mss nieuw paardje erbij => arabisch volboed ^^

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:34

Jeetje wat een opmerkingen zeg..

Ik heb toen ik net 16 was mijn eerste eigen pony gekocht. ZELF voor gespaard. Mijn ouders hebben nooit maar dan ook nooit iets aan mijn pony uitgegeven. Daar werkte ik zelf netjes voor. :)

kmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:24

TS ik hoop dat je droom uit mag komen.
Zelf kocht ik mijn eerste arabier toen ik 16 was en ik heb hem nu al 6 jaar. Ik heb er afgelopen jaar zelf nog een jaarling bijgekocht en die mijn vader heeft er nog een arabier voor mij bijgekocht. Voor alle drie de paarden betaal ik alles. En ook ik heb het rijkelijke geluk dat ze bij mijn ouders in de wei kunnen staan.

Ik wens je heel veel succes. En als de tijd rijp is komt er vast en zeker een super gaaf paard op je pad:D

corrina1994

Re: mss nieuw paardje erbij => arabisch volboed ^^

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:44

Ik herken het, betaal mijn paard samen met mijn zusje :) ben nu bijna 17.
Heb hem bijna 2 maanden, en hij gaat echt niet weg, ik werk wel 2 vakantiebaantjes maar ach... xD ik heb het er voor over.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:34

Toen ik 13 was, kreeg ik mijn eerste paard!
En verwend...nou ja, ik moest wel voor schooltijd 20 min. fietsen naar de boerderij waar ze gestald stond, om te voeren, daarna 3 kwartier fietsen naar school en dan uit school weer naar de paardjes om uit te mesten, te voeren en te rijden en verzorgen....
Meisjes van die leeftijd kunnen heel serieus zijn hoor!
En de ts heeft al heel lang een pony (en haar moeder een paard)aan huis dus ik denk dat ze wel weet waar ze aan begint.
En wat een kapsones hier over de prijzen van een arab...de mijne was ook niet duur maar ik heb er al heel wat jaartjes plezier van!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:39

Ik vind 15 een riskante leeftijd om een paard te kopen, zeker als je er al één onder je hoede hebt. Dan zit je namelijk nog niet tot aan je oren in het (huis)werk. Dat volgt een paar jaar daarna. En aangezien je een paard meestal voor een langere periode koopt dan een paar jaar vind ik dat maar niks.
Dan krijg je algauw dat óf school, óf het dier eronder lijdt. Allebei niet de bedoeling lijkt mij. :)

Maar als je er goed over na denkt en het niet onderschat; tja waarom niet.. Je gaat er wel zelf voor werken, dat vind ik al heel knap in ieder geval. :j

Wat betreft de prijzen... Kom op hé niet overdrijven.. Als je het over showpaarden hebt dan mag je er een flinke prijs op wagen, maar een rijpaard kost niet veel hoor.. Arabieren liggen als rijpaarden ook wat slechter in de markt. Heeft voor mijn gevoel vooral te maken met vooroordelen (dat ze heet zijn, moeilijk nageven, niet compact zijn, geen rust kunnen vinden etc.) maar het is gewoon wel zo. Daarom worden er voor ruintjes en ongeshowde merries relatief lage prijzen gevraagd.
Ik heb jarenlang plezier gehad van een Arabier, goede bloedlijn, goed exterieur en karakter, heerlijk onder het zadel.. Maar meer dan 1400 euro heb ik er toen niet voor neergelegd hoor. ;)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:47

Ik hoop dat het lukt voor je *\o/*
Ik wil ook niets liever, maar voor mij zal dat wel altijd een nee blijven :(

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:14

TS, ik hoop dat het lukt met je paard. Maar ik wil wel zeggen 'denk alsjeblieft waar je aan begint'. Voor ik mijn paardje kocht, had ik alleen een VP. Die heb ik nu nog steeds, naast m'n eigen paard, maar daar heb ik eigenlijk te weinig tijd voor. Zeker als ik straks weer naar school ga.

En dan is mijn ene paard nog niet eens echt van mijzelf. Denk dus echt goed na of je wel genoeg tijd hebt, zou heel zonde zijn als je straks 1 van je paarden niet genoeg aandacht kan geven. Of van de andere kant gezien, je schoolwerk kan er ook onder gaan lijden. Dat was de reden dat ik geen paard kon kopen toen ik nog op de middelbare school zat ;)

Maar goed, voor hetzelfde geld lukt het je wel.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:00

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de mensen dit allemaal zeggen om zich ergens mee te bemoeien of vervelend te zijn, maar om haar in te laten zien dat dit niet zo realistisch hoeft te zijn dan ze zelf denkt. Ik ben 14 en ik heb samen met mijn moeder een aantal paarden, maar ik zou het met werk echt niet op kunnen brengen om twee paarden te kunnen onderhouden. Ik ben nu bijna 15 en voor mijn leeftijd is er écht geen werk te vinden waarbij je genoeg verdient om twee paarden te kunnen onderhouden. Meestal is het 2,50 of 3,- wat je per uur krijgt en veel uren mag je ook nog niet maken volgens de wet..

