Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Omegamedo

Re: Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:03

Tjee wat erg ! Ziet er naar uit zeg ! Hopelijk komen ze alleen met de schrik vrij en houden ze er verder niks aan over.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:06

Ik ben een groot hondenliefhebber, maar deze hond is echt niet meer geschikt om ooit nog los te lopen.
Dus in mijn ogen is een spuitje het allerbeste....(heeft de eigenaar meer last van dan de hond zelf hoor..)

Wat voor hond was dit eigenlijk? dat moet een behoorlijk bakbeest zijn gezien de verwondingen.......hij is echt helemaal los gegaan op ze...

Ik hoop dat het goedkomt met de veulens....en inderdaad, probeer mesitran of zilverwater.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:07

Die iegenaar een fikse geld boete geven dat is de oplossing.
En al zn dieren afpakken.

Want waarom zit een hond 23 u pd opgesloten?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:34

Ninx schreef:
Ik heb mijn hondje (ukkepuk) altijd vast rond paarden. Wanneer ik op een losloopplek in het bos en ik paarden aan zie komen doe ik haar ook onmiddelijk vast.
Niet omdat ze zou bijten, maar wellicht blaft ze ineens op trekt een sprintje... en dan gaan de paarden wellicht op de loop.
Ik vind het zelf ronduit vervelend wanneer mensen hun honden los hebben lopen rond paarden.
Niet alleen door dit soort gebeurtenissen, maar ook omdat het HUN dier is en zij dat dier dus gewoon netjes bij zich moeten houden.

Juist met die reden heb ik mijn honden vanaf 10 weken ALTIJD los gehad rond mijn paarden. En al snel liepen ze steeds achter de benen van mijn paard langs en hebben ze allebei een tik gehad. jelpen als een gek, mijn hart in mijn keel (mijn paard was zo voorzichtig, was wel aan het dreigen steeds, maar de pups hadden het niet door en toen knal (ging met de snelheid van een slak) recht tegen het mooie hoofdje van mijn beagle. Die heeft van schrik een half uur zitten janken en vervolgens nog een uur in mijn armen gezeten. En resultaat. Ze lopen netjes rond de paarden en rennen hard weg als mijn paard weer achter ze aankomt. Zelfde verhaal voor mijn duitse herder. Die wil altijd de hele wei afwandelen, maar onthoud goed dat als hij op het gedeelte loopt waar mijn paarden lopen dat hij zo verschrikkelijk goed moet opletten waar de monsters lopen zodat hij op tijd kan vluchten.
Juist doordat ze vanaf het begin geleerd hebben dat het geen dieren zijn om mee te spelen, komen ze ook niet in de buurt. Bij de kippen hebben ze van mij een knal tegen hun kanis gehad. Vonden als pup het mooi als ze in paniek sloegen. Heb ze toen duidelijkgemaakt dat als er ooit nog 1 kip een gil zou geven als hun in de buurt zijn dat ze dan zichzelf als gecastreerd konden bezien!
Dus opvoeding is een erg grootgedeelte van de persoonlijkheid van de hond!
Mijn honden zijn wel altijd aangelijnd rond andermans dieren, want als er iets gebeurd dan kan het in ieder geval NOOIT mijn schuld zijn!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:38

Dat ziet er niet lekker uit! :n
Ik hoop op een goed herstel voor de veulens. :j

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:03

heel veel sterkte met de 2 veulens

Romyyy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:19

Jeetje wat erg zeg ! Sneu voor de veulentjes
Hopelijk geneest het goed, en wordt het snel beter! ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:33

Jeeeeuuutje!! Dat een hond dat kan doen... Heel veel sterkte, dat is schrikken zeg!!

