Foto Gribaldi (even kijken aub)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JSpringer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:41

Een hengst kan lastig zijn maar als hij echt lastig zou zijn zou hij niet op dit niveau presteren. Een beetje intelligent paard moet je in zijn waarde laten en met respect behandelen en dat dan doet hij alles voor je.

Is hij echt lastig dan kun je zo'n hengst in het dagelijkse werk breken maar dan laat hij je tijdens een wedstrijd alsnog zitten. En aan de prestaties te zien doet Gribaldi dit niet.

Gribaldi is gewoon een echte slimme, dominante hengst en als je als ruiter geonoeg gevoel en rijkunst hebt dan heb je er een echte topper aan.
Ontbreekt het bij een ruiter met zo'n soort paard aan dit alles dan kan het paard gevaarlijk "lastig" worden omdat het dier leergierig is maar door verkeerde aanwijzigingen van de ruiter de hulpen verkeerd opvat.

Door een paard in zijn eigen waarde te laten en met respect te behandelen en consequent aanpakken/trainen kun je hem zo ver krijgen dat hij alles voor je doet en dan heb een pluspunt want dan heb je de eigen waarde van zo'n paard dubbel terug in de uitstraling.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:55

Wouter24 schreef:

Ik ga me fotografeer kunsten in Nijmegen weer uittesten, nog verzoekjes welke paard-ruiter?

Ben je er op zaterdagmiddag? Ik moet dan rijden en zou het gaaf vinden om wat fotos als souvernirtje te hebben. Jacob Melissen is er ook maar hij is gelijk weer een prof..
Ik stuur je wel even een PBtje

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:55

[quote="Jan_VT]
ha ha nou dat vonden zn vorige ruiters niet echt. Maar voor Edward heeft ie ontzag Haha!
Citaat:
Vroeger was dat ook niet zo! Maar nu wil ie zelfs graag werken voor edward!

Het is meer een kwestie van moeten en zich erbij neerleggen. Je kan alles van Gribaldi zeggen en onder Edward heeft hij zich tot een zeer goed dressuurpaard ontwikkeld. Maar werkwilligheid komt absoluut niet in zijn woordeboekje voor.
[/quote]

Heb je er zelf al eens op gezeten dan??? Ik wil maar zeggen, spreek je uit ervaring!!!

Het is toch niet omdat een paard eens in verzet durft te komen tegen zijn ruiter dat het dan één zou zijn met een slecht karakter??? Met een hengst naar buiten komen is heus geen sinecure hoor!!! Een hengst heeft zijn eigen gedacht zijn eigen karakter, en ja hoor, als ruiter moet je daar al eens tegen in komen, soms zelf al eens een 'gevecht' leveren, maar dat is als je op een hoger niveau begint te werken, waar ja echt iets vraagt van de paarden, bij elk paard zo!!! En eens zo hard bij een hengst, en geloof me dat heeft daarom echt niets met het karakter te maken hoor!!! Dat is gewoon de normale natuurlijke psyche van zo een hengst die je eens tegenkomt, en als je het mij vraagt gaat Edward daar met Gribaldi zeer goed mee om!!!

Als ik morgen een hengst zie die zich gedraagt als een lam, of eender welk paard (merrie of ruin) mogen ze die van mij direct in de paardenmolen zetten op de kermis, maar een Grand Prix er mee rijden dat ga je niet doen hoor!!!

We zien allemaal graag een paard een proef lopen met vurrwerk in, verwacht dan alsjeblief niet dat dat paard eens geen pootje opzij mag zetten, of eens niet op zijn achterste poten mag gaan staan,...!!! Dat hoort er gewoon bij!!!

Over het steeds weerkerende gez**k over Gribaldi: Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen

Ik vind het altijd steeds zo vermoeiend hoe hengsten hier steeds weer gepakt worden op de minpuntjes die ze hebben!!! Gribaldi fokt een slecht achterbeen, nu heeft hij ook al een slecht karakter, Ferro fokt te propperig en zijn karakter zou ook niet het je da zijn, voor Jazz, Junior,... hetzelfde!!!

Ha ha zever!!!!!! echt prietpraat!!!
[/quote]

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:57

Wat een off-topic gedoe hier van een hoop mensen met te lange tenen,... Ja sorry hoor, maar het is toch niet gek dat ook zo'n topic waarschijnlijk weer op slot gaat?

Het ging om de foto van Wouter en de rechten daarvan. Ik vind het super Wouter dat ze zo hebben gereageerd naar Gribaldifan toe, eindelijk erkenning voor je werk! Betekent dat ook dat we hem nu niet meer hoeven te bekijken Tong uitsteken Knipoog Haha! ???

