haflinger niet gewardeerd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:16

_Bitje_ schreef:
CoronaLime schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik het wel jammer hoe sommige mensen (hier in de regio dan) met hun haflinger in de ring verschijnen.
de manen los hangend,.

nou leuk :+

haha ik heb tijden de manen los gehad, omdat ik er maar nooit een hengstenvlecht in kon houden , hoeveel haarlak ik er ook in spoot :Y) "
maar nu heb ik de manier ontdekt! strak vlechten dat je handen er gewoon lam van zijn :')

}>

Sorry O:) Ik vind het gewoon altijd een beetje slordig staan, ook bij andere rassen overigens, vooral als manen geknot zijn en de voorpluk vast.

Ik ben wel trots op je dat je dé manier hebt gevonden *D Wanneer krijgen we bo met vlechtfoto's? O:)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:20

CoronaLime schreef:
Ik ben wel trots op je dat je dé manier hebt gevonden *D Wanneer krijgen we bo met vlechtfoto's? O:)

als het goed is na zondag :P

als mijn vader zo lief is om een paar fotos te maken :7

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:21

Haha, ik ben benieuwd :D

zaartje1

Re: haflinger niet gewardeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 21:05

bij deze sluit ik deze discussie en niemand met me eens lees even terug.
hoop dat jullie dan nooit mensen tegen komen die dit tegen je kind en over je haf zegt.
wij blijven vechten voor een mooie toekomst met de haffies al zal ik er voor moeten verhuizen dan doe ik dat.
en wat betreft de wedstrijd ze wordt wel degelijk gewassen van top tot teen,gevlochten,gepoetst,en een haflinger hoeft genees gevlochten te worden kijk maar even in je dressuur proeven boekje.
wat wij vrij vaak tegen komen zijn die gekke matjes,en vervrommelde knotjes,wij laten het voor als nog bij los en staart goed uitgeplozen.
zo hoort het.
ze heeft ook keurig de traditionele kleding aan gewassen,gestreken,gepoetst,haar in een knotje en netje.
zadel gepoetst,hoofdstel gepoetst laarzen gepoetst en opgevreven tot ze glimmen dat zien we ook wel eens anders,dat als ze voorbij lopen een zweem van pies voorbij komt.
en ze is geen barbie paardje ze is boven alles een paard geen schoot hondje of troetelbeer.
een paard moet je in zijn waarde laten en niet anders willen maken als dat ze zijn.
als je er goed voor zorgt en goed voor bent,niet lelijk en gemeen,neer buigend maar vier recht op,met alle liefde die je hebt krijg je het zeker terug.
wij hebben geen haast meer niet naar deze woorden we knokken er immers al 2 jaar voor dat ze eindelijk de respect krijgt die ze verdiend.
en wie weet ooit hebben wij het geld om een echt paard te kopen zoals totilas of salinero,maar dan nog zou ik kiezen voor dat boeren knol,die veels te dik is,lelijk en thuis hoort voor de kar,een loeder is en rijp voor de slacht met een kronkel in haar kop.
en wie weet komen er nog wel meer,want ik houdt van dit ongeloofelijk mooie beest,ongeacht kleur,bouw,prestatie,dik,dun,papierloos of met het maakt niet.
voor mij stopt hier het discussie gebeuren,ik weet genoeg.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:18

Zaartje, ik heb ook niet gezegd dat het niet mág met de manen los, ik vind het er gewoon minder mooi & netjes uit zien. Heel veel succes met wedstrijden dan maar, ik hoop dat je ooit van je haf je éigen totilas of salinero kan maken ;)

Ps, een discussie kan je niet sluiten O:)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:57

haha nee inderdaad, vind het ook niet mooi! lange manen vind ik afschuwelijk onverzorgd staan, zit er bijna iedere week over te denken dat ik het lelijk vind dat de mijne lange manen heeft, maar als ik het kort maak het rechtop gaat staan!bovendien komt zo de hals mooi uit voor een betere beoordeling!