Had die hond toch alle hoeken van de wei laten zien.. niet zachtzinnig ook.. Dit is wel werk van een hond dat gewoon losgeslagen is, duidelijk de grens niet weet van geoorloofd gedrag.. het zijn honden en honden moeten als honden behandelt worden, regelmatig kom ik honden tegen die als kindjes zijn opgevoed.. ze zeuren om aandacht en zijn ontzettend overheersend, dat wat absoluut níet mag in een gezin (of roedel, zij staan onderaan de rangorde!!), jíj blijft degene die bepaalt wat je doet, wanneer je dat doet.. Zulke honden worden brutaal, terwijl ze ogenschijnlijk braaf, lief en enthousiast zijn.. Vandeweek dook een hond zo mijn kruis is, en hup zo bij de volgende.. ja zegt de baas "oh, ja doet 'ie wel vaker, maar hij doet niks hoor", niks mee te maken.. heb die hond een zwiepert gegeven en sindsdien heeft ie 't nooit meer gedaan bij ons..

Een goed opgevoede hond kan dus gewoon prima los lopen, dat hebben wij vanaf jongs af aan al gedaan, laat ze maar wennen en laat ze maar leren hoe ze zich moeten gedragen rondom paarden, jong geleerd, oud gedaan, geef ze dat stukje verantwoordelijkheid maar mee.. Juist door ze kort te houden komt die extreme behoefte om paarden te gaan onderzoeken en blijft dat een 'ver van hun bed' show voor die honden, dát maakt ze gevaarlijk!! Jonge honden ook gewoon tussen de mama-schapen laten, weten ze gelijk dat ze nóóit achter de schapen aan mogen..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:38

LecyTinker schreef:
Ninx schreef:
Ik heb mijn hondje (ukkepuk) altijd vast rond paarden. Wanneer ik op een losloopplek in het bos en ik paarden aan zie komen doe ik haar ook onmiddelijk vast.
Niet omdat ze zou bijten, maar wellicht blaft ze ineens op trekt een sprintje... en dan gaan de paarden wellicht op de loop.
Ik vind het zelf ronduit vervelend wanneer mensen hun honden los hebben lopen rond paarden.
Niet alleen door dit soort gebeurtenissen, maar ook omdat het HUN dier is en zij dat dier dus gewoon netjes bij zich moeten houden.

Juist met die reden heb ik mijn honden vanaf 10 weken ALTIJD los gehad rond mijn paarden. En al snel liepen ze steeds achter de benen van mijn paard langs en hebben ze allebei een tik gehad. jelpen als een gek, mijn hart in mijn keel (mijn paard was zo voorzichtig, was wel aan het dreigen steeds, maar de pups hadden het niet door en toen knal (ging met de snelheid van een slak) recht tegen het mooie hoofdje van mijn beagle. Die heeft van schrik een half uur zitten janken en vervolgens nog een uur in mijn armen gezeten. En resultaat. Ze lopen netjes rond de paarden en rennen hard weg als mijn paard weer achter ze aankomt. Zelfde verhaal voor mijn duitse herder. Die wil altijd de hele wei afwandelen, maar onthoud goed dat als hij op het gedeelte loopt waar mijn paarden lopen dat hij zo verschrikkelijk goed moet opletten waar de monsters lopen zodat hij op tijd kan vluchten.
Juist doordat ze vanaf het begin geleerd hebben dat het geen dieren zijn om mee te spelen, komen ze ook niet in de buurt. Bij de kippen hebben ze van mij een knal tegen hun kanis gehad. Vonden als pup het mooi als ze in paniek sloegen. Heb ze toen duidelijkgemaakt dat als er ooit nog 1 kip een gil zou geven als hun in de buurt zijn dat ze dan zichzelf als gecastreerd konden bezien!
Dus opvoeding is een erg grootgedeelte van de persoonlijkheid van de hond!
Mijn honden zijn wel altijd aangelijnd rond andermans dieren, want als er iets gebeurd dan kan het in ieder geval NOOIT mijn schuld zijn!

