waar komt jullie haflinger vandaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:10

Mijn Haf is echt Achterhoeks.
Ze is in Vorden geboren, en daarna 5km verhuisd naar Hengelo :+.

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 04:51

mijn neleke komt vanuit duitsland .. aan de papieren te zien tochh :)) x {:)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:23

Allebei mijn haflingers komen van handelaren, een van handelsstal van iwaarden, waar ik overigens niet erg ontevreden over ben geweest. Ja ze geven je wel troep mee, slecht zadel en hoofdstel, maargoed voor 50 euro kan je ook niet veel verwachten. Deze haflinger had ook nog eens mooie papieren, papa was Sturm. Helaas overleden.
De andere haflinger komt van een of andere man uit belgie, op MP gekeken, was meteen verliefd, daar aangekomen bleek het ook een handelaar maar ja, het gaat toch om het paard:)

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:07

xMathilde schreef:
Allebei mijn haflingers komen van handelaren, een van handelsstal van iwaarden, waar ik overigens niet erg ontevreden over ben geweest. Ja ze geven je wel troep mee, slecht zadel en hoofdstel, maargoed voor 50 euro kan je ook niet veel verwachten. Deze haflinger had ook nog eens mooie papieren, papa was Sturm. Helaas overleden.
De andere haflinger komt van een of andere man uit belgie, op MP gekeken, was meteen verliefd, daar aangekomen bleek het ook een handelaar maar ja, het gaat toch om het paard:)

ik ben van belgie :p ja ze zitten overal e handelaren :s

Hariette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:47

xMathilde schreef:

Sturm overleden ???

Clava

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:22

My haflinger mare originally came from Belgium, but her foal who I also have was born here in the South of England.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:37

Hariette schreef:
xMathilde schreef:

Sturm overleden ???

Ik denk dat ze bedoelt dat haar haflinger is overleden :Y)

line18

Re: waar komt jullie haflinger vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:35

ik heb mijn haflinger de eerste keer bij een handelsstal gevonden,
toen voor iemand anders, en binnen een maand van mij.
ik was 19 jaar.
heb daarvoor 1 verzorgpaard gehad.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:36

Clava schreef:
My haflinger mare originally came from Belgium, but her foal who I also have was born here in the South of England.

And where you from? :) Cause it seems that youre Haf has made a trip true Europe! :)) :D

Clava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:15

Chaos schreef:
Clava schreef:

And where you from? :) Cause it seems that youre Haf has made a trip true Europe! :)) :D

I am in Hampshire in the UK :), so yes my Haf has travelled a fair way.

ilovelente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:06

Mijn ene haflinger komt hier uit Duitsland van een particulier en de andere haflinger hebben we van een bokker gekocht uit Ede geloof ik.

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:08

mijn haflinger komt ook uit duitsland en die heeft een brandmerk op haar linker bil een ster met een H erin

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:17

Is het geen bloem?
(Haflinger brandmerk is een Edelweis met een H erin, geen ster!)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:21

In Duitsland hebben ze in de verschillende "provincies" allemaal een eigen brandmerk. De ene keer is dit een edelweiss, de andere keer kan dit een H zijn, maar ook die kunnen weer verschillend zijn van vorm :)
Ook kom je dus vaker een ster tegen met een H erin. Of een edelweiss met iets erin :)

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:13

Ik zag Allstar op een marathonwedstrijd in augustus 2010 en was opslag verliefd op mijn mooie ruin (toen nog hengst)

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:58

Op Marktplaats gevonden :P En omdat ik toch naar mijn zusje in Amsterdam ging ben ik gaan kijken. Maar toen vond ik haar erg leuk! Verder komt ze van een fokker uit Aalden.

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:57

mijne verzorghaflinger komt van tirol(in oostenrijk uit het fokken voor het leger. helaas(of blij nu is ze bij mij:D) deed ze niet aan de eisen. en werd ze met een vliegtuig na nederland ge importeerd na een handel stal in amsterdam( hier was ze 3 jaar) toen is ze(4 jaar) verkocht aan een manege in limburg hier was ze tot haar 12 en toen terecht gekomen bij de eigenaar van haar nu . en we zijn er super blij en ook al is het zo een ouderwetse haflinger het is een schat van een haf:D
nu is ze 15 wordt 16

janien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:41

Mijn haflinger komt bij Henk den Brouwer vandaan . Hij heeft hem niet zelf gefokt maar mijn Nobel zijn voorouders ( moeders kant ) zijn dan wel weer verre familie van zijn hengst star
Mijn pony is een Oostenrijkse Belg ( Liz Noreia x Flimmer van ...)
Het is in ieder geval een schattig beest

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:56

Die van mij heb ik gekocht bij een particulier in Texel. Geen idee waar zij haar vandaan heeft gehaald maar ze kocht haar toen ze 6 maanden was en ik kocht haar toen ze 7 was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:23

Hillie van de bekenpieper komt bij de fokker vandaan, stal de bekenpieper dus ( beter bekent als Hollie hier op het forum )
Hollie is dan ook de mams van Hillie.
Heb nog geregeld contact met haar, erg leuk !
En ze heeft met me mee gedacht over de hengstenkeuze voor Hillie ( en haar mening was voor mij doorslaggevend)

Appollo_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:55

pubelia schreef:
Mijn haflinger komt van de elshof af. Ik heb haar nu 4 jaar. En ze blijft ook van mij, ze gaat niet meer weg. Met de vorige eigenaar heb ik geen contact meer mee. Maar de vrouw/ meisje die haar voor mij heeft gereden heb ik wel contact.

je kan contact krijgen via stalelshof@live.nl

Groetjes Jan

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:07

Ha die jan ook gaan bokken? Gezellig welkom bij de club, er zijn niet veel heren hier.

Appollo_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:40

BlueStar schreef:
Ha die jan ook gaan bokken? Gezellig welkom bij de club, er zijn niet veel heren hier.

Hallo,

Ik ken t niet helemaal dat bokt maar ik hoorde over de complimenten die wij kregen over de haflingers en dat vond ik wel leuk dat ik even mog kijken op iemands anders zijn acount. Hoe gaat t met Moreno? is hij al ruin of nog hengst hoe groot is hij nu...

Gr Jan

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:20

Ik stuur je wel even een pb om niet helemaal offtopic te gaan.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:24

Mijn hafje had ik vorige zomer al gezien op mp. Was toen al zwaar verliefd vanaf een foto ,maar door omstandigheden kon het toen nog niet. Afgelopen weekend eindelijk wezen kijken en meteen gekocht! Hij komt van de Doezehoeve in Elst.