Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Babootje schreef:Hier nog een site (UU) met duidelijke exterieur foto's:
http://www.vet.uu.nl/signalement/exterieu.htm
Quir schreef:Ik zou het best willen doen, maar mijn tijd is snel zoek. Mijn dagen zouden 30 uur mogen duren, in plaats van 24 en er 6 te kort komen.![]()
Ik zal in ieder geval eens kijken of het mogelijk is een Wiki artikel hier over te schrijven, dat is al goed toegankelijk voor degene die het willen zien/lezen.
Aurora3 schreef:Het lijkt me inderdaad een heel goed idee om zoiets te schrijven op de Wiki Quir en Erretje. In het artikel over de beenstand zijn al wel een hoop standafwijkingen beschreven, maar nergens staan afbeeldingen bij. Daarnaast zijn de beschrijvingen ook wel wat summier.
Misschien kunnen jullie proberen om dat artikel aan te vullen. Voor foto's kunnen we op Bokt eens kijken of we mensen kunnen vinden die zo'n paard hebben.
Quir schreef:Topic op wiki zaken geopend!
Kom maar op met de foto's, dan kan ik er mee aan de slag gaan!![]()
[WZ] Exterieur (rij)paard, dressuur een springen. (KWPN)
NatasjavE schreef:Quir schreef:Topic op wiki zaken geopend!
Kom maar op met de foto's, dan kan ik er mee aan de slag gaan!![]()
[WZ] Exterieur (rij)paard, dressuur een springen. (KWPN)
Ik zou Tuigpaarden en Gelderse Paarden daar ook in mee nemen.
Het linear scoren is een echt KWPN ding en dat zijn de 4 fokrichtingen van het KWPN.
GreaseMonkey schreef:Dat maakt toch niet uit? Een stijle schouder toont zich toch bij ieder ras of iedere fokrichting het zelfde? De vraag in welke mate het gewenst of ongewenst is verschilt, maar dat doet aan de omschrijving of afbeeldingen toch niet af?
Quir schreef:GreaseMonkey schreef:Dat maakt toch niet uit? Een stijle schouder toont zich toch bij ieder ras of iedere fokrichting het zelfde? De vraag in welke mate het gewenst of ongewenst is verschilt, maar dat doet aan de omschrijving of afbeeldingen toch niet af?
En ook dat klopt.![]()
Maar doelde voornamelijk naar de standaarden. Ik weet namelijk niet welke exterieur kenmerken gewenst zijn bij de tuigpaarden en Gelderse paarden. Ik kan er wellicht wel aan komen, maar ik weet ze zo niet.

Meloen schreef:Ik zeg... wie schrijft het boek??
Blijkbaar is er animo voor
Balagur schreef:Van onze afdelingssecretaris ontvingen wij deze mail:Citaat:Date: Tue, 16 Aug 2011 08:47:03 +0200
Best KWPN lid,
De fokkerijraad van het KWPN praat op 6 september over welke fokkerijzaken het komende jaar besproken moeten worden.
Ons fokkerijraadslid Froukje Swierstra wil graag van u weten welke onderwerpen u belangrijk vindt om de komende tijd over te praten. Natuurlijk houden wij u op de hoogte van de voortgang van de discussie. Uw inbreng daarbij wordt ten zeerste op prijs gesteld.
U zou o.a. kunnen denken aan:
· Verloop keuringen
· Jurering
· Merrieselectie
· Hengstenselectie
· Fokwaarden etc. etc.
Denkt u daar moeten ze over praten, mail mij dan even het onderwerp.
Alvast bedankt.
Vr.gr.
Doede Santema(regio-secretaris KWPN FRYSLAN)
Als reactie daarop het onderstaande emailbericht. Hoed af voor onze secretaris om deze visie met de KWPN-leden te willen delen en ter discussie te stellen.Citaat:Best KWPN lid,
Als reactie op mijn vraag omtrent onderwerpen voor de fokkerijraad, kreeg ik van Titia Sybrandi een verwijzing naar de onderstaande link:
http://www.easpstamboek.nl/files/Totilas.pdf
Ik vind deze link heel instructief. Bekijk hem maar eens.
Vr.gr.
Doede Santema