Precies, duidelijkheid voor alles.. Jij bent hun 'roedel-leider' en jij geeft aan wat wel en wat niet mag.. niet dat eeuwige gezemel van mensen.. Zit = gewoon zit, geen discussie... soms zie je mensen rondgesleurd worden door die honden.. ik snap dat niet..
Mijn labrador was op een zeer grote afstand met stille gebaren getraind, nu zat er al geen kwaad in die hond, maar die was zo ontzettend zelfstandig, die hoefde je niks wijs te maken.. die heeft dankzij een gedegen opvoeding, op een liefdevolle, maar duidelijke manier, altijd los kunnen lopen.. (tot ze blind en doof werd..)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:42

Wij hebben het ook meegemaakt in Italië, ons (toen net 3 dagen oude) veulen was aangevallen door een zwerfhond.
In verhouding tot zijn wonden, vallen deze wonden nog mee, zijn halve kont was er letterlijk afgebeten...
Gelukkig zijn ze nog zo jong, als ze het dan overleven is wordt het litteken later nog minimaal. Hun huid herstelt zich dan nog makkelijk :)

Sterkte ermee!

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:43

Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar draait de eigenaar van de hond nu op voor jullie medische kosten? Het zou wel netjes zijn als hij/zij deze voor jullie zou betalen. Dit is toch wel het minste...
De hond ergens anders onderbrengen is geen oplossing van het probleem. Het probleem is de hondeneigenaar.
Veel sterkte hoor. Ik hoop dat de veulens snel herstellen.
Laatst bijgewerkt door annetmulder op 07-06-10 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:44

Veulen had het wel overleefd Jaimyliefje?

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:46

Mijn god!!!!!

Super mooie veulentjes moet ik er wel even bij zeggen.. maar wat een verschrikking!
en de hond? is die er nog goed vanaf gekomen met de moeder in de buurt?
Was het op stal gebeurd of op een eigen weide met een hond van wie je de eigenaar niet kent?
Zo erg dit! :(

Hoop dat je het eea kan verhalen op de hondeneigenaar..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:45

WolinLotte schreef:
Een goed opgevoede hond kan dus gewoon prima los lopen, dat hebben wij vanaf jongs af aan al gedaan, laat ze maar wennen en laat ze maar leren hoe ze zich moeten gedragen rondom paarden, jong geleerd, oud gedaan, geef ze dat stukje verantwoordelijkheid maar mee.. Juist door ze kort te houden komt die extreme behoefte om paarden te gaan onderzoeken en blijft dat een 'ver van hun bed' show voor die honden, dát maakt ze gevaarlijk!! Jonge honden ook gewoon tussen de mama-schapen laten, weten ze gelijk dat ze nóóit achter de schapen aan mogen..

Ja, dat mag ook. Op je eigen terrein, rond je eigen dieren. Een hond blijft een dier, en een zekere mate van onvoorspelbaarheid (al is het speelsheid) kun je niet altijd voor zijn.
Ik waardeer het dus niet wanneer iemand rond de paarden zijn honden los laat lopen, ook al staan die keurig onder appel.
Mijn hond loopt ook los rond mijn EIGEN paard en begrijpt heel goed dat paardenhoeven gevaarlijk kunnen zijn.
Toch wil ik anderen niet lastigvallen met mijn hond en gaat ze vast op vreemd terrein, terrein van derden en/of rond andere dieren/ paarden.
Ik vind het niet meer dan normaal dat mensen dat doen.... helaas is de praktijk vaak anders.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:17

annetmulder schreef:
Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar draait de eigenaar van de hond nu op voor jullie medische kosten?
De eigenaar van de hond is ook de eigenaar van de paarden :)

Jeetje Olga! Wat een wonden zeg :oo Had niet verwacht dat het er zo afgrijselijk uit zou zien! Hopelijk geneest het mooi en hebben ze er later geen last meer van.

nelboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:18

Ocharm !! dat ziet er echt heel heftig uit !! Reageert veulen anders na aanval?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:24

Jeetje meid! Vooral bij je hengstje ziet het er echt uit alsof die hond 'm wilde opvreten ;( Ik hoop voor je ukjes dat het allemaal goed gaat komen :(:)

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:45

Wellicht is de hond een "waakhond" deze honden zijn overdag normaal gesproken opgesloten, en bewaken 's nachts het erf, als alle paarden op stal staan en kinderen in bed liggen. Deze honden zullen alles "ver"jagen wat er niet hoort. Deze hond is dan zo opgevoed en doet in principe zijn werk, hij had alleen nooit los mogen zijn zonder begeleiding maar dat is niet zijn fout.

