Nieuwe trend, bewezen dekgeld voor onbewezen hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:31

Het mooie was als daar ook eens cijfers van waren...dan weet je of een investering in de toekomst van hoger dekgeld het waard is..
Maar ook hier zie je weer..Veel uitlatingen worden gedaan op veronderstellingen i.p.v. op cijfers en feiten.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:17

Sammie schreef:
fokfanaat schreef:
Er zijn ook paarden die in de pavo ed niet opvallen en pas als GP paard boven komen drijven.

Liever dat dan andersom. De pavo toppers zie je vaak niet terug in de bovenste regionen van de Grand Prix. Een enkeling daar gelaten.
In de pavo zien ze toch graag die grote grijpers en die vinden het sluiten en terugkomen vaak lastig.

Enkele jaren geleden stond er een onderzoek in de Hoefslag over het presteren van de PAVO-paarden in de uiteindelijke (top)sport. Wat ik mij ervan kan herinneren liep een groot gedeelte van de finalepaarden minstens Lichte Tour en ook wel een heel aantal Grand Prix.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:26

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:07

ptiteblue schreef:
Ik vind eigenlijk de dekvoorwaarden ook belangrijk.

Neem je een duitse hengst, is je merrie gust, dan mag je meestal het volledige dekgeld betalen.
Je krijg dan 50% korting op de volgende seizoen.
Maar wie zegt dat je de volgende seizoen nog een merrie hebt voor te dekken?

Ik dek dit jaar net over de grens ..Natuurlijk dekken...ff schouwen daar en dan moet het goed zijn..
Nieuwe regeling bij NRW - natuurlijk dekken € 50,- de rest als ie drachtig is...hoe zo hoge dekgelden en hoog risico....??
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:17

ceasario schreef:
Ik dek dit jaar net over de grens ..Natuurlijk dekken...ff schouwen daar en dan moet het goed zijn..
Nieuwe regeling bij NRW - natuurlijk dekken € 50,- de rest als ie drachtig is...hoe zo hoge dekgelden en hoog risico....??

Ik kreeg gisteren de folder van stal Roelofs,daar hadden ze voor bepaalde hengsten vergelijkbare voorwaarden. Inseminatie en verzendkosten betalen en bij een levend veulen 500€ betalen.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:21

gr_roos schreef:
ceasario schreef:

Ik kreeg gisteren de folder van stal Roelofs,daar hadden ze voor bepaalde hengsten vergelijkbare voorwaarden. Inseminatie en verzendkosten betalen en bij een levend veulen 500€ betalen.

Ja, maar ging wel over diepvriessperma.......

gr_roos

Re: Nieuwe trend, bewezen dekgeld voor onbewezen hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:30

Weet ik, maar dan nog bieden ze een soort gelijk iets aan.