Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MariekeB schreef:Leg me dan eens uit waarom je zo weinig geld wil uitgeven voor een veulen?
Wat je daarmee bereikt is het volgende : een goed veulen fokken kost geld. Goede merrie, goede , dus duurdere hengst. Goede medische begeleiding en dan maakt de fokker kans op een goed veulen.
Als je al fokker niet eens een fractie van het geld ervoor terugkrijgt, dan komt er een dag dat de fokker ermee stopt.
En daarmee komen er steeds meer slechte ( goedkope) kruisingen, van mensen die zomaar wat. Bijelkaar gooien omdat het wel schattig lijkt.
Als je niet wil betalen ( en met 950 euro maak ik nog steeds geen cent winst) maak je de markt kapot.
Ik doe mijn veulen dus nog liever naar de slacht dan haar voor een dumpprijs de markt op te doen.
En er zijr fokkers die hun veulens naar de slacht doen om die reden.
LadyMadonna schreef:Als je tegenwoordig nog een beetje geld voor je veulen wilt kan je het beste tinkers gaan fokken, dat wil nog een beetje, de rest is drama.
Ik heb een 2 jr merrie V. Neidhart, vraag er 750 voor, compleet geen reactie.
Wie weet kan ie later dekkingen gaan doen? Euh juist... Niet alles met ballen is automatisch een potentiele dekhengst
) LadyMadonna schreef:Die van mij (zie profiel) is haar halfzus. Storm is nog steeds van een bokker (weet alleen ff niet welke)
)