contributie bedrag niet normaal meer!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: contributie bedrag niet normaal meer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:40

nee hoor.. Want het KWPN krijgt alle sportresultaten die de paarden behalen van de KNHS.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:34

Fitzroy schreef:
Ik vind het belachelijk dat stamboeken het alleenrecht tot overschrijven hebben. Ik heb als eigenaar van 2 ruinen helemaal niets met een stamboek. Bij mijn Duitse paard heb ik via destijds de NHS een paspoort aangevraagd en ik vind dat ook de beste manier.

Wie heeft die paarden gefokt dan? Dat zijn toch KWPN fokkers? :D
Dan profiteer jij toch net zo goed van het KWPN en die bijdrage voor het overschrijven is maar een klein deel vergeleken bij de registratiekosten die fokkers voor hun rekening moeten nemen.

Sportresultaten worden geregistreerd op levensnummer.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:37

Hier nog een die het niet meer hoeft :n
Blad beland altijd ongelezen in de papierbak met het plasticje er nog omheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:21

Anne_GTI schreef:
[***] schreef:
Het op naam zetten van paarden, de hele I & R regeling zou niet via stamboeken maar door een aparte organisatie moeten worden gedaan. Dan hoef je niet ergens lid van te worden waar je geen lid van wilt zijn.

De contributieverhoging is aangekondigd in verschillende media.

Er komt een nieuw KWPN centrum in Ermelo en dat zal betaald moeten worden en op deze manier door ook het overschrijven e.d. te laten betalen doen veel mensen daar aan mee. Anders zou het alleen op de fokkers komen en zo fantastisch zijn de paardenprijzen al niet, fokken kan al niet uit. Een gebruiker van een KWPNer mag ook best een paar tientjes inbrengen, tenslotte krijgt iedereen voordeel bij een landelijk centrum.
Tenminste, ik neem aan dat dit één van de redenen is van de contributieverhoging en het verhogen van de tarieven als het op naam zetten en veulenregistratie.

Ik ben van beide lid; dan zou ik ook dubbel bijdragen.... Nah, in 2012 niet meer. Het is goed met ze.

Ik snap even niet waar je het over hebt :(:)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:54

Sjuimpje schreef:
Dan profiteer jij toch net zo goed van het KWPN en die bijdrage voor het overschrijven is maar een klein deel vergeleken bij de registratiekosten die fokkers voor hun rekening moeten nemen.

Het maakt mij helemaal niets uit wie een paard fokt, als het maar een leuk paard is. En of ie nou KWPN, Westfaler, Hannoveraan of NRPS is doet voor mij niet terzake.
Dus nee, ik zie niet in waarom ik als eigenaar van een sportpaard een stamboek moet sponsoren ipv een sportbond.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:12

Fitzroy schreef:
Sjuimpje schreef:

Het maakt mij helemaal niets uit wie een paard fokt, als het maar een leuk paard is. En of ie nou KWPN, Westfaler, Hannoveraan of NRPS is doet voor mij niet terzake.
Dus nee, ik zie niet in waarom ik als eigenaar van een sportpaard een stamboek moet sponsoren ipv een sportbond.

Ja maar zonder die fokkers en het stamboek...welk stamboek dan ook had jij dat paard niet gehad...dus blijft..waarom moeten de fokkers er alleen maar voor opdraaien?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:49

Omdat zij er voor kiezen om te fokken ;)
Ik koop een kant-en-klaar produkt en betaal daar een kant-en-klare prijs voor. Ik heb mijn paaden niet eens van de fokkers maar al een paar stappen verder. Imo hoef ik niet meer te betalen voor iets uit het verleden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:53

marjoleinft schreef:
en dan krijg je een brief thuis van je stamboek, dat ze de contributie er af hebben gehaalt,
even 105,30euro voor het jaar 2011. :(
vorig jaar voor 2010 betaalde we nog 89,50!!
tis toch gewoon niet normaal meer!
en dit is bij het kwpn.
mag dit eigenlijk zomaar zonder het te vermelden van te voren.
15 euro in 1 jaar vind ik toch wel behoorlijk,
en we krijgen er niks meer voor alles word alleen maar duurder. :( :(

Een automatische incasso kan je terugboeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:04

