Lord_Ik schreef:Het probleem is dat wat ik ook probeer, hij me gewoon 100% negeert en dat is iets wat ik bij een paard niet wil. De eerste keer dat ik hem uitprobeerde heb ik hem door iemand anders zien rijden, die meer dan genoeg ervaring had en daar zag ik net hetzelfde gebeuren, alleen ging zij de problemen uit de weg.
Dan nóg is het een ruiterprobleem.
Ik heb ook behoorlijk watl ervaring, maar kan ook niet op élk paard goed en correct wegrijden. Sommige paarden zijn ook te moeilijk voor mij en daar ga ik dus niet op óf zoek de confrontatie niet op. Zelfkennis is net zo belangrijk.
Dat je geen zin hebt in een moeilijk paard, kan ik ook begrijpen, maar zoek het probleem ook in jezelf dat jij het paard nog niet aan kan op bepaalde "gebieden"
Zoek het iig niet in opvoeding, maar zoek een paard op karakter en zorg voor goed les én proffessionele hulp bij het kopen van een paard. Iemand die weet wat jij zoekt en hoe je rijdt. Die zorgt dat het paard goed wordt uitgeprobeerd op de punten die voor jou belangrijk zijn en nog ietsje meer.
Een paard kopen is makkelijk, maar het juiste paard kopen is lastiger al hebben sommige mensen alle geluk van de wereld.
Een paard grondig kennen is dus niet eens zo nodig, maar weten hoe het paard reageerd en waarop het reageerd is wél belangrijk.
Citaat:
alhoewel mijn hengst véél explosiever reageert, veel onervarener is en veel soepeler is, alhoewel ik bij mijn hengst wel liever een langer touw heb (en dus meer tijd).
Laat hem AUB ruinen, een hengst hoort juist snel te zijn, daarom is het een hengst. Een hengst die niet snel is, is imo een paard die niet weet dat hij ballen heeft.
Goed dat je zelf inziet dat je meer tijd wil en dat doormiddel van een lang touw probeerd te creeren.
Echter is dat natuurlijk achter de feiten aanlopen en dat gaat ooit fout tenzij je hem op tijd laat ruinen.