Shetlanders in de dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Shetlanders in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:10

Dat het daarvoor op een kleinere shet gelegen heeft wil niet zeggen dat het zadel nu te klein is. Dan paste het gewoon al helemaal niet op die kleinere pony. Heeft iemand hem gecontroleerd die verstand heeft van zadels? En dan bedoel ik niet gewoon een vriendin of een instructeur maar een zadelpasser? Je zadel ligt te ver naar voren en achter op de lenderen. Het is te groot en het dieptepunt ligt te ver naar achteren dus waarschijnlijk is ook de boom te smal. Een goed zadel vinden voor een shet is echt onwijs lastig. Die van mij passen alleen een barefoot fatsoendelijk van alle betaalbare zadels.

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:20

Ik had het zadel gewoon voor de lol erop gelegt kijken hoe het eruit zag. Heb een ander zadel voor haar :P

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:55

Zadel ligt veel te ver naar voor,en ruiter zit acher op het zadel dat het niet naar voor kiept gok ik?
Die pinokio's ben ik ook helemaal tegen , wij hebben tuseen in en binnenkort ook een barefootje :D een gewone zwarte trouwens!

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:08

capopjekop schreef:
Dat het daarvoor op een kleinere shet gelegen heeft wil niet zeggen dat het zadel nu te klein is. Dan paste het gewoon al helemaal niet op die kleinere pony. Heeft iemand hem gecontroleerd die verstand heeft van zadels? En dan bedoel ik niet gewoon een vriendin of een instructeur maar een zadelpasser? Je zadel ligt te ver naar voren en achter op de lenderen. Het is te groot en het dieptepunt ligt te ver naar achteren dus waarschijnlijk is ook de boom te smal. Een goed zadel vinden voor een shet is echt onwijs lastig. Die van mij passen alleen een barefoot fatsoendelijk van alle betaalbare zadels.

Ja het zadel is idd te groot ( had even andere foto in mijn hoofd) :P maar weer iemand een site voor een goed zadel en breed zadel wat niet te duur is. Want een echt shetland zadel past niet op haar :(

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:21

Ik pas nog op mn verzorgshet en ik ben iets van 1,45 - 1,50 en die shet is tussen de 1,05 en 1,10 maar dressuur nee, dat vind ie niks :') dan komen er bokjes :=
Mijn verzorgshet past haar zadel voor geen meter het was al iets te klein en toen het baasje niet meer paste werd ze dikker en nu kun je je arm onder het zadel doen als je hebt aangesingeld. Maar er heeft een zadelmaker naar gekeken en die zei ook dat ze er geen last van kon hebben omdat er geen drukpunten zijn die er normaal niet zijn, maar ze heeft er geen last van maar ik rij toch heel weinig. Maar als we rijden gaan we springen :) dat vind ze geweldig maar dressuur, nee :n dat doe ik wel op paarden die het wel echt leuk vinden :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:32

demy1911 schreef:
capopjekop schreef:

Ja het zadel is idd te groot ( had even andere foto in mijn hoofd) :P maar weer iemand een site voor een goed zadel en breed zadel wat niet te duur is. Want een echt shetland zadel past niet op haar :(

Het best laat je een zadelpasser met een aantal zadels komen en laat je die het juiste zadel uitkiezen die bij de ruiter en de pony passen. Als je een grote shet heb van boven de 1 meter kan ik de barefoot kids aanraden, die heb ik voor mijn shetties die iets kleiner dan 1 meter zijn.

@ Mdominique: Als het zadel voor geen meter past lijkt me het sterk dat een zadelpasser die goed zijn werk doet zegt dat de pony er geen last van heeft..

