Ik heb toen ik net 16 was mijn eerste eigen pony gekocht. ZELF voor gespaard. Mijn ouders hebben nooit maar dan ook nooit iets aan mijn pony uitgegeven. Daar werkte ik zelf netjes voor.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Heleen schreef:@shona Wat 2.5 of 3 euro? dat noem ik echt uitbuiting.
Mijn eerste jobke op 15jarige leeftijd kreeg ik 9 euro per uur.
en in Belgie mag je 2x 23 dagen werken, vanaf volgend jaar zelf 50 dagen over een heel jaar en daar kan je gerust een paard van onderhouden.
Het is mogelijk, maar dan moet je wel kijken dat je ook wat reserve hebt voor in noodgevallen.
_Heleen schreef:@shona Wat 2.5 of 3 euro? dat noem ik echt uitbuiting.
Mijn eerste jobke op 15jarige leeftijd kreeg ik 9 euro per uur.
en in Belgie mag je 2x 23 dagen werken, vanaf volgend jaar zelf 50 dagen over een heel jaar en daar kan je gerust een paard van onderhouden.
Het is mogelijk, maar dan moet je wel kijken dat je ook wat reserve hebt voor in noodgevallen.
_Heleen schreef:In Nederland verdien je dan minder dan in belgie. Waar ik werk verdienen mensen van 15 tot 21 jaar evenveel en dit is 9,51 euro/ uur.
RhealLover schreef:_Heleen schreef:In Nederland verdien je dan minder dan in belgie. Waar ik werk verdienen mensen van 15 tot 21 jaar evenveel en dit is 9,51 euro/ uur.
Eerlijk gezegd geloof ik daar geen snars van ik heb een supervisor functie en ben 25 maar verdien toch echt maar iets meer als 10 bruto op een hogere functie en is zeker niet slecht betaald, dus jij op die leeftijd dat verdienen dan mag je het adres wel opgeven dan ga ik daar solliciteren dan zou ik daar dik 15 moeten verdienen bruto![]()
Enfin wat Shona bedoelt is ook zo maar ts en andere bokkers realiseren dat niet
Emme schreef:Wat Heleen zegt, klopt wel hoor!
Ik heb sinds mijn 15 ook altijd weekendwerk gedaan in een bakkerij, zodat ik mijn paardje kon onderhouden. De eerste bakkerij waar ik werkte, verdiende ik ocharme 5 à 6 euro per uur...
Daarna kon ik in mijn eigen dorpje aan de slag in de bakkerij waar ik begonnen ben aan € 7 à 8 of zo & aan het einde van mijn "weekendwerkcarrière" verdiende ik 10 à 11 euro per uur!
Het zal mss ook wel van de leeftijd afhangen & van de "ancienniteit"...
Verder werkte ik tijdens de vakanties ook als hoofdanimator (vanaf een leeftijd van 17) & ik verdiende daar gemakkelijk 1250 à 1300 euro per maand.
@ Emma : neem je tijd maar om goed rond te kijken & te vergelijken & neem geen overhaaste beslissingen! Je komt er wel uit!
Emme schreef:Wat Heleen zegt, klopt wel hoor!
Ik heb sinds mijn 15 ook altijd weekendwerk gedaan in een bakkerij, zodat ik mijn paardje kon onderhouden. De eerste bakkerij waar ik werkte, verdiende ik ocharme 5 à 6 euro per uur...
Daarna kon ik in mijn eigen dorpje aan de slag in de bakkerij waar ik begonnen ben aan € 7 à 8 of zo & aan het einde van mijn "weekendwerkcarrière" verdiende ik 10 à 11 euro per uur!
Het zal mss ook wel van de leeftijd afhangen & van de "ancienniteit"...
Verder werkte ik tijdens de vakanties ook als hoofdanimator (vanaf een leeftijd van 17) & ik verdiende daar gemakkelijk 1250 à 1300 euro per maand.
@ Emma : neem je tijd maar om goed rond te kijken & te vergelijken & neem geen overhaaste beslissingen! Je komt er wel uit!