NRPS Merriekeuring 2012 ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:47

Ik heb genoeg gezien dat ze op gras op kalkoenen lopen. Zeker als het risico bestaat dat het glad is. Als ze uitglijden gaan veel paarden niet meer door en tonen zich dus niet optimaal.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:54

Bedankt Petraaken, zal ze eens een mail sturen, maar kwam van de week weer niet op de afdelingsinfo via de nrps-site.

Leuk agee, ga je voor stamboekopname of hulpstamboek? De mijne gaat ook bij de oudere merries, ze is 8. Zadelrubriek doet de mijne ook aan mee. Ze heeft net haar wedstrijddebuut gehad en was daar erg braaf, misschien toch een beetje onder de indruk, hopelijk laat ze zich in de Mortel goed zien.

Mijn paard staat niet op ijzers, heeft van zichzelf hele goede voeten en is opgegroeid op gladde en schuine kleigrond (Vogezen), dus kan zich ws overal wel goed redden. Dus voorlopig blijft ze lekker ijzerloos.

Edit: gemaild met de vraag of nrps zelf daar voorbrengers heeft lopen.
Laatst bijgewerkt door MarChak op 26-06-12 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:05

Oké, dan weet ik in ieder geval dat de jury niet vreemd opkijkt van schroeven tijdens het voorbrengen aan de hand. Dus als het op gras is gaan we dat zowiezo doen.
@ MarChak: Onze merrie is al als 3-jarige opgenomen, maar was toen nog erg iel. Daarom willen we haar nu nog eens laten zien en kijken of ze misschien ster kan worden. Ze loopt veel wedstrijden, dus voor de zadelrubriek maar ik me niet druk.
Ik hoop alleen dat ze zich aan de hand goed laat zien, want dan kent ze veel minder en het moment is maar zo kort.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:23

De mortel heeft super fijne zandringen *D En ik ben daar aanwezig met mijn d-ponymerrie en hengstveulen...
Weet alleen niet of ze daar ook voorbrengers hebben van het nrps uit? Ik laat mijn veulen trouwens daar voorbrengen door hengstenhouderij Dibbits. Hun brengen trouwens ook vaak nog andere pony's voor wat op de dag zelf geregeld word...

En idd op gras gewoon kalkoenen indraaien als je dat zelf nodig vind! Aan glij-partijen heb je niks :(:)

petraaken schreef:
ik plukte mijn veulens altijd zoveel mogelijk als ze naar de keuring gingen als ze in het verharen waren

Ik probeer ook te plukken, alleen laat het haar amper los :7 Maar goed misschien aankomende dagen als het warmer is dat het dan wel beter los laat... Gelukkig had ie geen enorme veulenvacht, maar het is nou eenmaal mooier als ie er vanaf is!

Agee ik ben wel heel benieuwd naar jou merrie! Heb even in jou profiel gespiekt en ik ben Marissa-fan :D
Laatst bijgewerkt door Boktpony op 26-06-12 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:25

Net bevestigd gekregen dat ze voor stamboekopname in rubriek 8b mee mag doen, dan kom ik je daar vanzelf tegen agee :j (met die zwarte merrie in mijn profiel).

agee

Re: NRPS Merriekeuring 2012 ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:39

Dat is leuk. Heb even gekeken naar je zwarte merrie. Ziet er mooi uit en vooral lijkt ze groot! Is het ook een D-pony? Heb jij trouwens een bevestiging gehad van je inschrijving? Ik heb niets teruggekregen, dus nu begin ik te twijfelen of mijn inschrijving wel goed is doorgekomen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:50

O, dan zitten we toch in een andere categorie, die van mij is een paard, 1.65m (dacht dat je met je vosmerrie kwam, maar die staat al bij kwpn ingeschreven zag ik net).
Ik heb geen bevestiging gekregen van de inschrijving, maar heb daar al naar gevraagd in mijn mail aan de afdeling Brabant/Limburg, dus zodra ik meer weet, zet ik het hier neer.
De catalogus zal ook wel op de nrps site komen, die van Vrouwenpolder staat er nu al op, dat is a.s. zaterdag, dus die voor de Mortel zal wel snel volgen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:38

Rianneke schreef:
Agee ik ben wel heel benieuwd naar jou merrie! Heb even in jou profiel gespiekt en ik ben Marissa-fan :D

Dan ben je ook Djinn fan hoor Rianne want dat is echt de jonge versie van Marissa!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:06

@ MarChak, dan had ik dat toch goed gezien. Ik kon me al niet voorstellen dat die zwarte van jou een pony was. Maar even goed een mooi beestje!