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:17

Weet ik maar er rijden alleen maar hele kleine kindjes op en ik rijd met een dekje en dekensingel want als ik er op ga zitten lijkt het me niet heel fijn voor haar, maar er rijd maar 1 keer in de 2 maanden een klein meisje 20 minuutjes op dus Dan kan het geen kwaad ik was nog niet klaar met typen en kon het niet meer wijzigen. Ze loopt altijd voor het karretje normaal maar dan kan ze wel mooi aan de teugel en nageeflijk lopen :)
Edit: we zijn nu ook een beetje op zoek maar we zij sl bij verschillende winkels geweest maar niks paste :(

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:59

Hallo,
Mijn shet x nrps werd ook dressuur mee gereden.
Het gaat steeds beter!
Ook doen we met dr vrijspringen.
De reden dat ik met haar geen dressuur meer rijd is omdat ik helaas te groot ben geworden voor haar.
Maar af en toe gaat mijn vriendin erop en die is een heel stuk kleiner en lichter,ik geef haar les in dressuur en zelf rij ik aangespannen het de pony.
Gaat super!
Groetjes

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:42

Hoi,
Wat leuk om al die verschillende shetlanders in de dressuur te zien.
zelf wordt mijn shet x nrps dressuur mee gereden en dit gaat super!ik heb helaas geen foto's.
En wat een leuke shetlanders komen voorbij!

FZLlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:38

Ja er komen hier zeker leuke sheters langs! heb zelf ook een shet waar ik dressuur mee rij en gaat super goed! ik word er langzamerhand wel een beetje te groot voor maar van die laatste jaartjes ga ik toch nog lekker met dr knalle.!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:00

Ik heb hier ook een shet op oefendressuur! :)
Heb helaas enkel deze foto's gevonden.
Voor de commentaar komt ik REED met deze shet. Ze heeft een bijrijdster van 6jaar waarmee ze nu hard aan het trainen is! Ik heb haar doorgereden en de knopjes er alvast opgezet (wijken,schouderbinnen,wissels) En nu traint een meisje van 6 ermee :) ik rijdt dus NIET meer op haar!
Afbeelding
Afbeelding

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:02

Mooie shet!
Ik vind het wel meevallen hoe te groot je bent.
Ja voor het plaatje is je bovenlichaam wat te groot maarja..je rijdt er nu toch niet meer op.
Voor de rest ziet het wel goed uit alleen ik weet dat je er niks aan hebt maar toch,je hakken kon je iets beter uitdrukken en je benen iets meer naar achteren (niet heel veel maar anders kom je tegen de pony zijn benen aan omdat je toch wat te groot bent maarja daar gaat dit topic natuurlijk niet over ;) )dat lijkt mijn voor de pony en voor jou wat gemakkelijker .
Laatst bijgewerkt door FjeLOVER op 24-01-15 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:06

FjeLOVER schreef:
Mooie shet!
Ik vind het wel meevallen hoe te groot je bent.
Ja voor het plaatje is je bovenlichaam wat te groot maarja..je rijdt er nu toch niet meer op.
Voor de rest ziet het wel goed uit alleen ik weet dat je er niks aan hebt maar toch,je hakken kon je iets beter uitdrukken dat lijkt mijn voor de pony en voor jou wat gemakkelijker .

Dankjewel! Ik doe nu VD met haar en we oefenen om haar voor de kar te kunnen zetten :)
Van mijn hakken weet ik inderdaad , heb ik altijd al moeilijk gevonden en zeker op zo'n hobbelpony :')

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:08

Haha ja snap ik,dat maakt het zeker lastig omdat je benen iets onder de buik uitkomen? (Dit is helemaal niet aanvallerig bedoelt hoor,dus vat het niet zo op!)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:17

FjeLOVER schreef:
Haha ja snap ik,dat maakt het zeker lastig omdat je benen iets onder de buik uitkomen? (Dit is helemaal niet aanvallerig bedoelt hoor,dus vat het niet zo op!)

Ja dat ook al :( daarom ben ik ook gestopt met rijden. mijn beenhulpen gingen niet helemaal lekker meer en ik vond dat ik daardoor teveel stuurde met mijn teugels.En daar leert pony natuurlijk niets van.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:35

Ja

elinmarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:53

Blacky gaat binnenkort ook meedoen met haar verzorgster
Afbeelding

Afbeelding

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:48

Ik heb een tijdje dressuurmatig gereden met m'n shet ruin. Op deze foto werd ik al echt wat groot. Nu mag m'n zusje het overnemen en zij wil binnenkort een keer gaan starten:)

Afbeelding