Hartstikke leuk dus dat ze een leuk paardje heeft gevonden en deze ook nog zelf wilt betalen, maar ik kan het me niet voorstellen. Bijna niemand die ik ken van 15 heeft daar geld genoeg voor, werken überhaupt genoeg. Vooralsnog is het hartstikke leuk voor de TS dat ze er één bij wilt nemen. Maar ik denk niet dat mensen vervelend willen zijn, maar haar gewoon willen in laten zien dat ze er écht goed over na moet denken. Ik weet niet hoe dat bij jullie vroeger zat, maar als 15 jarige mag je dus níet heel veel uren maken en is er ook nog niet veel werk te vinden waaraan je goed kan verdienen. Maar ik zou zeggen succes met het kopen van een paardje. Hij trekt mij persoonlijk niet, een echte eyecatcher wil ik het ook niet noemen, maar dat zijn smaakverschillen. ;)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:04

Ik zou gewoon een paar jaartjes wachten tot je wat ouder bent (voor het inrijden enzo)
En gewoon lekker dan een paardje kopen.
Hoe leuk deze ook is, ik denk niet dat de eigenaar een jaar wacht tot jij het bedrag bij elkaar heb gespaard.
Over een paar jaartjes kom je net zoon leuk paardje tegen (misschien zelfs een leukere)

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:07

@shona Wat 2.5 of 3 euro? dat noem ik echt uitbuiting.
Mijn eerste jobke op 15jarige leeftijd kreeg ik 9 euro per uur.
en in Belgie mag je 2x 23 dagen werken, vanaf volgend jaar zelf 50 dagen over een heel jaar en daar kan je gerust een paard van onderhouden.
Het is mogelijk, maar dan moet je wel kijken dat je ook wat reserve hebt voor in noodgevallen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:09

Ik krijg echt niet meer dan 2,5 per uur hoor, als ik een baan zou nemen hier ;) echt niet genoeg voor 2 paarden dus.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:10

_Heleen schreef:
en in Belgie mag je 2x 23 dagen werken, vanaf volgend jaar zelf 50 dagen over een heel jaar en daar kan je gerust een paard van onderhouden.
Het is mogelijk, maar dan moet je wel kijken dat je ook wat reserve hebt voor in noodgevallen.

de lonen zijn heel erg naar beneden gegaan. Meeste bijbaantjes hebben het minimaal jeugdloon en niets meer (en die zijn helaas geen 9 euro).

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:13

In Nederland verdien je dan minder dan in belgie. Waar ik werk verdienen mensen van 15 tot 21 jaar evenveel en dit is 9,51 euro/ uur.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:19

_Heleen schreef:

dan wil ik jouw baantje wel, ik krijg nu op m'n 17e bij m'n snackbarbaantje 4.25 per uur.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:05

:oo En ik maar feestje bouwen met mn 10tje per uur :') Ik heb op mn 16e ook gewerkt voor 2,90 bruto per uur..

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:32

_Heleen schreef:
In Nederland verdien je dan minder dan in belgie. Waar ik werk verdienen mensen van 15 tot 21 jaar evenveel en dit is 9,51 euro/ uur.

Eerlijk gezegd geloof ik daar geen snars van ik heb een supervisor functie en ben 25 maar verdien toch echt maar iets meer als 10 bruto op een hogere functie en is zeker niet slecht betaald, dus jij op die leeftijd dat verdienen dan mag je het adres wel opgeven dan ga ik daar solliciteren dan zou ik daar dik 15 moeten verdienen bruto :o

Enfin wat Shona bedoelt is ook zo maar ts en andere bokkers realiseren dat niet

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:00

dat weet ik allemaal ook hoor ik ben maar nog 15 en droom een beetje
en natuurlijk zal ik een paar jaar sparen mss koop ik volgend jaar wel een paardje mss een jaarling of een ingereden paardje ofzo
en die mevrouw (de baas van dat paardje) zegt dat ze elk jaar nieuwe veulentjes heeft.
dus ik kan zeker nog lang sparen enzo

en ik kom wel een paardje tegen dat bij me past :) mss is dat volgend jaar of 5 jaar later...

en men mama zou wel graag een veulentje ofzo willen omdat haar paard al 23 jaar oud is (maar nog fit maar begint nu al een beetje stijf te worden)

en er worden veel veulentjes en jaarlingen verkocht die in orde zijn + chip en paspoort en dat de DA is geweest voor te onderzoeken en die worden verkocht tussen de 200-600 euro

dus de prijs wil ook niet zeggn hoe het paardje is

maar nu zijn de prijzen wel omhoog vind ik want vroeger als ik eens keek op kapaza ofozo had ik een D-pony merrie gevonden voor 600 euro ofzo die 1M20 mits training kon springen

gr

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:04

RhealLover schreef:
_Heleen schreef:

