Merriekeuring KWPN 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chilly

Re: Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:47

Misschien wil iemand eens kijken naar de afstamming van mijn paard? Springgefokt en ik zit zelf helemaal niet in de springers maar in de dressuurkant!

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:47

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:03

Ik ga waarschijnlijk ook met mijn merrie naar de keuring ze is alleen wel wat ouder. Heb alleen geen idee of ik haar voor springen of dressuur aan moet bieden omdat ze gewoon allround gefokt is.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:13

Ik zit erover na te denken om mijn merrie voor de keuring te doen. Het is een nakomeling van Tenerife VDL x Lux x Voltaire en wordt dit jaar 6. Ze loopt nu het eerste seizoen in de sport en wil het avontuur wel eens aangaan met haar om te kijken wat ze daar zou scoren. Ik ga haar samen met 2 professionals klaar maken, zo kan ze lekker bij mij thuis blijven staan en hoop ik haar er toch goed voor te hebben staan :D Ik vind het wel spannend, aangezien ik het nog nooit heb meegemaakt. Had er nooit de juiste paarden voor, maar denk/hoop dat deze wel kan scoren ;)

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:49

hoi jipje niekje leuk dat je ook op dit topic zit ( je bent vorig jaar bij ons voor de Oscar geweest).
Heb je toevallig ook een foto van je tenerife.En waar ga je dan naar de merriekeuring?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:58

Hoi Urobi, wat leuk je zo weer tegen te komen ;)

Ik heb wel foto's van mijn merrie, maar die zijn allemaal onder het zadel :o Moet eigenlijk nog een keer standfoto's maken. Maar ze is momenteel wat arm bespierd omdat ze 2,5 maand op stal heeft gestaan. Inmiddels ben ik weer lekker met haar aan de gang, maar de spiertjes moeten er wel weer bijgetraind worden :D Ik ga overigens met haar naar Dronten, als ik het goed gezien heb is dat op 14 juli :D
Ik las dat jullie die hele grote voor de keuring doen??

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:12

Hoi allemaal,

Ik zit hier zo het topic te lezen en zit toch weer te twijfelen om naar de keuring te gaan met mijn merrie.
Ik zit alleen een beetje met de kosten, het in training zetten en laten voorbrengen ben je al gauw 1500,- kwijt. Omdat ik haar dit jaar wil laten dekken, is me dat wel een beetje veel.
Heeft iemand wellicht tips? Kan het ook anders?
Of is het eigenlijk ook wel de moeite om met mijn merrie te gaan? Ze heet Bostrade, alle info staat in mijn profiel.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:56

ja die hele grote, we zijn haar nu al een het longeren en af en toe zetten leggen we er cavaletti in laten ze aan de longe springen.Ik moet zeggen dat ze hele goede dingen laat zien ook al is ze heel groot.
We beginnen heel vroeg met haar zodat we haar langzaam kunnen opbouwen kwa bespiering en kracht.
Ze zeggen hier al dat het een heel goed dressuur paard zou kunnen zijn beweging zit er goed in maar de kracht is er gewoon nog niet.
Eigenlijk moet je voor haar kwa ontwikkeling en sterkte toch een half jaar tot een jaar langer uittrekken dan als je een kleiner paard hebt.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:42

Ik lees even met jullie mee..

Mijn merrie is ster, als ik het goed gelezen heb kan ze dan doormiddel van de ibop of het worden van z1 dressuur, keur worden?

Het ster resultaat blijft altijd staan ? Of is dit voor bepaalde tijd?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:47

mvdbijl schreef:

Mijn merrie is ster, als ik het goed gelezen heb kan ze dan doormiddel van de ibop of het worden van z1 dressuur, keur worden?

Ze kan alleen voorlopig keur worden op een CK, daarna moet ze dat predicaat bevestigen middels een prestatie of proef zoals door jou omschreven

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:47

Dus als je haar keur wilt krijgen en ze is nog niet op de CK geweest, of er wel geweest maar geen voorlopig keur geworden dan moet je dus eerst naar de CK. Als ze daar voorlopig keur wordt verklaard wordt ze automatisch Keur als ze Z1+1 is of een goede merrietest heeft gelopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:40

uletje schreef:
Dus als je haar keur wilt krijgen en ze is nog niet op de CK geweest, of er wel geweest maar geen voorlopig keur geworden dan moet je dus eerst naar de CK. Als ze daar voorlopig keur wordt verklaard wordt ze automatisch Keur als ze Z1+1 is of een goede merrietest heeft gelopen.

