Wilawander schreef:Dan heb je geluk gehad !Mijn fokmerrie is ook alleen stamboekmerrie en heeft geen predikaten. waarom niet? de vorige eigenaar heeft er niks mee gedaan. Toen mijn man hem kreeg zocht hij een bospaard., dus ook hem intresseerde het (toen) niet.
Nu is het helaas te laat er predikaten bij ta halen door een blessure maar heb er nu twee hele fijne veulens uitgehaald van twee totaal verschillende hengsten die beide volgens kenners zeer goede kwaliteiten hebben. Ik heb er geen spijt van

Wat het ster/keur predicaat betreft ; het zegt idd niets over de sportkwaliteiten van een (toekomstig) sportpaaard ,maar het zegt wel dat het een redelijk correctgebouwd dier is dat dientengevolge, relatief gezien minder kans op blessures heeft. (geen grote exteriueurmatige tekortkomingen)
Als een merrielijn veel exterieur predicaten heeft, wil dit zeggen dat ''correct gebouwd '' verankerd is.
Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat een stbmerrie niet correct kan zijn.
gewoon copy /paste, maar heb de indruk dat veel posters de tekst niet gelezen hebben.Vind het nochthans een heel interessant opiniestuk.
die indruk kreeg in nl ook! evenals de indruk dat ik het geschreven zou hebben
ik heb op en top holstein bloed
Om dan nog een beetje een interessant veulen op papier te fokken wordt voor een modehengst gekozen.