noem jij je arab een pony of een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:44

Fiffill schreef:
Dat zeg ik ook, "dat soort mensen" doel ik dus op die mensen en niet direct op iedereen, hetzelfde geldt natuurlijk voor de KWPN-eigenaars die Aladinnetje noemt. ;)
Ik ken zat Arabiereigenaars die er niet zo over denken hoor, ik ben dan ook niet iemand die zoiets zegt :) maar denk dat je dat altijd zult houden, dat soort vooroordelen. En in sommige gevallen zijn ze waar. ;)

achja, vervelende mensen hou je altijd, zowel in de paardenwereld als daarbuiten :')

Ik hou me daar liever buiten en ga om met de mensen die wel normaal kunnen doen :j

FenrirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:48

Dilan1993 schreef:
Fiffill schreef:
Dat zeg ik ook, "dat soort mensen" doel ik dus op die mensen en niet direct op iedereen, hetzelfde geldt natuurlijk voor de KWPN-eigenaars die Aladinnetje noemt. ;)
Ik ken zat Arabiereigenaars die er niet zo over denken hoor, ik ben dan ook niet iemand die zoiets zegt :) maar denk dat je dat altijd zult houden, dat soort vooroordelen. En in sommige gevallen zijn ze waar. ;)

achja, vervelende mensen hou je altijd, zowel in de paardenwereld als daarbuiten :')

Ik hou me daar liever buiten en ga om met de mensen die wel normaal kunnen doen :j

Is zo, maar vind het in de paardenwereld opvallend veel, misschien omdat er vooral veel dames in de paarden zitten. :P :+
Merk het vooral op grotere stallen. Ik heb zelf een pluiskuifpony dus die van mij is ook een leuk afkraakobject voor sommige ruiters :Y) maar ach, trek me er niks van aan. Gelukkig zijn de mensen met wie ik omga niet zo kortzichtig dat ze andere rassen dan hun favo ras de grond in stampen. :j

Dilan1993

Re: noem jij je arab een pony of een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:51

op grote stallen is het idd meer dat mensen vervelend doen. Heb zelf op een grote luxe manege gereden met iets van 4 rijbakken, mooie paarden en hele luxe stallen. Vond het er NIET gezellig. Nu sta ik met m'n paard op een manege met alleen een buitenbak (simpelweg afgezet met draad) en een loopstal voor de manegepony's ipv luxe stallen. Vind het hier veel gezelliger :)

FenrirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:52

Ik sta er zelf niet, mijn ex-bijrijdpaard wel... ruim 350 paarden dus idd een grote stal te noemen (28 hectare dacht ik :+ ), is mij ook te groot hoor. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:52

Als ik over arabiertjes praat noem ik ze vaak paarden, maar als ik tegen 1 van de poownies zelf praat, dan noem ik ze dus echt euh, inderdaad, poownies :D

Jaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:29

definitely een paard!
karakter van een paard, geweldige uitstraling, dus ja, echt een paard in mijn ogen :]

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:51

Ik vind het echt zo belachelijk dat mensen boos kunnen worden om het feit dat je hun 'paard' een pony noemt.
Hoe vaak ik al niet iemand een complimentje probeerde te geven over z'n prachtige pony, en dat me dan toe werd gesnauwd dat het geen póny maar een pááááárd was.. Jeeminee. Nou, dat complimentjes geven heb ik ook wel afgeleerd dus, inmiddels.
Ik ben gewoon een arabisch volbloeden liefhebster, maar zolang een dier in de pony maat valt is het voor mij gewoon een pony. Excuse moi..
Net als die 'mini-paarden' en falabella's, jaja, ze heten mini-paarden, maar het zijn gewoon pony's. Zo is het vast gelegd. Onder de 1,57 m een pony, en daarboven een paard.
Verder ben ik de beroerdste niet, dus als ik merk dat iemand liever heeft dat ik paard zeg doe ik dat wel. En soms zeg ik toch wel paard uit automatisme, maar als iemand dan toch op mij flipt omdat ik pony zeg... Dan is het enige wat ik eigenlijk kan denken 'wat een uiterst zielig volk zeg'.

:o

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:42

ik zeg altijd ik ga naar mijn paard maar zoals iedereen zegt je hoort ze ook paard te zeggen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:03

gewoon belachelijk dat in NL de grens voor 'paard' zo hoog ligt.

Pony's dat zijn van die dingen met kleine pootjes en grote hoofden en niet mijn arabiertjes!

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:05

Pony's dat zijn van die dingen met kleine pootjes en grote hoofden en niet mijn arabiertjes![/quote]

Laten die 4 av's van mij er nou net zo uitzien :+ :D ...met hele grote knarren <3

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 13:56

soms vragen ze weleens aan mij; ''hoe gaat het met je poownie''?
en dan word ik niet boos, vind t wel grappig haha. ik zeg dan gewoon; ''ja goed''! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:07

Ik noemde mijn vorige paardje (1.56) naar anderen toe altijd - je raadt het al - paardje. Eén op één noemde ik hem meestal liefkozend poownie. :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:49

Ik lach me kapot om sommige reacties _O- Ik zeg altijd dat ik naar mn knol ga :') Dat is dan zeker wel gelijk helemaal oneerbiedig _O-
Maar als ze lief is geweest is het "De Baby" :') Denk dat ik dat voorlopig nog wel volhoud.