(ik weet natuurlijk niet of dit zo is, is maar een theorie)

Blijft een verschrikkelijk ongeluk. Veel sterkte.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:14

WolinLotte schreef:
Veulen had het wel overleefd Jaimyliefje?

Hoe bedoel je deze vraag?
Als je bedoelt of mijn veulen het had overleefd: ja :)
er was een kleine kans maar ons mannetje is destijds als veulen vanuit Italië naar nederland gekomen, is inmiddels alweer 6 jaar oud, een ruin, doet het goed onder het zadel en in het span, en staat nog altijd bij de eerste eigenaars na ons :)

Gina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:42

wat een lieve veulentjes <3
wel zielig dat het hondje ze gebeten heeft ;(

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:20

wat een rotgebeuren zeg!
echt naar dat zoiets gebeurd!
echt erg vieze wonden, bah

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:10

Jeetje Olga.. je had al verteld over de wonden. Maar ze zien er wel erg naar uit. Hopelijk genezen ze beide voorspoedig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:32

LecyTinker en WolinLotte, amen. Jullie beschrijven precies wat ik denk :j

Ik vind het echt verschrikkelijk wat die hond gedaan heeft. Ik kan ook geen enkel excuus bedenken om die hond goed te praten :n Tuurlijk is het de fout van de eigenaar, maar ook de hond spoort niet. Ik ben van mening dat een dier moet weten wanneer iets klein en onschuldig is. In dit geval is het veulen dat. Jong en onschuldig.

Mijn opa en oma hebben een Rottweiler, ook echt een bakbeest. Buiten tijdens het wandelen pakt hij elk klein hondje. Ze hebben nu een muilkorf voor hem. Maar zoals LecyTinker al zei, een hond verlegt zijn grenzen. Op ten duur ging hij de postbode pakken als hij kon, een vriendje van mijn tante en hij heeft zelfs een keer een kind gebeten die gehecht moest worden daardoor. Voor mij zou dit al de druppel zijn, voor hun helaas niet. En een paar weken later heeft de hond zijn top bereikt: hij beet mijn opa. Zijn eigen baasje... Hij heeft een antibioticakuur gekregen en een tetanusprik, en daarmee is het goedgekomen.
Helaas is de hond nog steeds in leven...

Ik hoop echt dat de veulentjes er bovenop komen en geen trauma's eraan overhouden. Ik geloof best dat dit allemaal goedkomt qua genezing, maar die hond had van mij een enkeltje dierenarts gekregen. Hoe fout de eigenaar ook is, ik vind niet dat een hond dit kan maken. Aan de foto's te zien is de hond doelbewust te werk gegaan om een veulen te doden. :n

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:04

arme veulentjes! hopenlijk kotm het met jullie goede zorgen weer helemaal goed met deze 2.
en hopenlijk zijn ze niet blijvend getraumatiseerd door de hond.

Dit is dus de reden waarom ik eigenlijk altijd de hond van de staleigenaar opsluit als ik met mijn minipaard veulentje het erf over ga.
Het is een hele lieve hond, maar ik weet niet wat hij doet als hij mijn veulentje ziet.
hij zal denken dat het een hond is en willen spelen, maar hij is soms té speels...
en tja ik weet niet in hoeverre het een 'lieve' hond is... (ook al kennen we hem al vanaf pup af aan)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:51

Gaat het al wat beter met de veulentjes?