Maar opzeggen is niet op tijd gebeurd dus is ts gewoon verplicht op te betalen. Ik vind het eerlijk gezegd ook een belachelijk hoog bedrag. Als je kijkt hoe de Ids de laatste jaren is veranderd in een sportblad (wat je al lang weet voordat het blad uitkomt). Vroeger stonden er nog zeer intressante (fok)discussies in, maar tegenwoordig is dat al lang niet meer.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:13

Het komt er dus op neer dat wij voor een groot gedeelte moeten betalen voor de nieuwe accomodatie.
Mogen we straks dan ook gebruik maken van de faciliteiten?? Dat mag namelijk bij de meeste verenigingen.

Als je verder niks met je lidmaatschap doet betaal je dus € 4,00 voor een nummer van IDS. Het komt dikwijls voor dat het een flut-uitgave is dat haast de moeite van het kijken niet waard. Jaren terug stonden er tenminste nog interessante onderwerpen in.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:16

Je bent me net voor Sammie. Heb net de laatste reactie niet gelezen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:05

flyfly schreef:
Het komt er dus op neer dat wij voor een groot gedeelte moeten betalen voor de nieuwe accomodatie.
Mogen we straks dan ook gebruik maken van de faciliteiten?? Dat mag namelijk bij de meeste verenigingen.

Ja.

Nu net als op de plaatselijke rijvereniging uiteraard. Maar net zoals bij de KNHS nu het geval is.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:03

Ik was in 2010 lid voor mijn veulen in te schrijven.
In 2011 verwacht ik nog een veulen, en ik ben nogal lid.

Maar in 2012 zal het gedaan zijn! Als ik nog eens moet fokken laat ik de veulens inschrijven bij het BWP, ik vind KWPN veel te duur, het kwam bijna op 300€ voor mijn veulen in te schrijven verleden jaar...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:14

Allemaal leuk dat de nieuwe accomodatie bekostigd moet worden maar als eigenaar van een ruin vindt ik dat de KWPN op een andere manier aan deze bijdrage moet komen ipv verhogen van de contributie. Ik zal nooit gebruik maken van de accomodatie aangezien ik ook niet in de buurt woon etc en ik denk dat er meer mensen zo over denken. Ze snijden zichzelf nu in de vingers.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:19

grauwman schreef:
Allemaal leuk dat de nieuwe accomodatie bekostigd moet worden maar als eigenaar van een ruin vindt ik dat de KWPN op een andere manier aan deze bijdrage moet komen ipv verhogen van de contributie. Ik zal nooit gebruik maken van de accomodatie aangezien ik ook niet in de buurt woon etc en ik denk dat er meer mensen zo over denken. Ze snijden zichzelf nu in de vingers.

Waar moet het geld dan vandaan komen?
Het gros van de fokkers kost het al geld om veulens te fokken, ik vind het niet meer dan logisch dat de daadwerkelijke gebruikers van de KWPN paarden ook hun steentje bijdragen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:42

Sjuimpje schreef:
grauwman schreef:

Waar moet het geld dan vandaan komen?
Het gros van de fokkers kost het al geld om veulens te fokken, ik vind het niet meer dan logisch dat de daadwerkelijke gebruikers van de KWPN paarden ook hun steentje bijdragen.

Gelukkig Sjuimpje (en enkele anderen) voor het andere geluid.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:53

de verhoging was al tijdig en duidelijk gecommuniceerd, als ik het mij goed herinner stond het al in het artikel in de IDS met de blauwdruk van het nieuwe centrum, dat een gedeelte bekostigd werd met een contributieverhoging.

Daarbij heeft het KWPN een hele sterke merknaam, en is wereldwijd het beste stamboek, vele buitenlanders komen hierheen om de KWPN paarden te kopen. dus ook de gebruiker van een kwpn-paard (dus ook bij een ruin) heeft voordeel bij hetgeen het KWPN promoot en doet. Je paard wordt er niet minder waard van als hij bij het KWPN is geregistreerd. Het nieuwe centrum moet een echt uithangbord worden voor het stamboek, ook richting buitenlandse kopers en geïnteresseerden, ik hoop dat ze het goed gaan exploiteren, zodat elk lid zijn voordeel ermee kan doen..