Verder zal het me aan mn reet roesten of iemand mijn arabier lelijk vindt/niet geschikt voor wedstrijden/een druktemaker of alle andere vooroordelen opnoemt. Als ik maar blij ben met mijn paard... of pony... of... wat was het nou :o?

;)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:57

Als het gaat om de hoogte van bijv het stalgeld heb ik ineens een PONY :=

Daarnaast heb ik het altijd over mijn paard...

Oh, ik heb een Arabier van 1m48 :D
Theoretisch gezien dus een pony O:)

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:00

griebels schreef:

Whahahahaaaa....die vindt ik heel cool 8-)

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:02

Sieltjuh schreef:
Ik lach me kapot om sommige reacties _O- Ik zeg altijd dat ik naar mn knol ga :') Dat is dan zeker wel gelijk helemaal oneerbiedig _O-
Maar als ze lief is geweest is het "De Baby" :') Denk dat ik dat voorlopig nog wel volhoud.

Verder zal het me aan mn reet roesten of iemand mijn arabier lelijk vindt/niet geschikt voor wedstrijden/een druktemaker of alle andere vooroordelen opnoemt. Als ik maar blij ben met mijn paard... of pony... of... wat was het nou :o?

;)

Precies :j en wat boeit het verder wat een ander vind B-) :o? _O- ........vind ik ook +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:15

dakhilah schreef:
griebels schreef:

Wat stalgeld betreft... Ons vorige paardje was 1.56 en ging door voor pony vwb stalgeld. Een vriendin had een klein gebleven KWPN'er die zeker niet hoger was dan ons paardje, maar die moest stalgeld voor een paard betalen. "Ja", zegt eigenaresse stal, "maar die vreet en schijt ook voor een paard" :+

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 14:51

griebels schreef:

Whahahahaaaa....die vindt ik heel cool 8-)[/quote]

Wat stalgeld betreft... Ons vorige paardje was 1.56 en ging door voor pony vwb stalgeld. Een vriendin had een klein gebleven KWPN'er die zeker niet hoger was dan ons paardje, maar die moest stalgeld voor een paard betalen. "Ja", zegt eigenaresse stal, "maar die vreet en schijt ook voor een paard" :+[/quote]

hahahaha! ja arabieren hebben tenminste kleine drolletjes!

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:57

Ik heb een volbloed arabiertje van 1.46m gereden.
Dat was natuurlijk een pony qua formaat.
De rest van de arabieren die ik ken waren toch in mijn ogen eigenlijk wel paarden. (Die waren toch wel 1.52m of hoger)
Officieel is het natuurlijk ook een paard zoals de naam al aangeeft.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:05

Aladinnetje schreef:
griebels schreef:

Wat stalgeld betreft... Ons vorige paardje was 1.56 en ging door voor pony vwb stalgeld. Een vriendin had een klein gebleven KWPN'er die zeker niet hoger was dan ons paardje, maar die moest stalgeld voor een paard betalen. "Ja", zegt eigenaresse stal, "maar die vreet en schijt ook voor een paard" :+[/quote]

hahahaha! ja arabieren hebben tenminste kleine drolletjes![/quote]

Nou die van mij vreten als gliko's en schijten als olifanten.... :oo :)) := _O- :x

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:26

Die van mij is kl4 endurance startgerechtigd en krijgt echt maar heel weinig krachtvoer...
1kg brok per dag en 1 schep muesli (=600gr) per dag. Daarnaast een halve schep slobber na het rijden...
Brok en muesli verdeeld over 2x voeren.

KirstenxxH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:21

ik zeg gewoon ik ga naar me pony klinkt ook wat makkelijker vind ik

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:23

Ik noem haar maar pony, maar ach zo noemde ik mijn paard ook...'t is voor mij allemaal hetzelfde :P

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:27

ik zeg eigenlijk altijd pony tegen arabieren. vind ze vaak zo tenger en mega groot zijn ze niet dus vandaar. en mijn verzorgpaard is iets van 1.80 dus bijna alles wat ik tegen kom is kleiner dan hem! haha, dan word het al helemaal automatisch een pony voor mij.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:27

Arabesk schreef:
gewoon belachelijk dat in NL de grens voor 'paard' zo hoog ligt.

Pony's dat zijn van die dingen met kleine pootjes en grote hoofden en niet mijn arabiertjes!

Is dit serieus hahaha? Menig arabiertje IS gewoon een pony in Nederland, als je daar veel moeite mee hebt zou ik snel emigreren dan is het wel een volwaardig paard :')