"De rijkunst achter op de fokkerij ?"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuSEQ

Re: "De rijkunst achter op de fokkerij ?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:53

Daarin heb je zeker gelijk, maar de kans dat het veulen goed terecht komt is zo wel groter dan als je 't meteen verkoopt aan een prutser. De ruiters die dit systematisch doen, zullen denk ik niet meer moeten rekenen op een korting bij een volgende aankoop. Of ben ik daarin verkeerd?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:25

SuSEQ schreef:
Daarin heb je zeker gelijk, maar de kans dat het veulen goed terecht komt is zo wel groter dan als je 't meteen verkoopt aan een prutser. De ruiters die dit systematisch doen, zullen denk ik niet meer moeten rekenen op een korting bij een volgende aankoop. Of ben ik daarin verkeerd?

Niet bij die fokker, maar er zijn er heel veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:38

Fokken is een hobby en kost geld.
Degenen die denken dat ze met paarden fokken geld kunnen verdienen komen nog van een koude kermis thuis.
Dus het is niet vanzelfsprekend (het tegenovergestelde juist) dat je de kosten van fokken en opfok van een paard er als 3 jarige voor terugkrijgt.
Als je dus wilt dat ze goed terechtkomen zul je moeten investeren, of zelf goed kunnen rijden, om mensen om je heen hebben die dat kunnen doen.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:50

Wanneer er in Nederland echt weinig ruiters zouden zijn die een paard op kunnen leiden, dan zouden we niet zo'n belangrijk land zijn in de paardenhandel. Want tegenwoordig vraagt de handel vooral naar gereden paarden, zeg maar de kant-en -klare paarden voor de wedstrijden. En wanneer die paarden niet te rijden zouden zijn, dan zou er ook niet zoveel vraag naar zijn. Het KWPN realiseert zich wel dat het karakter van ons sportpaard wel te bedienen moet blijven, het is echt wel een punt van aandacht. Maar een paard met kwaliteit is niet meteen een paard dat moeilijker te rijden is!