Franca schreef:Jaa, maar alles rustig aan. Zoals je misschien nog weet waren we voor de zomer iets te snel gaan draven (ze was nog onzeker) en dat mondde uit in een rodeo en een flinke val van de ruiter. Dus dat pakken we dit keer anders aan. Cheyenne heeft tijd nodig en we hebben ook he-le-maal geen haast
Mag ik je een tip geven, Franca???.... Het is heel goed dat je het rustig aan doet met Yen, maar kijk uit... Ze heeft nu door dat ze er iemand af kan gooien, en als je TE rustig aandoet, krijgt ze teveel tijd om na te denken en rotstreken uit te halen. Dan zal ze dus weer gaan bokken en springen, terwijl je verder wilt. Het is slimmer om eerst eens met iemand naast haar een klein stukje te draven ( bijv. 1 lange zijde) en daarna aan de longe verder uit te bouwen. Mocht de ruiter vallen, stap er direct weer op!!! Is het niet de ruiter die viel, dan wel een ander, zodat ze niet leert dat ze klaar is wanneer er iemand afvalt.....
Bokken doen alle jonge paarden. Zo is Galactica nu heel braaf met rijden, stappen, draven en galopperen gaat al heel goed, maar soms ( zo ook weer deze week) staat ze in 1 keer boven op de rem en gaat staan bokken en stuiteren als een dolgedraaide stier. Er is dan maar 1 ding belangrijk.....***BLIJVEN ZITTEN***.... en zorgen dat ze voorwaarts gaat, dan kunnen ze minder gemeen bokken.
Shatia zelfde verhaal....Eerste paar keer erg braaf, maar van de week ging ze vanuit het niets ineens aan de run en bokken om te kijken of ik zou vallen.....Mislukt, en daarna was ze alweer vrij snel rustig en gaf zich over.....
Op een gegeven moment is het over, geven ze zich gewonnen, maar elke pas aangereden Arabier probeert je uit en kijkt tot hoever hij/zij kan gaan ( Niet alleen arabieren overigens...)
Succes......
Wil me ne4rgens mee bemoeien of opdringen, maar alleen ff wat tips voor jou en haar veiligheid...