@ zaartje1: Jammer dat je de discussie wilt sluiten, ben erg benieuwd naar foto's van je hafje! hoe vaak heb je trouwens al gestart? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:00

*zucht* Ik erger me er nogal aan dat het altijd op de jury gestoken wordt.
Je moet even logisch beredeneren. Je punten krijg je aan de hand van hoe goed je de oefening hebt uitgevoerd. Neem een middendraf. Natuurlijk kun je daar met een KWPN'er met een voorbeen van hier tot in Tokio meer scoren dan met een haflinger. Niets ten nadele van het ras, maar de bouw is er gewoon niet 'voor gemaakt'. Hoe goed en lief en geweldig ze ook zijn, ze kunnen nóóit alle oefeningen met dezelfde ruimte en buiging laten zien omdat ze er gewoon te 'kort' voor zijn, en het voorbeeld van het voorbeen.
No offence hoor, ik vind het hele leuke paarden, maar ze zijn er gewoon niet voor gemaakt. Dat heeft niets met de jury te maken, het is helaas gewoon de werkelijkheid.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:04

haha niet? heb nog nooit lager dan een 6 gehaald voor de middendraf :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:06

Ik wel, heb regelmatig een 5 gehad. Puur een balans probleem. Hij kon de kracht die hij van achter had zelf van voren niet opvangen. Dus knalde er uit aan de voorkant, om vervolgens te versnellen in plaats van te verruimen.
Maar goed, dat is kwestie van trainen. Laatste wedstrijd had ik voor het eerst 6en.
Maar de 5en zijn goed te compenseren met netjes overgangen op de letters maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:06

Ik heb het over hogere punten dan 6-en ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:07

Ja ik ook :P haha ik zit dan niet in het Z maar ik heb ze echt gehaald, zelfs 8en (vaker dan eens) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:08

Dan heb jij een leukerd :D
Maar mijn punt is dat de bouw er gewoon niet zo op gesteld is dan bij het gemiddelde 'sportpaard' om het zo maar te noemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:09

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:11

Dat klopt, ik snap je punt ook wel hoor! :)
Maar ze kunnen het wel hoor! kijk maar eens naar bovenstaand topic :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:12

DDW1190 schreef:
haha nee inderdaad, vind het ook niet mooi! lange manen vind ik afschuwelijk onverzorgd staan, zit er bijna iedere week over te denken dat ik het lelijk vind dat de mijne lange manen heeft, maar als ik het kort maak het rechtop gaat staan!bovendien komt zo de hals mooi uit voor een betere beoordeling!

@ zaartje1: Jammer dat je de discussie wilt sluiten, ben erg benieuwd naar foto's van je hafje! hoe vaak heb je trouwens al gestart? :)

nou nou haha :+

maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak he? ik heb er ook wel eens aan gedacht beau zijn manen te kortwieken, maar dat doe ik niet
omdat ik het hem veel te stoer 'ruig' vind staan :D Maar moet zeggen dat ik het ook vreselijk vind tijdens een wedstrijd, bovendien zit ik telkens in
de knoop met de teugels, mijn handen en de manen := ja praktisch is het niet :+
maar we hebben hengstenvlechten en gewone vlechten uitgevonden :')

zondag hoop ik fotos te hebben van beau en een hele mooie 'klassieke dressuur hengstenvlecht' ahah }>

en over punten, met beau kan ik ook niet klagen, regelmatig boven de 190 :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:14

Haha inderdaad is inderdaad smaak, maar bij Beau vind ik het niet lelijk! vind het alleen mooier als hij in is gevlochten denk ik :o
Jullie gaan lekker snel zeg! :D

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:15

DDW1190 schreef:
haha niet? heb nog nooit lager dan een 6 gehaald voor de middendraf :+

Ik ook niet, zelfs nadat we op onze eerste wedstrijd maar 1 uur spoedcursus middendraf hebben gehad 8-)

Ik vind lange manen wel mooi, maar niet op wedstrijd, voor op foto's vind ik het wel gaaf :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:18

DDW1190 schreef:
Haha inderdaad is inderdaad smaak, maar bij Beau vind ik het niet lelijk! vind het alleen mooier als hij in is gevlochten denk ik :o
Jullie gaan lekker snel zeg! :D

haha, vlechten is op wedstrijd inderdaad veel mooier en netter :j
snel? jij nog veel sneller :oo jij haalt hogere punten als ik hoor :+

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:19

ik rijd met een haflinger, ook dressuurwedstrijden en ik vind het echt klinkklare onzin dat je word benadeeld, ik ben nog nooit voor mijn gevoel benadeeld doordat ik met een haflinger rijd. Tuurlijk kan het voorkomen dat er een jury is die het echt niet op haflingers heeft maar dat is echt uitzonderlijk en helemaal niet zo vaak als de meeste zeggen als ze weer eens geen winstpunt hebben, waarschijnlijk rijd je toch slechter dan je denkt dat je doet :roll: en 9 v/d 10 rijden ze met een haflinger op wedstrijd echt onder niveau van de klasse waarin ze karren