Eerlijk gezegd geloof ik daar geen snars van ik heb een supervisor functie en ben 25 maar verdien toch echt maar iets meer als 10 bruto op een hogere functie en is zeker niet slecht betaald, dus jij op die leeftijd dat verdienen dan mag je het adres wel opgeven dan ga ik daar solliciteren dan zou ik daar dik 15 moeten verdienen bruto :o

Enfin wat Shona bedoelt is ook zo maar ts en andere bokkers realiseren dat niet

Ok, mij hoef je niet te geloven hoor, maar het is zo ik zou niet weten waarom ik daarover zou moeten liegen.
Ik denk dat het een beetje ver is voor jou het is bij het stad in Kortrijk (zuid West Vlaanderen).
Je mag altijd eens proberen, maar ik vrees dat het als Nederlander bijna onmogelijk is om daar binnen te geraken.
Ik heb enkele vriendinnen die nog meer verdienen dan 9 euro per uur, dus daar is niets raar aan denk ik.
Zitten hier nog Belgen die wat weten over hoeveel jobstudenten verdienen in België?

Emme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:28

Wat Heleen zegt, klopt wel hoor!
Ik heb sinds mijn 15 ook altijd weekendwerk gedaan in een bakkerij, zodat ik mijn paardje kon onderhouden. De eerste bakkerij waar ik werkte, verdiende ik ocharme 5 à 6 euro per uur...
Daarna kon ik in mijn eigen dorpje aan de slag in de bakkerij waar ik begonnen ben aan € 7 à 8 of zo & aan het einde van mijn "weekendwerkcarrière" verdiende ik 10 à 11 euro per uur!

Het zal mss ook wel van de leeftijd afhangen & van de "ancienniteit"...
Verder werkte ik tijdens de vakanties ook als hoofdanimator (vanaf een leeftijd van 17) & ik verdiende daar gemakkelijk 1250 à 1300 euro per maand.

@ Emma : neem je tijd maar om goed rond te kijken & te vergelijken & neem geen overhaaste beslissingen! Je komt er wel uit!

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:01

Emme schreef:
Ik heb sinds mijn 15 ook altijd weekendwerk gedaan in een bakkerij, zodat ik mijn paardje kon onderhouden. De eerste bakkerij waar ik werkte, verdiende ik ocharme 5 à 6 euro per uur...
Daarna kon ik in mijn eigen dorpje aan de slag in de bakkerij waar ik begonnen ben aan € 7 à 8 of zo & aan het einde van mijn "weekendwerkcarrière" verdiende ik 10 à 11 euro per uur!

Verder werkte ik tijdens de vakanties ook als hoofdanimator (vanaf een leeftijd van 17) & ik verdiende daar gemakkelijk 1250 à 1300 euro per maand.

@ Emma : neem je tijd maar om goed rond te kijken & te vergelijken & neem geen overhaaste beslissingen! Je komt er wel uit!

ja
en ik ben niet gehaast hoor ik vond dat gwn een suppr mooi paardje en was een beetje aan het dromen
maar ik verdien nu toch al een aardig centje dat ik volgend jaar mss een paardje bij kan kopen maar nu zal ik eerst men nieuw zadel kopen voor winny

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:04

Emme schreef:

en kan het zijn dat je bij de vabi les heeft?
want het was daar opendeur en ik heb je denk ik gezien met dat schetlandveulentje terwijl ze de mama aan het wassen waren

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:09

Ik ga maar ik Belgie werken als ik het zo lees :P hihi. Wat een verschil zeg tussen de lonen in NL en Belgie. Ik verdien 9.50 (ben 22 jaar) en werk op een normale functie in een reclame bureau. Voor mijn leeftijd verdien ik in NL bij dit bedrijf al hoger dan de minimumlonen. Deze liggen rond 8 euro per uur.

TS, heel veel succes met sparen en zodra je het paardje heb heel veel plezier ermee.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:13

Capaciteiten buiten beschouwing gelaten, kun je met je ouders een regeling treffen?
Als je ouders hem voorschieten en dat je een bedrag per maand aan je ouders overmaakt?

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:17

F_Orumster schreef:
Capaciteiten buiten beschouwing gelaten, kun je met je ouders een regeling treffen?
Als je ouders hem voorschieten en dat je een bedrag per maand aan je ouders overmaakt?

ja dat kan maar ik heb besloten om toch nog eventjes te sparen :)

Fabby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:03

Nou ik wens je veel succes hoor! Ik denk dat haar ouders wel weten wat goed is en wat niet goed is.