kwpn hengstenkeuring 2010/2011.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kajanus

Re: kwpn hengstenkeuring 2010/2011.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:27

Wij haalden ze rond 1 september pas uit de wei en dan gingen ze dezelfde week op de foto en de week erna ijzers eronder. En de foto's worden dan meteen opgestuurd naar het KWPN. Ik vind het zonde om dubbele kosten te maken voor de foto's.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:28

ik had connecties 8-)

en had zoiets van als hij niet goed is gaan z n ballen eraf, evt opereren en mooi nog herstellen in de wei

ps ik vind je onderschrift over vossen wel geweldig :D

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:57

Aha, nu snap ik het. Ik dacht al volgens mij kan prok pas vanaf 1 sept in het jaar dat ze 2 worden.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:27

Kajanus schreef:
Ik hoop niet dat ze er bang voor zijn Wonderboy :P
Maar jullie hebben dus een loopband en dat werkt goed??

:j dat is altijd even spannend ja de 1ste keer dat ze op de loopband gaan. Zag het later ook :+
Maar het werkt wel erg goed hoor. Ze krijgen en een goede conditie van, de achterhand word erdoor getraind.
En met slecht weer&sneeuw (zoals vorig jaar :P) was het echt een ideale oplossing.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:19

idd dat is echt een top ding! gebruikte die op deurne altijd omdat m n paard destijds een blessure had

diego gaat in okt. naar z n andere eigenaar die de finishing touch doet ;) daar hebben ze nl ook binnenbak en overdekte molen en spuitplaats met solarium.. gaat allemaal iets beter als bij mij met mijn buitenbakkie ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:32

Spannend Es! Als we net zo'n winter krijgen als vorig jaar is dat wel ideaal.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 17:30

tof dat jullie een loopband hebben wonderboy!

dob heeft vandaag voor t eerst op drafprogramma gestaan in de molen, vind dat toch ook wel handig hoor! lekker conditie opbouwen.

nou las ik laatst dat een hengst al bijgezet kon staan in de molen. doen jullie dat hier ook? ik vind dat altijd een beetje link?

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:46

ik had een vraagje, wanneer is het precies in Assen.
Want aangezien ik zelf in assen woon, dacht ik misschien leuk om te kijken :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:14

@ rockey nee dat doe ik niet en dat zal ik nooit doen ook, vind dat veel te link
dan liever 1 x in de molen en dan nog een keer longeren met bijzetjes

simsimba .. geen idee

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 20:16

ik vroeg me af, wat en hoeveel voeren jullie de hengsten? krijgen ze ook nog supplementen bij?

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:02

rockey schreef:
tof dat jullie een loopband hebben wonderboy!

dob heeft vandaag voor t eerst op drafprogramma gestaan in de molen, vind dat toch ook wel handig hoor! lekker conditie opbouwen.

nou las ik laatst dat een hengst al bijgezet kon staan in de molen. doen jullie dat hier ook? ik vind dat altijd een beetje link?

Wij hebben ze alleen in de molen staan met bijzet als ze echt niet willen nageven aan de longe.
Maar we longeren dan ook met elastiekjes..

Verder staan onze paarden nu op 1½ brok & 1½ haver per dag.
Straks word dat 3 kg brok & 3 kg haver (als ze het nodig hebben dan he :))
Verder krijgen ze geen suplementen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:38

die van mij staat 2x per dag op 2 brok verder geen supplementen, maar merk wel dat hij deze kilo s echt nodig heeft, hij groeit nog zo hard, je ziet m gewoon groeien en het is een beest wat niet snel dik word
verder nog 2x per dag hooi en overdag staat ie op t gras (halve dagen)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:23

Ik zit er nog over te denken om mijn Cantos voor te stellen. Ik moet deze maand gaan kijken hoe hij er nu uitziet. Los springen lijkt erg goed, hij is bloedmooi (vindt ik ;-)) en hij kan fijn bewegen. (Geen dressuurpaard maar wel netjes)

Ik heb nu dus ook geen actuele foto maar het gaat om de Cantos X Elmshorn in mijn profiel. Wat denken jullie is het stammetje interessant genoeg? http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=331287 Helemaal omdat mams niets gedaan heeft in de sport of op keuringen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:44

wat leuk muc, als je besluit om te gaan!

vandaag was nico witte bij ons op stal, en die vond hem echt een heel goed model hebben een een bloedmooie kop erop hebben staan! dus dat is erg positief, over een maandje komt ie terug om hem los en aan de longe te bekijken, want daar was nu geen plaats voor.