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:22

Nouja dat laatste is wat overdreven! zie ze toch vaak wel een nette proef neerzetten, maar sommige lopen inderdaad niet de sterren van de hemel! :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:26

Hier in de regio is dat wel waar hoor, zijn vaak echt van die beginnende wedstrijdruiters die met een haflinger wat leuk rondhobbelen. Daar komt ook het gezeur van ''geen punten omdat ik een haflinger heb '' vandaan denk ik :j

Heb een keer zo'n gave haflinger op concours gezien, zo'n chique diertje, mooi opgeknot, mooi in conditie, alleen geeen idee hoe die gereden heeft :P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:30

DDW1190 schreef:
Nouja dat laatste is wat overdreven! zie ze toch vaak wel een nette proef neerzetten, maar sommige lopen inderdaad niet de sterren van de hemel! :)

nou, bij de ponys is het vaak echt niet om aan te zien, sorry dat ik het zeg :=
laatst werd ik nog aangesproken hoe het kon dat ik als toen 14 jarige zo'n haflinger 'hengst' (ja dat dachten ze omdat ie zo mooi liep :roll:)
zo netjes reed en hoge punten scoorde, en haar kind niet. Tja toen keek ik es even naar haar kind en toen kon ik mijn lachen haast niet meer inhouden :=
het is bij de ponys soms echt erg hoor, ouderwetse en nieuwerwetse types, ... sterrenkijken, lopen helemaal uit elkaar (weinig achterhand gebruik) en vaak
zijn de oefening echt zonder controle of enige gevoel neergelegd. tja dan moet ik @Sjoef wel wat gelijk geven.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:31

nou van wat ik heb gezien niet hoor _O- en dan inderdaad helemaal puur natuur als bospony komen ze de ring in, ik heb mijn ouderwets type haflinger een sportlook gegeven en dat heeft zelfs al effect :D ik bedoel als je dan dressuur gaat rijden moet je hem ook wel een beetje aanpassen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:23

Bizzybijtje schreef:
Dan heb jij een leukerd :D
Maar mijn punt is dat de bouw er gewoon niet zo op gesteld is dan bij het gemiddelde 'sportpaard' om het zo maar te noemen.

Dat klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen punten kan rijden :) Alleen moet je accepteren dat sommige oefeningen (en zelf ben ik van mening pas vanaf het m1/m2) minder vloeiend zijn uit te voeren. Maar zeker tot en met het L2 gaat het ook voor 80% om figuren rijden en lijnen rijden. En dat kan een haflinger even goed (of slecht) als een KWPN-er. Daar komt juist ook de ruitervaardigheid bij kijken.

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 09:07

oke mijn haf heeft dus korte manen omdat me voormalige pony het leuk vondt om ze op te eten dus toen moest de schaar erin het was geen gezicht,als je dus nu gaat vlechten is het net een pipi langkous kapsel das geen gezicht dus dan maar los,hengste vlecht blijft dus niet zitten,vindt het niet netjes als je halverwege je proefje van die uitstekende haren krijgt.
kijk voor fotos maar even bij mijn andere vragen.
mijn andere haf hebben ze nog niet gezien maar is ook nog te jong.
maar dat hij straks een kanjer wordt weet ik wel zeker als je hem ziet lopen in het land is hij al heel anders kwa beweging als mijn meisje.
maar ja dat kan gauw met dat lijf hij is veel langer er slanker als mijn andere,die is meer van het ouderwetse type.
en wij hoeven echt niet in de z hoor maar dat ze het kan is zeker en mijn dochter rijdt erg netjes sinds half jaar heeft ze priveles en ze schiet voor uit,wordt erg gelet op houding en zit buiging en stelling.
12 juni heeft ze weer wedstrijd we zullen het zien.
en ze hoeft echt geen winst punten te rijden hoor als de beoordeling maar eerlijk is.
ik zelf rijd geen wedstrijden meer kan ook niet he hij is net 2 geworden.
misschien als ie 4 is dat het er wel weer van komt,maar dat is toekomst,en ik gun mijn dochter meer haar passie dus schuif ik me zelf aan de kant zodat zij kan doen wat ze het liefste wil.