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:06

Sammie schreef:
Maar opzeggen is niet op tijd gebeurd dus is ts gewoon verplicht op te betalen. Ik vind het eerlijk gezegd ook een belachelijk hoog bedrag. Als je kijkt hoe de Ids de laatste jaren is veranderd in een sportblad (wat je al lang weet voordat het blad uitkomt). Vroeger stonden er nog zeer intressante (fok)discussies in, maar tegenwoordig is dat al lang niet meer.

Al in de tijden van Rosie gingen de verslaggevers wereldwijd concoursen bezoeken om in IDS verslag te doen. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen.

Fitzroy; je punt is helemaal duidelijk en terecht.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:14

NatasjavE schreef:
flyfly schreef:

Ja.

Nu net als op de plaatselijke rijvereniging uiteraard. Maar net zoals bij de KNHS nu het geval is.

Is dit serieus??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:02

Fitzroy schreef:
Omdat zij er voor kiezen om te fokken ;)
Ik koop een kant-en-klaar produkt en betaal daar een kant-en-klare prijs voor. Ik heb mijn paaden niet eens van de fokkers maar al een paar stappen verder. Imo hoef ik niet meer te betalen voor iets uit het verleden.

Wat een rare redenatie
Als fokkers er niet meer voor kiezen om te fokken, is er voor jou ook niets meer om op te rijden. En ook al heb jij je paarden een paar stappen verder, de fokker heeft toch bepaald dat dat paard dat door jou uitgekozen is, is zoals hij is qua uiterlijk, karakter en mogelijkheden.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:50

annastasia schreef:
NRPS is ook flink verhoogd.
2010 € 76,25
2011 € 91,50

Vind die prijsverhoging ook niet normaal meer.
New forest kost iets van € 57,- Vind ik meer een reeel bedrag.

Daarnaast heb ik deze verhoging ook niet in het blad zien staan. Dus we hebben het maar te slikken?
Zulke zaken worden nl wel altijd in de forester vermeld, maar hier dus niet.

Ik besteed dan liever dit bedrag aan het I&R systeem, hebben we denk ik meer aan als aan een stamboek. Welke allemaal afzonderlijk werken.

New Forest is ook fors duurder hoor ;)
Ik betaal als ik me niet vergis 79 euro.

We zijn ook nog lid van de Welsh, ook bijna 80 euro.
En dan de KWPN, 105,.. euro.

Ik ga dit jaar flink wat opzeggen :j

Laten jullie altijd de paarden overschrijven op naam?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:17

Gelukkig zijn de Belgische Warmbloed Stamboeken dan nog redelijk met hun contributies/lidgelden:
BWP: Belgie: 75,-; buitenland: 88,-
SBS: Belgie: 62,50; buitenland: 75,-
Zangersheide: binnen Europa: 60,-

Zelf zit ik dit jaar met 4 stamboeken/verenigingen (vroeger 5 = BAPS): BWP + SBS + RBP + VVWC

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:53

Excuseme schreef:
Al in de tijden van Rosie gingen de verslaggevers wereldwijd concoursen bezoeken om in IDS verslag te doen. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen.

