Sir Sinclair naar de USA

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:17

Anoukie schreef:
Werd Sir Sinclair (voordat hij dus verkocht werd) nu gereden door de dochter van de eigenaar? Dat blonde meisje dat niet bijster bijzonder kon sturen (no offence)? Of heb ik nu het verkeerde paard voor me? Is dat Lord Sinclair Verward ???

in Den Bosch is Sir idd gereden door de dochter van de eigenaar. Daarna is hij door Merieke Voorneveld gereden die hem ook op de pavocup heeft voorgesteld.

Wat ik begreep zou Sir woensdag al vliegen maar het kan ook zijn dat hij eerst ergens anders al in quarantaine gaat en pas daarna vliegt. Ik heb hem zn laatste suikerklontje gegeven en al wat engelse woordjes geleerd.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:18

Thanx Marjolein, het is me duidelijk nu Lachen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:40

Overigens kan dochter Geesink wel degelijk sturen, maar dan over de hindernissen. Het was meer een misgreep van pa die haar op deze hengst zette, waardoor de amazone zowel als de hengst niet tot hun recht kwamen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:31

sarabande schreef:
Overigens kan dochter Geesink wel degelijk sturen, maar dan over de hindernissen. Het was meer een misgreep van pa die haar op deze hengst zette, waardoor de amazone zowel als de hengst niet tot hun recht kwamen.

Daarom zei ik ook "no offence", je zag vrij duidelijk dat het geen dressuuramazone is en dat komt (kwam) inderdaad geen van beide ten goede.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:10

Heb nog steeds nergens een officiele bevestiging gelezen en de 'serieuze' pers heeft t ook niet gemeld....

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:14

Thursday September 4, 2003

KWPN Stallion Sir Sinclair Purchased By Iron Spring Farm

Iron Spring Farm is pleased to announce the addition of a new stallion! ISF has just purchased the 4-year old approved KWPN stallion Sir Sinclair. This bay stallion is 17 hands high and is a very elegant and modern type with a super temperament.

Sir Sinclair born March 29, 1999, Bay, 17’ By Lord Sinclair out of Krishna (star, sport) by Flemmingh (keur). The sire and the dam of Sir Sinclair both have important bloodlines. The sire of Sir Sinclair is the stallion Lord Sinclair (Lanciano x Raueck). Lord Sinclair won the 100 day Stallion Performance Test in 1999 at Neustadt / Dosse and he had a score of 147,16. in dressage. Lord Sinclair scored a perfect 10.0 in character, ability to work, rideability (twice), and trot. He also won the Bundeschampionate for 3-year old and 4-year old in Germany.

Sir Sinclair's dam is the star sport dressage mare, Krishna. She showed at Fourth Level. The dam's sire, Flemmingh, can pass on type and movement as no other.

Sir Sinclair got an excellent score at the 70 day test in Ermelo in 2002. Walk : 8 , trot : 9 , canter : 8 and suitability as a dressage horse : 8.5 he was ranked 1st for dressage and 9th overall. He had 155 foals born in Holland in 2003.

His foal report is as follows “Uniform collection of riding type, typey foals that are satisfactorily developed with a light foundation. The trot is light footed with a good use of the hind leg and has much carriage and tact.” ISF believes that Sir Sinclair will be a wonderful addition to its farm and will cross well with the mare based in North America

Sir Sinclair will be available for breeding in 2004. He is EVA negative. A video & brochure of Sir Sinclair will be available at the end of 2003

http://dressagedaily.com/2003/dd_200309 ... 30904.html

lijkt mij officieel genoeg.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:21

Nee dat bedoel ik dus juist níet! Ik bedoel een Nederlandse bevestiging. Van ht KWPN, of de eigenaren, of weet ik veel wat. Het staat ook nit in IDS of De Hoefslag en die hadden t toch écht gepubliceerd als t bevestigd was.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:36

Stond vandaag wel in de Paardenkrant , 3e pagina als ik het goed heb.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:47

Gail schreef:
Nee dat bedoel ik dus juist níet! Ik bedoel een Nederlandse bevestiging. Van ht KWPN, of de eigenaren, of weet ik veel wat. Het staat ook nit in IDS of De Hoefslag en die hadden t toch écht gepubliceerd als t bevestigd was.

Die bladen hebben een bepaalde tijd waarvoor berichten binnen moeten zijn. Het blad wordt vaak van te voren in elkaar gezet, de actualiteiten pagina is meestal helemaal gereserveerd voor sportuitslagen.

IDS was zo wie zo te laat en de Hoefslag zal het niet als prioriteit zien.

