Als je haflinger en kind in een zin leest is er niets aan de hand hoor aan de post van meerdere mensen te zien die wel een haf hebben die prima met kinderen gaan. En alleen oude en doorgezakte haflingers zouden goed voor kinderen zijn.. het is toch triest
(meningen en ervaringen zijn geen feiten)TS: nogmaals, er zijn schatten van haflingers die geweldig zijn met kinderen en ook voor jouw, net zo goed als dat er schatten van shets zijn ( of nee, die bijten bokken en zijn gruwelijk eigenwijs
) alleen hangt het een van het karakter van het dier af, heeft weinig met ras te maken. als je dus een leuke haflinger zoekt kan dat best.. vraag desnoods of je hem een maandje op proef mag en dan kom je vanzelf het juiste paardje tegen.
maar het kunnen perfecte kinderpony's zijn, het is maar net welke haflilnger je er tussen uit pikt.
, ze zijn niet zo goedkoop maar zo lief .
. Mijn moeder en ik rijden ook allebei, en toen we besloten hadden dat we een paard zouden kopen wilden we er dus ook één waar we allebei op zouden kunnen (en dat was vrij lastig, aangezien ik 1.60m ben en m'n moeder rond de 1.80m). Uiteindelijk is het een Paint geworden en daar zijn we heel blij mee - ze is niet zo groot (voor mij) maar aan de andere kant is ze ook gespierd zodat m'n moeder er ook op past. Daarnaast is ze heel koel in d'r hoofd (ze is 4 en ontzettend dapper, als we naar buiten gaan met andere paarden, die ouder zijn, neemt zij de leiding en is zij degene die overal langs durft