[H] Dekhengst voor een Jazz x Flemmingh merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:09

Zonnetje81 schreef:
Ik zou ook niet voor rubiquil gaan, geen mooie types + die het goed doen worden door Hexagon zelf opgeleid/uitgebracht.

Zelf zou ik sowieso niet voor 00 Seven gaan al is het maar om de vererving van luchtzuigen want ik ken maar 1 00 Seven die het niet doet van de vier en je hoort het vaker. Verder me de combie van Jazz op karakter misschien iets teveel van het goede...?

Ik vindt dat er toch veel mooie types rondlopen van Rubiquil, zelf heb ik ook een nakomeling van hem. Ik zou haar voor geen geld meer willen missen ;)

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 20:20

Ik las in IDS dat op 10 oktober een avond prestatie gericht fokken wordt georganiseerd. Denk dat ik daar heen ga, zeker interessant en wellicht daar nog goede adviezen :)

susannevdv

Re: [H] Dekhengst voor een Jazz x Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:21

Waar wordt die bijeenkomst gehouden als ik zo vrij mag zijn?

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:22

susannevdv schreef:
Waar wordt die bijeenkomst gehouden als ik zo vrij mag zijn?

In lunteren meen ik. In de laatste IDS staat het, ik zal het straks eens helemaal opzoeken

Maandagavond 11 oktober 'prestatie gericht fokkerij' met oa Emmy de Jeu. Vanaf 19:30 op "de nieuwe heuvel" te lunteren

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:22

Ik zou zeggen, begin dekseizoen afspraak maken met oldenhoff. Ontvang je goed "passend", eerlijk advies!

Ik heb van dit jaar ook een Voice veulen uit een Krack merrie, (ff zoeken of felbria) helaas wel wat klein en ook een wat korter voorbeen, maar zie nou eens onze topper Totilas, zijn benen zijn ook de langste niet. Nee hoor is een grapje, bij mij komt t van de merrie af. Want... er is dit jaar op stal ook een Voice x Cocktail gefokt en rara veel maat en super goed lopen.
Wij hebben dit jaar tevens gedekt met Ziesto echter is de merrie gust gebleven. Succes met je keuze. Je hebt een mooi merrie.

ps de mooie foto van Cypress, van een andere bokkker (Voice uit dit topic) krijgt volgend jaar een zusje of broertje van Vic.

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:28

Zelf heb ik goede ervaringen met Rubiquil. Heb zelf een stermerrietje van 1.60m met hem gedekt en een heel fijn rijpaard van 1.68m gefokt. Heel makkelijk te rijden en in de omgang. Een vriendin van mij heeft ook met rubiquil gedekt op haar merrie van 1.65m en haar veulen is inmiddels 6 en ook 1.70m Denk over de maat dus niet zo veel problemen.
Hij heeft erg goed sperma, beide merries waren de eerste keer dekken drachtig en mijn merrie was een maiden van 17 jaar.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:48

zonneglans schreef:
Zelf heb ik goede ervaringen met Rubiquil. Heb zelf een stermerrietje van 1.60m met hem gedekt en een heel fijn rijpaard van 1.68m gefokt. Heel makkelijk te rijden en in de omgang. Een vriendin van mij heeft ook met rubiquil gedekt op haar merrie van 1.65m en haar veulen is inmiddels 6 en ook 1.70m Denk over de maat dus niet zo veel problemen.
Hij heeft erg goed sperma, beide merries waren de eerste keer dekken drachtig en mijn merrie was een maiden van 17 jaar.

Mijn 3 jarige merrie van Rubiquil is nu al 1m68. En ik denk dat ze nog gaat groeien... Ze is ook heel erg makkelijk in omgang en om te rijden. Goed voor amateurs maar ook voor topruiters :D

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:04

Fijne sportpaarden ja, die van mij is nuchter, maar zeker niet koud. Laat zich heel fijn bewerken, maar kan soms wel een beetje heet worden. Ik denk in combinatie met Jazz die toch lastige karakters geeft, een goede keuze. Aandachtpuntje is wel de stap. Mijn merrie kon goed stappen en mijn rubiquil gelukkig ook. Maar merrie die niet goed kunnen stappen, misschien toch iets anders kiezen

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:11

zonneglans schreef:
Fijne sportpaarden ja, die van mij is nuchter, maar zeker niet koud. Laat zich heel fijn bewerken, maar kan soms wel een beetje heet worden. Ik denk in combinatie met Jazz die toch lastige karakters geeft, een goede keuze. Aandachtpuntje is wel de stap. Mijn merrie kon goed stappen en mijn rubiquil gelukkig ook. Maar merrie die niet goed kunnen stappen, misschien toch iets anders kiezen

Ja die van mij is ook nuchter maar altijd eerlijk. Nuja je kan een paard ook zo heet maken zoals je zelf wilt. Heb nog gene gezien in combinatie met Jazz... Ik heb ook gehoord dat de stap een aandachtspunt is. Gelukkig heeft de mijne een goede ruime stap.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:48

