk zou je bijna zeggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bonnelover schreef:Als je weet wie de papa eigenlijk had moeten zijn zou ik eens gaan kijken welke voshengst er bij dezelfde hengstenhouder staat en of dit misschien op het veulen lijkt. En natuurlijk zal de dna de uiteindelijke uitslag wel geven.
Weet je vriendin al wat ze gaat doen als het veulen niet van de gewenste papa is?
Johnnydepony schreef:Bonnelover schreef:Als je weet wie de papa eigenlijk had moeten zijn zou ik eens gaan kijken welke voshengst er bij dezelfde hengstenhouder staat en of dit misschien op het veulen lijkt. En natuurlijk zal de dna de uiteindelijke uitslag wel geven.
Weet je vriendin al wat ze gaat doen als het veulen niet van de gewenste papa is?
bello2005 schreef:ik vind hard gezegd,, als je er al alles aan gedaan hebt om het haar duidelijk te maken.
ze er toch zelf achter moet komen, en de eer aan je zelf houden, wanneer blijkt dat het met de keuring er uit komt.
zeggen: ik zei het je toch.
sorry maar als ze het niet wilt inzien, is ze gewoon dom bezig..
succes ermee
bello2005 schreef:ik vind hard gezegd,, als je er al alles aan gedaan hebt om het haar duidelijk te maken.
ze er toch zelf achter moet komen, en de eer aan je zelf houden, wanneer blijkt dat het met de keuring er uit komt.
zeggen: ik zei het je toch.
sorry maar als ze het niet wilt inzien, is ze gewoon dom bezig..
succes ermee
Quir schreef:Uitslag is bekend en het klopt inderdaad dat het veulen niet van de hengst is die het zou moeten zijn. Overigens wel gewoon een KWPN gekeurde hengst en ook niet een minste, vriendin baalt er in ieder geval niet van dat het van die hengst is en ook deze is qua papier interessant (meer dan) genoeg voor de keuring. Dus als het veulen opgroeit naar wens, mag ook deze meneer de keuringen mee gaan maken. Er is zelfs al bekend wat er fout gegaan is en het andere "slachtoffer" is ook al gevonden (rietjes zijn per ongeluk verwisseld, zelfde stal namelijk). Die doet nu voor de zekerheid ook een DNA test om te bevestigen. HH heeft hier súper op gereageerd!! Echt allemaal top en alles wordt heeeeel netjes geregeld.
Aanbod is ook erg leuk en heeft mijn vriendin aangenomen, volgend jaar wel de dekking van de hengst die ze had gepland.
Maar ik ga alsnog geen namen openbaar noemen, vind ik echt nergens voor nodig. Aangezien het echt een fout is die iedereen kan overkomen en hier absoluut geen kwaad in het spel is geweest.
Overigens is vriendin heel blij en bedankt voor de tips en reacties hier!![]()
Ondanks de naïeve mede bokkers die het niet nodig vinden een goede vriend(in) te moeten helpen, jammer maar helaas zit zo de wereld toch echt in elkaar...