Ja dat klopt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:22

Ik twijfel ook om te gaan, merrie is al wat ouder en ik heb me er nooit zo in verdiept. Ik weet alleen van de fokker dat ze net geen ster is geworden, kwam 2 punten tekort. Van haar zijn geen gegevens bekend bij het KWPN. Die heb ik laatst gemaild en vanwege de MKZ ( het jaar van haar stamboekopname) zijn er veel gegevens niet doorgestuurd naar het KWPN. Dit antwoord heb ik dus zelf van het KWPN gehad nav een fokadvies en dan ging het me vooral om het exterieurmatige.

Nu is er vrij bewegen en vrijspringen en heeft ze al een sportprestatie achter haar naam staan. Helaas niet genoeg voor het sportpredikaat, omdat ik er afgeklapt ben en dit minpunten heeft opgeleverd. Vooral met vrij bewegen en springen waardeert ze zichzelf op. Ik ben naar een adviesdag van het KWPN geweest en daar vertelde de inspecteur dat ik het gerust kon proberen en dat ze in zijn ogen sterwaardig was. Uiteraard kon hij geen garanties geven, je weet nooit hoe een dag loopt ;)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:11

sarabande schreef:
mvdbijl schreef:

Ze kan alleen voorlopig keur worden op een CK, daarna moet ze dat predicaat bevestigen middels een prestatie of proef zoals door jou omschreven

Dank je, ik heb ondertussen ook even alles op de kwpn site doorgelezen.

Ze is ster geworden met mooie punten maar het is al een tijd geleden, is vraag me af of ze niet te ouderwets gefokt is om nu voorlopig keur te worden. Misschien een kenner eens vragen naar haar te kijken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:14

mvdbijl schreef:
Dank je, ik heb ondertussen ook even alles op de kwpn site doorgelezen.

Ze is ster geworden met mooie punten maar het is al een tijd geleden, is vraag me af of ze niet te ouderwets gefokt is om nu voorlopig keur te worden. Misschien een kenner eens vragen naar haar te kijken.

Op die kwpn site staat een link naar regio met daarin het E mail adres van de regio inspecteur, daar kan je het beste jouw vragen naar toe sturen voor advies

jojopaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:54

Ik las hier dat het voorbrengen totaal zo'n 1500 Euro kost.
Dat is neem ik aan alle kosten bij elkaar opgeteld? Incl. degene die het paard keuringsklaar maakt?
Weten jullie de kosten van de keuring, als je het helemaal zelf zou doen? Dus alleen de kosten van het KWPN?
Ik wil 14 juni naar de keuring en ik heb een vriendin die mij gaat helpen met keuringsklaarmaken
Mijn paardje: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=345085

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:01

jojopaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:58

Thanx :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:14

Ik wil mijn merrie waarschijnlijk de IBOP laten lopen, op de planning op de KWPN site kan ik dit jaar alleen nog ongeveer in Friesland en Zeeland terecht :+ , iemand enig idee of er nog meer IBOP dagen worden ingepland?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:42

Er zijn er wel meer hoor, ligt er aan wanneer je heen wil gaan. In juni is Warga en in november is Barsingerhorn zo uit mijn hoofd.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:45

Mosh schreef:
Er zijn er wel meer hoor, ligt er aan wanneer je heen wil gaan. In juni is Warga en in november is Barsingerhorn zo uit mijn hoofd.

Dat klinkt nou ook niet echt of het in mijn regio is :') (ik zit in de Achterhoek, was alleen Brummen, maar die is al geweest)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:29

Tja, je moet er wat voor over hebben toch? :)

soraya1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:11

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:15

Ik zit nog te twijfelen of ik mijn merrie dit jaar al meeneem naar de keuring...

Het is een Sorento x Elite sport NMK v. San Remo x Elite sport v. Flemmingh.

Mijn merrie is vooral heel erg groot (1.80) en vandaar dat ik nog even twijfel of ze dan al 'af' genoeg is.

Keuringsklaar maken doen wij thuis op het bedrijf zelf, dus dat scheelt in mijn geval. Het hangt dus alleen van de ontwikkeling van het paard af.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:50

Ik ga dit jaar naar de keuring met een 5-jarige. Ze is vorig jaar thuis gekeurd en opgenomen in het stamboek, met het advies om haar nog iets door te laten groeien en wat meer spieren op te bouwen.
Ik ga 24 juni naar Houten.