Bedankt voor alle adviezen :)

De stap is geen probleem, mijn merrie heeft een zeer mooie erg ruime stap, dus dat zou geen probleem zijn.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:54

qua karakter is Rubiquil wel ok, maar toch vind ik er nooit een " echte mooie" tussen zitten, zie heel veel Rubiquilen op wedstrijd, en nog nooit heb ik zoiets van "wauw" gehad, vind ze eerder niet zo modern, en vaak "breken ze af" net na het zadel vind ik.
Wil je nuchtere paarden zou ik toch ook richting Duits bloed gaan, Duitse paarden zijn vaak heel bewerkzaam

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:27

sympie schreef:
qua karakter is Rubiquil wel ok, maar toch vind ik er nooit een " echte mooie" tussen zitten, zie heel veel Rubiquilen op wedstrijd, en nog nooit heb ik zoiets van "wauw" gehad, vind ze eerder niet zo modern, en vaak "breken ze af" net na het zadel vind ik.
Wil je nuchtere paarden zou ik toch ook richting Duits bloed gaan, Duitse paarden zijn vaak heel bewerkzaam

Wat bedoel je met "breken ze af" net na het zadel? Begrijp ik niet echt

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:49

dat ze niet altijd een goed lendenstuk hebben, zwak net na het zadel, lopen niet altijd even goed door de rug. ;)
Kunnen daarin vaak sterker zijn, maar natuurlijk zullen ze niet allemaal zo zijn, maar het valt wel op.
Hun karakter is dan wel vaak super

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:03

sympie schreef:
dat ze niet altijd een goed lendenstuk hebben, zwak net na het zadel, lopen niet altijd even goed door de rug. ;)
Kunnen daarin vaak sterker zijn, maar natuurlijk zullen ze niet allemaal zo zijn, maar het valt wel op.
Hun karakter is dan wel vaak super

Ok dankje, nu begrijp ik het :D

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 00:28

zonneglans schreef:

Wij hebben een Rubiquil x Jazz merrie en die is echt een plaatje om te zien! Ze heeft 3 mooi basis gangen en is 1.68m
Ze heeft een lief aanhankelijk karakter en onder het rijden kan ze pittig zijn, maar ze blijft eerlijk. <3

SomniumEquus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:52

De hengst Uphill zal misschien een goede keus zijn.
De nafok van Uphill is zeer goed en Flemmingh heeft het goede karakter al doorgegeven

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:54

Ik zou ook zeker naar Uphill kijken maar met deze merrielijn kun je er niet vanuit gaan dat het goede karakter door alleen flemmingh geborgt wordt. Dus daar zou uphill ook echt iets aan moeten bijdragen.

@ Bo_san bedankt voor je PB maar die voorlichtingsavond was mij toch iets te ver weg. Heb je er iets aan gehad?

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 23:30

Nee ik ben niet meer geweest, kwam zo ongelukkig uit op een maandag avond...
Denk dat ik in januari/ februari pas weer echt ga kijken.

Maar vooralsnog blijf ik bij Voice, zeer waarschijnlijk ga ik volgend jaar met hem dekken.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:41

ik heb mijn Jazz merrie drachtig van Power & Paint, maar daar fok je dan geen grote mee, hahaha.
Ik denk dat je bij een Jazz toch veel naar het karakter van de hengst moet kijken. Op zich is die van mij niet de moeilijkste, maar makkelijk is anders

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 23:44

Setteli schreef:
ik heb mijn Jazz merrie drachtig van Power & Paint, maar daar fok je dan geen grote mee, hahaha.
Ik denk dat je bij een Jazz toch veel naar het karakter van de hengst moet kijken. Op zich is die van mij niet de moeilijkste, maar makkelijk is anders

Ja ik moet zeker naar het karakter kijken ;)
Al moet ik zeggen dat ze steeds liever wordt :)

Maar Voice staat ook bekend om het doorgeven van een goed karakter, ook als ik hier het een en ander nalees.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:47

Wat denken jullie van TUSCHINSKI (TOUCH DOWN)
Ik heb dan wel inteelt op flemmingh. Pastrade de moeder van Bostrade is een flemmingh en Crack C de vader van Tuschinski is een Flemmingh.

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:43

Een IPS United?? Fokt groot, en lief!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:44

Bo_San schreef:
Wat denken jullie van TUSCHINSKI (TOUCH DOWN)
Ik heb dan wel inteelt op flemmingh. Pastrade de moeder van Bostrade is een flemmingh en Crack C de vader van Tuschinski is een Flemmingh.

Daar zit Pion in en die staat niet zo bekend om z'n goede karakters. ;)
En bovendien fokt Tuschinski ook niet vergrotend, van wat ik gehoord en gezien heb.

Dus mijn inziens past die juist niet.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 19:33

Bedankt voor de reacties. Ik blijf toch maar bij Voice :)

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:56

Goeie keuze!