Waar komt jullie Tinker vandaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:05

Miss Moppie is een importje uit Ierland.
Ze is vanuit Ierland naar Ede gekomen, daar heeft mijn instructrice haar gekocht.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:33

Mijn verzorgtinker komt uit Ierland.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:00

Ik heb Lonan bij de familie mollema gekocht hij is in junie dit jaar geimporteerd uit engeland hij is zadelmak kan draf stap galop verder nog erg groen hij staad er nog steeds en komt volgende week naar de pensionstal ik vind het erg fijne mensen erg gastvrij kom er nu een paar weken en voel me er helamaal thuis vond het bijna jammer dat ik daar straks weg ga maar ik woon bij ze in de buurt en kan gelukkig afen toe nog even langs gaan nou dit was mijn verhaal

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:18

Blizz komt bij de Sandy Road Ranch vandaan en ik hem hem als 7 jarige?? gekocht februari 2002 . Hij was de 2400 euro helemaal waard!

Verder weet ik dus helemaal niet van zijn geschiedenis...

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:13

Kieran is geboren op de Mathilde Hoeve in Wapserveen Drenthe. Ik heb hem gekocht op 1 april 2001 als veulen van 10 maanden en heb 2500 gulden voor hem betaald. In de tijd dat hij in Drenthe heeft gestaan (tot bijna 2 jaar, omdat hij nog hengst was en ik hem daarom nog niet op mijn huidige stal kwijt kon) is hij regelmatig onder de mensen geweest waardoor hij een echt mensenpaard is geworden. Als ik ooit weer een Tinker koop ga ik weer naar de Mathilde Hoeve! Ik vind het ook erg gaaf dat ik weet waar hij vandaan komt en wie zijn ouders zijn (die zijn overigens wel geimporteerd)

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:20

Mijn vorige tinker Kiara kwam bij een bemiddelaar vandaan, ik weet dat ze toen ik haar kocht twee jaar in NL was. Meer weet ik niet.
Mijn huidige tinker Novia heb ik van een particulier die haar nog maar 3 maanden had. Daarvoor was ze van iemand anders in NL. Meer weet ik NOG niet.
Ben natuurlijk wel nieuwsgierig.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:23

Ik had twee en een half jaar geleden mijn paardje in moeten laten slapen en ik was verleden jaar september via via bij de Woltershof in Vierpolders terecht gekomen.Daar reed ik op Blondie en ik was helemaal niet van plan om ooit nog een paard te kopen maar ja als je eenmaal met het paardenvirus besmet bent kom je er niet meer vanaf en Blondie was zwanger en ik vind haar zo'n scheet van een paard en de vader van het a.s. veulen staat ook op de Woltershof en toen hadden we dus eigenlijk voor de geboorte al besloten dat we dat veulen wilden kopen.
Ik ben bij de geboorte geweest (zie profiel foto's) en heb dus vanaf het allereerste begin contact met mijn Enya en ik moet zeggen ze is nu 7 mnd en is heel erg braaf en aanhankelijk. Lovers

tecumseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:06

hello
wij hebben een wit -zwarte tinker merrie van 9 maande
ze noemt mayaika
en we hebben haar gekocht in een paardenmelkerij in aalter(belgie)
daar vragen 750euro voor een merrieveulen
de paarden worden er uitstekend verzorgd en het zijn aangename mensen
om mee te babbelen over tinkers
haar vadre is zippo en komt uit engeland
haar moeder is een dochter van een van zijn eerste merries die hij uit engeland heeft gehaald
zijn er hier nog mensen die de melkerij(hippolacta)
kennen of een veulen gekocht hebben

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:24

Kaleigh komt bij tinkerfarm Uden vandaan. VOlgens mij is de website www.tinkerfarm.nl
Wat mij betreft een aanrader. Heb haar op 3,5 jarige leeftijd gekocht voor 2100 euro. Ze was ingereden maar nog niet helemaal doorgereden. Kende dus de basis.
groetjes, Jacqueline

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:38

duuk is van mollema!!!!!
fristi van een particulier (Clau op bokt)
en jumper van de markt gered... Bloos

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:11

tecumseh schreef:

Zippo is stoer!!!! Wij hebben hier een foldertje van die paardenmelkerij liggen en ik had Zippo dus al gespot, hij is echt prachtig!!! Weet jij of ze ook een website hebben? Of een mailadres?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:07

ik heb eens gekeken
maar in zijn inentingsboekje staat zijn eerste inenting gegeven door Drs. R. Hulsbosch t voorthuizen... weet iemand daar toevallig iemand die tinkers verkoopt of heeft verkocht in het verleden? zou mij wel helpen met het zoeken Haha!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:57

Quinto komt bij te riele uit vaassen vandaan. zijn moeder (quinzy) is geimporteerd uit ierland geloof ik, door handelaar kroon. wisten niet dat ze drachtig was, ze was ook erg mager. juli 2000 is quinto geboren. heb hem gekocht toen hij 4a5 maanden was. voor 1250 gulden geloof ik.

tecumseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:29

snowdon"]
[quote="tecumseh schreef:

Zippo is stoer!!!! Wij hebben hier een foldertje van die paardenmelkerij liggen en ik had Zippo dus al gespot, hij is echt prachtig!!! Weet jij of ze ook een website hebben? Of een mailadres?
[/quote]

nee ze hebben geen website of mail maar eens langsgaan is zoveel leuker en tzijn echt toffe mensen
zippo is zeker de max
heb er zelfs mee mogen rijden
hij is echt super
moest soms eens tonen dat hij hengst was maar voor de rest echt braaf
zijn veulens zijn ook prachtig en grappig van karakter

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:46

Als je via Google een search doet voor "hippolacta aalter" kom je een verslag tegen met foto's van daar mét tinkers Knipoog

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:03

Mijn tinker is gebroren in nederland dus ze komt ook uit nederland.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:39

niemand???

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:49

Zo te zien van niet!

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:50

mijn tinker is geboren in nl en ze ziet er zo uit en is 4 jaar en 1.61 hoog...

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:16

das een mooi groot maatje animal.. net als mijnes. die is 1.58

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:19

Ja ik weet het zij is ook verschrikkelijk lief en heeft gewoon de karakter van een lieve tinker...maar ja daar staan tinkers bekend om

Iris_Gr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:53

hoi mooi paard mooie tionker ik wil hem ook als mijn paard .
maar als ik jou wel was had ik hem wel gepoetst hoor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:54

Ja maar dit was de eerste keer toen wij hem zagen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:54

Mijn Tinkermiepje kwam met haar moeder Chiara bij de Bonte Parels vandaan... Helaas heb ik haar met 6 maanden moeten verkopen, en weer 6 maanden later is ze door die mensen doorverkocht. Ik weet nu helemaal niet waar ze is Huilen het laatste dat ik heb gehoord is dat ze verkocht is aan twee mannen in de achterhoek.

Ze heeft een chip en de tekening op haar linkerzijkant deed altijd een beetje denken aan Europa. De naam op de Chippapieren (als die er nog zijn) was toendertijd Siobhan maar ik heb geen idee hoe ze nu heet. Ze had een licht en een donker maanoog, en d'r manen waren leuk in twee kleuren verdeeld...

Als iemand iets weet, mail me dan maar op ratterytph@hotmail.com

Lenneke

PS. Haar geboortedatum was 3 juni 2002

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:52

Owh wij hebben onze tinker niet bij de Bonte Parels vandaan wij hebben haar bij stoeterij gadedijk vandaan.....!

www.stoeterijgadedijk.nl