Maar waarom wil je de al bekende gegevens eigenlijk niet geloven??

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:18

Het is niet zo dat ik het niet WIL geloven maar ik heb moeite met te geloven, mede omdat ik heb gehoord dat dhr Hendriks t vorige week op een gegeven moment heeft tegengesproken. Er is geen enkele Nederlandse bevestiging en dat vind ik raar. De Paardenkrant neemt zo vaak stukken over van internet, die kan t zo van Horses hebben geplukt. IDS was helemaal niet te laat (hoezo?? Ik heb m in de bus gehad) en de nieuwspagina is niet alleen maar sportuitslagen, zowel de Hoefslag als IDS berichten altijd over hengsten die zijn overleden of die naar t buitenland zijn verkocht. Als dit bericht 3 september is geplaatst had t makkelijk in beide bladen kunnen staan. Dat vind ik raar.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:20

Maar MissHIS oid heeft volgens mij contact met het KWPN?? Gezien logo en alle info die ze altijd heeft? Misschien kan zij verklaren waarom t niet is gecommuniceerd?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:24

Gail schreef:
Het is niet zo dat ik het niet WIL geloven maar ik heb moeite met te geloven

jouw feestje hoor

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:35

Die snap ik niet. Het enige dat ik kan verzinnen is dat jij denkt dat ik jou op je woorden pak ofzo. Maar ik bedoel wat er staat: t is niet zo dat ik t om wat voor reden dan ook niet wil geloven, maar ik vind t vaag dat t niet bevestigd is en er wordt altijd zoveel geluld, dat t toch niet zo raar is dat ik iets écht zeker wil weten voordat ik t als waarheid ga rondbazuinen? Als iemand een verklaring heeft voor bovenstaande (paar berichten hierboven) vraagtekens dan lees ik dat graag. That's all.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 08:04

Gail schreef:
Er is geen enkele Nederlandse bevestiging en dat vind ik raar. De Paardenkrant neemt zo vaak stukken over van internet, die kan t zo van Horses hebben geplukt. IDS was helemaal niet te laat (hoezo?? Ik heb m in de bus gehad) en de nieuwspagina is niet alleen maar sportuitslagen

IDS was wel te laat om het te kunnen publiceren, de hengst is woensdag weggevlogen en IDS kan het dan niet meer laten drukken. Dat bedoelt Sarabande met te laat.

De paardenkrant heeft het stuk zeker niet van internet geplukt, aangezien er ook nog een korte toelichting van een van de (nu ex-)eigenaren en die stond er op Horses van de week niet bij . Zijn sperma bljft volgens Hendriks wel beschikbaar voor de Nederlandse fokkerij.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 15:16

Ook het KWPN heeft het nu gepubliceerd...

De vierjarige KWPN-goedgekeurde hengst Sir Sinclair (Lord Sinclair x Krishna ster sport (dres) v. Flemmingh) is verkocht aan de bekende Iron Spring Farm in Coatesville USA. De hengstenstapel van het bedrijf van eigenaresse Mary Alice Malone is nu dus uitgebreid met Sir Sinclair, een fokproduct van Monica Drohm te Wijnbergen. De bruine hengst werd in 2002 tijdens de KWPN Select Sale verkocht aan Ed Constant en Anton Geessink. Op het moment van verkoop was hij in eigendom van H.Hendriks en A.Geessink.

Anton Geessink: “We waren hier al twee maanden mee bezig, we wilden de hengst eigenlijk aanhouden, maar de Iron Spring Farm toonde erg veel belangstelling. Uiteindelijk zijn we overstag gegaan. De hengst is 10 september jl. naar zijn nieuwe eigenaren vertrokken."
"Voor de Nederlandse fokker blijft de hengst beschikbaar: we hebben nog sperma en ook in Amerika wordt sperma voor ons ingevroren. Daarnaast is het heel goed mogelijk dat in overleg de hengst nog eens terugkeert naar Nederland voor de sport of fokkerij.”

www.kwpn.nl

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:28

dat voor de sport terugkregen heb ik toch mijn vragen bij. Als je hem een sportcarrière wilt laten opbouwen doe je dat niet in VS maar hier waar er heel wat meer wedstrijd gelegenheden zijn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:22

MissHIS schreef:
................... Anton Geessink: “We waren hier al twee maanden mee bezig, we wilden de hengst eigenlijk aanhouden, maar de Iron Spring Farm toonde erg veel belangstelling. Uiteindelijk zijn we overstag gegaan...............
www.kwpn.nl

Ja...ja.............