En ja, wij zijn natuurlijk ook Marissa-fan!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:17

ponyparadijs schreef:
Dan ben je ook Djinn fan hoor Rianne want dat is echt de jonge versie van Marissa!

Ik ben benieuwd :D Maar ligt een beetje aan de rubriekindeling of ik haar ga zien... Heb alleen een veulen ingeschreven en afhankelijk van het weer en hoe ik me voel blijven we nog even hangen.

agee schreef:
Heb jij trouwens een bevestiging gehad van je inschrijving? Ik heb niets teruggekregen, dus nu begin ik te twijfelen of mijn inschrijving wel goed is doorgekomen.

Ze bevestigen je inschrijving normaal niet... Mocht je twijfelen kun je natuurlijk altijd nog voor de zekerheid bellen of mailen of het goed is doorgekomen :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:54

Inschrijving werd niet bevestigd, ik had zelf nog een mailtje gestuurd of de inschrijving binnen was gekomen.

Kreeg nog wat info:
Citaat:
Van het hoofdkantoor krijgt U nog bericht/informatie omtrent het programma.

Er zijn voorbrengers, die kun je ter plekke regelen (tegen kleine betaling).

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:01

Oh, dan maak ik me maar geen zorgen over de inschrijving. Zal vast wel goed doorgekomen zijn.

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:07

Wanneer je een week voor aanvang van de keuring niets per post ontvangt omtrent je inschrijving dan zou ik me wel zorgen gaan maken. ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:40

xinram schreef:
Wanneer je een week voor aanvang van de keuring niets per post ontvangt omtrent je inschrijving dan zou ik me wel zorgen gaan maken. ;)

Ja dat is wel weer een goede wakkere opmerking :D
Maar dan hebben we nog t/m zaterdag!

Heb er wel super veel zin in en ik hoop op alle keuringen op mooi weer :j Dan tonen ze toch net ff wat mooier!

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:58

:P en dat zelfs nog na een kort nachtje

Eerste weersvooruitzichten voor komende zaterdag zien er veelbelovend uit!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:32

Zonneschijn is altijd leuker en gezelliger dan dat het donker ziet van de wolken. Ze tonen ook mooier op de foto in zonlicht. Hoe staat het qua wind? Weet uit ervaring dat het daar soms veel meer kan waaien dan op andere plaatsen. Ik heb daar al meer met dikke sweater rondgelopen dan in korte mouwen. :+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:26

petraaken schreef:
Hoe staat het qua wind? Weet uit ervaring dat het daar soms veel meer kan waaien dan op andere plaatsen. Ik heb daar al meer met dikke sweater rondgelopen dan in korte mouwen.

Die "fout" maakten wij vorig jaar toen we naar tolbert gingen. Mijn vriend zei ik neem een t-shirt mee voor smiddags als het warm word... Dat t-shirt heeft ie ook wel aangehad, maar dan onder zijn trui omdat ie het koud had :7

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:01

Ik vind het aan de ene kant enorm balen dat we zonder de merrie moeten gaan maar aan de andere kant bied het wel de leuke mogelijkheid om het hele evenement eens te zien. De NRPS keuring is onderdeel van de Dag van het Zeeuwse paard en met paard konden we nooit het hele terrein bezoeken. :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:32

@petraaken Zit ik net op Youtube filmpjes te zoeken van de keuring (even de kunst afkijken, 't wordt voor ons de eerste keer), kom ik erachter dat het filmpje van Fiderella door jou erop is gezet ;) knappe merrie hoor!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:40

Bedankt. Ik wil best zaterdag nog wel een paar filmpjes maken hoor als het nodig is. Of heb je aan deze genoeg? Ik bedenk me nl net dat ik niet gefilmd heb bij het voorstellen op het straatje. Was teveel bezig dan met onze merrie.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:47

Heey dat is een goeie tip, dat ga ik ook eens even doen, op youtube kijken hoe anderen dat doen.
Heb 't wel vaker gezien, maar eigenlijk nooit heel goed opgelet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:45

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:46

Ik heb dus helaas geen filmpjes van hoe het op het straatje gaat.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:53

Leuk om het filmpje even te bekijken!
Dus als ik het goed zie; eerst paard opstellen, na seintje jury een kleine ronde in stap, daarna vanaf de jury een grote ronde draven en daarna weer opstellen?

Op het straatje zal het wel vergelijkbaar zijn toch? Alleen dat ze dan rechtuit lopen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:57

Het is inderdaad vergelijkbaar Fredt en inderdaad gewoon rechtuit.