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:04

Anoukie schreef:
Wat een off-topic gedoe hier van een hoop mensen met te lange tenen,... Ja sorry hoor, maar het is toch niet gek dat ook zo'n topic waarschijnlijk weer op slot gaat?

Het ging om de foto van Wouter en de rechten daarvan. Ik vind het super Wouter dat ze zo hebben gereageerd naar Gribaldifan toe, eindelijk erkenning voor je werk! Betekent dat ook dat we hem nu niet meer hoeven te bekijken Tong uitsteken Knipoog Haha! ???

Zeker waar!!!

Maar sommige actie's vragen om reactie's!!! Haha! Haha! Haha!

Neen,dat is zo!!! Het ging over de foto, en aanvankelijk blijf je daar bij!!! Maar soms worden er dingen gezegd, en als je die leest beginnen de vingers wel eens te kriebelen!!!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:22

MissHIS"]
[quote="Pipo schreef:
Miss HIss, dat brutale heeft dus niets te maken met welke vader hij heeft, maar doordat hij met de fles is opgevoed.

Ik zeg toch ook TOTAAL NIET dat dat van Gribaldi komt! Ik leg juist uit wat hier de oorzaak van is, en dat het dus NIET van Gribaldi komt. Pff.
[/quote]

Waarom vertel je het dan...
Vind het vrij nutteloze informatie. Dat jij Gribaldi geen fijne hengst vind kan. Niet iedereen heeft dezelfde mening (gelukkig)...

Maar op deze manier probeer je hem toch zwart te maken (ow nee, dat is ie al...), gelukkig zijn er mensen op bokt, die wel objectief kunnen kijken. En meer verstand hebben...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:22

Jan_VT schreef:
Zeker waar!!!

Maar sommige actie's vragen om reactie's!!! Haha! Haha! Haha!

Neen,dat is zo!!! Het ging over de foto, en aanvankelijk blijf je daar bij!!! Maar soms worden er dingen gezegd, en als je die leest beginnen de vingers wel eens te kriebelen!!!

Dat is waar, ik heb er zelf ook op gereageerd (en ik denk zelfs dat die reactie heel veel heeft gedaan met mn K-knollen Haha!). Maar ik heb ook te vaak gezien hoe dergelijke topics op slot gaan vanwege het modder gooien naar elkaar etc. En daar heb ik persoonlijk niet zo veel zin meer in en ik kan me voorstellen dat de auteur van dit topic er zelf ook niet zo blij mee is (al ging hij zelf wel net zo hard offtopic maar ja Knipoog ).

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:31

vanda's"]
[quote="MissHIS"][quote="Pipo schreef:
Miss HIss, dat brutale heeft dus niets te maken met welke vader hij heeft, maar doordat hij met de fles is opgevoed.

Ik zeg toch ook TOTAAL NIET dat dat van Gribaldi komt! Ik leg juist uit wat hier de oorzaak van is, en dat het dus NIET van Gribaldi komt. Pff.
[/quote]

Waarom vertel je het dan...
Vind het vrij nutteloze informatie. Dat jij Gribaldi geen fijne hengst vind kan. Niet iedereen heeft dezelfde mening (gelukkig)...

Maar op deze manier probeer je hem toch zwart te maken (ow nee, dat is ie al...), gelukkig zijn er mensen op bokt, die wel objectief kunnen kijken. En meer verstand hebben...
[/quote]

Doe even normaal zeg! Ik ben juist objectief, sterker nog: ik verdedig Gribaldi, terwijl ik totaal geen fan van hem ben. Ik gaf een voorbeeld van een Gribaldi met een wat brutaal karakter, wat dus NIET van Gribaldi kwam maar duidelijk een andere oorzaak had. Ik probeer hem helemaal niet zwart te maken. En als we het over verstand van paarden hebben, kan jij je beter helemaal maar stilhouden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:41

MissHIS schreef:
Ik probeer hem helemaal niet zwart te maken.

Verward
Gribaldi is toch wel zwart?

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:42

MissHIS schreef:

Hijs toch al zwart Verward
Verder ben ik het helemaal met Miss HIS eens!!!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:44

Sjuimpje"]
[quote="MissHIS schreef:

Verward
Gribaldi is toch wel zwart?
[/quote]

"Haha"

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:24

Dit topic trekt trouwens wel nieuwe users,
misschien leuk als die het profiel even invullen

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:37

Edward Gal Gribaldi 71.80

Ja! Het wordt echt wel spannend, Gribaldi staat al weer op 1!!!!! Dus hij is al een heel eind op weg naar het nederlands kampioenschap! Haha!:D:D:D