Ik heb het niet over de ‘tijd’ van Rosie. Tegenwoordig (en in zijn tijd) is het meer een halleluja het kwpn sportblad. Vroeger (dan heb ik het echt over vroeger) stonden er interessante discussies in over fokken e.d. Binnen en buiten het kwpn. Het enige dat ik nu nog lees over ‘fokken’ is mbt tot een merrie of merriestam en daar trekken ze om de zoveel jaar ook hetzelfde lijntje of merrie uit de kast. De rubriek heet alleen anders..
Of laatst nemen ze de V en de W jaargang onder de loep. Die jaargang doet het zo goed want er zijn al vele goede nakomelingen gesignaleerd. Er heeft er geen een nog een stap gezet binnen de witte dressuurhekjes… :? Niet dat ik zo’n artikel niet interessant vind, maar kom dan met jaargangen die in de sport/fokkerij e.d. lopen. Kom met getallen, aantallen, percentages e.d. Niet met woorden als goed of fantastisch of blikvanger voor het kwpn. Ik bepaal zelf wel wat ik goed en fantastisch vind.
Neem het veel geroepen discussiepunt teveel JFFG bloed. Krijg je een niet goed voorbereid en weinig inhoudelijk artikeltje met als conclusie zo’n vaart loopt het niet.
Jaar of wat terug stond er een artikel in over kleurverervingen. Interessant.... alleen jammer dat de redactie tussen de regels door laat weten dat fokkers toch vooral moeten proberen om zwart te fokken en hoe ze dat het voor elkaar krijgen.
Echt geen problemen mee dat het ‘eigen’ paard gepromoot wordt, maar wees objectief, eerlijk en reëel. Op alle vlakken, sport en fokkerij. Nu kan er steeds geroepen worden dat kwpnpaard zo geweldig is en dat het stamboek zo geweldig doet. Wat betreft het laatste zij er toch steeds meer andere geluiden (uit alle lagen) en het eerste kan alleen zo blijven als je ogen en oren open houdt.
Er zijn maar een paar edities van de IDS tegenwoordig nog interessant, maar de meesten zijn gewoon flinterdun met weinig inhoud.
Het kwpn omhelst meer dan dat blad, maar dan zou de evenredige belasting ook evenredig verdeeld moeten zijn over de baten.. En dat is, als de verhoging enkel is vanwege het centrum, niet zo. (en dan even de inflatie en stijging voor papier buiten beschouwing laten.)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:07

Wellicht is het verhelderend om eens de eigen bladen van Duitse stamboeken te lezen wbt het ophemelen van het eigen paard :P .
Daar kunnen ze in Nederland nog een puntje aan zuigen.
Je gaat de paarden die je voor de fokkers moet promoten toch niet afkraken in je eigen orgaan, dat is niet zo verstandig

En inderdaad met Rosie en zo is het accent erg op de sport komen te liggen, veel fokkers vinden het ook helemaal niet nodig dat er een journalist van IDS naar b.v. de WEG gaat, de paarden en hun afkomst bespreken daar hoef je er niet voor bij aanwezig te zijn.
En die kant gaat het blad de laatste jaren ook steeds meer op

Het ronde tafel gesprek in het Kerstnummer vond ik erg interessant, gedegen ervaringsdeskundigen die niet om de hete brij heen draaiden

Maar iedereen gelukkig maken kan natuurlijk nooit.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:56

Verhaal van Sammie is merkwaardig en zwak, een lid van de nieuwsredactie onwaardig.

Het lidmaatschap bestaat niet alleen uit een abonnement IDS maar biedt voor fokkers en geïnteresseerden in de fokkerij veel meer.
Maar ik beperk me nu maar even op het "flutblad" IDS.

Een kleine bloemlezing uit de laatste jaargang, en zeker niet compleet.
En ik weet dat niet iedereen deze artikelen ook interresant zal vinden.

nr 2, een artikel over Ukato, een gekeurde hengst met een andere bloedvoering die internationaal springt, voor fokkers erg interessant.
artikel over hobbyfokkers echtpaar Meulenberg, met o.a. 3 ggk hengsten. Leuk om te lezen hoe gemotiveerde fokkers prachtige resultaten weten te behalen.
een artikel over het gelders paard waarin duidelijk wordt hoe veelzijdig en succesvol dit type is en ook met voorbeelden aangegeven.
een artikel over merriestam Ipinacolada, moeder van 3 isp!!!!!!
nr 7, artikelen over:
een uitgebreid artikel over de stamboekkeuringen die binnenkort van start gaan met heel veel informatie overvoorbereiding, procedures, predikaten, thuiskeuringen
keuringsstandaard, keuringskalender enz.
kortom een artikel dat, als het goed gelezen zou worden en niet zo inde prullenbak verdwijnt, tientallen topics op bokt overbodig zou maken.
en dat gaat op voor veel meer artikelen.
artikel over invullen van het geboortebericht en het melden van afwijkingen bij veulens.
en intervieuw met de 21 jarige Luc van Moorsel over zijn 5 maanden durende stage in China in de paardensector. Heel boeiend en informatief.
een artikel over inteelt.
Dit is een korte impressie uit twee nummers die ik voor het grijpen had.
Desgewenst maak ik een lijstje over alle 25 nrs uit 2010.
Met vele artikelen over gezondheidszorg, rond de geboorte, enz. enz.