double u staat momenteel op 4 kilo brok en 1 schep maismeel en 1 schep muesli. en dan krijgt hij 2 keer per dag kuil. hij heeft het echt nodig, want hij kan nog heel wat vetjes gebruiken! hij is zo aan het groeien.

mijne krijgt volgende week ijzers voor.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:17

@ rockey Dank je! :-) Wauw wat een mooi paard heb je, heel gaaf. Lijkt al wel ouder als 2.5.... Ben benieuwd wat ze van de afstamming vinden :-)

Ik ben geloof ik één van de weinige met een spring gefokte hengst.... Ik hoop dat iemand met ervaring kan kijken naar het stammetje want daar twijfel ik echt aan. En als dat niet goed genoeg is hoef je er naar mijn mening niet aan te beginnen. ;-)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:19

leuk rockey!! die eet al veel zeg :D

@ muc, ik persoonlijk als ik heel eerlijk ben vind m niet interessant genoeg.. maar misschien dat iemand anders hier anders over denkt?

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:14

@ Essiesilly, Ik had een heel bericht getypt en toen was het weg.... :-( Ik ben blij met je eerlijke mening, kan je nog aangeven wat je niet interessant genoeg vindt? (Ben benieuwd of dat dezelfde reden is als wat ik denk)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 11:43

essiesilly schreef:
leuk rockey!! die eet al veel zeg :D

@ muc, ik persoonlijk als ik heel eerlijk ben vind m niet interessant genoeg.. maar misschien dat iemand anders hier anders over denkt?

en als je hem ziet, zeg je, die mag nog wel een heel aantal kilo's aankomen! maar dat komt vanzelf, hij is ook flink aan het groeien.

vanmorgen heb ik hem weer even aan het hoofdstel gelongeerd. vanavond mag hij even in de wei.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:19

Ik ben het met essiesilly eens.
Ik denk ook dat hij niet interessant genoeg is voor de keuring.
In de moederlijn zitten teweinig predicaten.
En dit is toch waar ze heel erg op letten.
De kans dat je door ben naar de 2e bez. en ze hem er dan alsnog uitgooien op de moederlijn is erg groot.

Ik denk dat je hem gewoon lekker door moet laten groeien, zadelmak maken en dan heb je er een heel fijn sportpaard aan :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:45

klopt, in 1980 is het laatste predikaat te constateren. als je paard uit een merrie komt met heel weinig predikaten maar verder een zeer sterke moederlijn laten ze m nog wel eens door maar ik denk dat ze dit echt te weinig vinden.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 15:43

misschien niet de meest charmantste foto's, maar ach.

't binkie!

Afbeelding

Afbeelding

hoe gaat het met die van jullie?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:11

muc schreef:
Ik zit er nog over te denken om mijn Cantos voor te stellen. Ik moet deze maand gaan kijken hoe hij er nu uitziet. Los springen lijkt erg goed, hij is bloedmooi (vindt ik ;-)) en hij kan fijn bewegen. (Geen dressuurpaard maar wel netjes)

Ik heb nu dus ook geen actuele foto maar het gaat om de Cantos X Elmshorn in mijn profiel. Wat denken jullie is het stammetje interessant genoeg? http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=331287 Helemaal omdat mams niets gedaan heeft in de sport of op keuringen.

Ik denk dat het stammetje niet interessant genoeg is. Er zitten te weinig keuringspredikaten in en daar tilt het KWPN toch wel heel zwaar aan. En er zit dichtbij wel wat sport maar over de hele stam genomen ook niet veel. Zo'n paard krijgt bij het AES wel de kans.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:19

Wauw Rockey, op de eerste foto toont hij heel erg mooi!
De tweede foto vertekent denk ik wat doordat hij opzij kijkt...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 18:23

thanks!

ik ga hem morgen voor het eerst met singeltje longeren. dinsdag krijgt hij ijzers voor. even kijken hoe hij het singeltje oppakt en dan kunnen er binnenkort touwtjes aan :)

met wat longeren jullie? touwtjes?elastiek?slof? bijzet?

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:17

Wij longeren in het begin altijd met elastiekjes.
Hierdoor word de hals meer gespierd omdat ze toch hun hoofd zelf moeten dragen en niet in de stiekjes kunnen gaan hangen.
(Worden ze ook minder stug van in de mond)
Meestal maandje voor de keuring met touwtjes.