en toen werd je dit gevraagt .. wat zal ik doen ..!!!???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_zwartehoeve

Re: en toen werd je dit gevraagt .. wat zal ik doen ..!!!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:43

zal ik ook maar eens een antwoord erbij zetten dan.

ik heb dus merries die ik gebruik voor paardrijlessen bij de ponyclub hier in de buurt ik men er mee en wil er dus ook een veulen van. hierdoor kan ik mijn merries niet wegbrengen en zoek ik dus een hengst die bij mij zou kunnen staan. mijn merries zijn tussen de 105 en 107cm en wil deze maat behouden groter dan mijne vind je niet en vind de grote maat het mooist.
de hengst die ik er op wilde hebben heeft geregistreerde ouders en is ook rond deze maat.

de grote maat is moeilijk te vinden. ik heb ook al bij diverse shetlandstallen gekeken. maar vaak zijn ze dan rond de meter (wat ook valt onder grote maat)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:45

shilady schreef:
vjesta girl als je wat meer had gelzen had je ook kunnen lezen dat al die ponys stamboom hebben ;)

Wat dus geen hol uitmaakt. Als pappa niet goed gekeurd is dan worden de kindertjes papierloos, al hebben ze kilometers stamboom.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:05

Hoe ga je controleren dat die man maar echt 3 merries laat dekken? ;) Zou toch de rollen omdraaien als die man zo nodig veulens wil.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:09

Binky_Zephyr schreef:
inkepink schreef:
AMEN

en daarbij wil jij het risico dat er bv hetzelfde gebeurd als in dit topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=1128670 ?

mijn hengst is heel lief tegen andere paarden .. ik weet zeker dat dit niet zal gebeuren !!

kijk je kan natuuuuurlijk altijd van het ergste uitgaan .. daar zijn ze hier heel goed in !

Hee dagmar,
Bij ons heeft Zephyr ook (per ongeluk!) een poging gedaan tot dekken bij de buurmerrie's, toen hij ontsnapt was, en hij was toen helemaaaal niet lief tegen die merrie's. Hij beet, en trapte naar ze (die apen van mij zijn ook wel eens ruw naar elkaar, dus t is echt niet zo dat ik om niks al ga roepen, maar hij was echt gericht aan het schoppen naar haar, en liet zich ook niet wegsturen).
Het kan dus zijn dat toen hij aan de hand heeft gedekt (wat ik eerder las geloof ik ) en dat dat wel goed ging, maar ik zou hem dus echt niet zomaar los zetten bij die merrie's!

Verder moet je het natuurlijk zelf weten, wij hebben alleen veel contact met zijn fokkers, en die hebben hem niet voor niks weg gedaan na de keuring!
Als het een goede hengst was geweest hadden ze hem namelijk gehouden.
Verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten, en als er iemand is die die veulens hebben wil, helemaal goed toch :D
Maar ik zou dus wel rekening houden met dat hij echt niet zo lief is geweest naar die merrie's toen!! Voor de veiligheid van Zep en zeker voor de veiligheid van die merries :j[/quote]

ik heb nooit problemen gehad met andere paarden met zep ...ook niet met merries .. dus dat vind ik vreemd.

die mensen die hem erna hebben gehad ... die zijn verder met hem gegaan .. en zij hebben mij verteld dat hij dus wel verder zou komen op keuringen enzo .. (weet ik voor de rest ook niet het fijne van )

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:11

laat het voor de rest maar zitten ik heb besloten het niet te doen ..
mijn pony zit rond de 1,03 dus dat zou ook te klein zijn ? (vandaag gemeten)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:21

Ik zou het niet doen, zomaar bij een vreemde man, je kan niks in de gaten houden etc..
Dan moet hij die merries maar bij jou brengen als die het zo graag wilt.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:37

Dat is denk ik wel een verstandige keuze, hij is inderdaad maar net aan een meter (bij ons gemeten op 99 cm.)
Neem trouwens aan dat jij hem ook niet los hebt gehad met merries? En anders had het misschien iets te maken met
dat ze hengstig waren ofzo? Heb er geen verstand van maar t was echt sneu om te zien!!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:15

hij heeft vandaag met een shetland merrie gestaan .. totaal geen last van gehad .. was zo weer te pakken .. ze waren heerlijk aan het ravotten in de sneeuw ..

ik heb hem vanmiddag gemeten en toe meette hij 1.03 :o

maar goed dat maakt ook allemaal niet uit

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:18

ik zou het ook niet doen hoor, als ik veulentjes wil , moet ik ook de merries bij de hengst brengen, en ik heb begrepen dat je hengst niet goedgekeurd is? als je hem als dekhengst wilt houden zou ik hem laten keuren, het is wel een heel leuk hengstje ;)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:23

Heel verstandig dat je het niet doet, je kan het niet in de gate houden en hengsten kunnen erg veranderen als ze merries dekken en erbij in de kudde lopen nu weet je wat je hebt aan je hengst en dat kan straks wel anders zijn.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:24

ik zou dit niet doen, want oke je krijgt er misschien geld voor & misschien is die man wel te vertrouwen..
maar stel dat je je pony heeel verkeerd aantreft of nietmeer terug krijgt?
sorry ik zal het nietdoen als ik jou was. :o

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:31

dat had ik ook al besloten ..

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:01

Ik zou het niet doen.. Eventueel nog zijn merries bij jou, zo hoort het eigenlijk.
Is je hengst goedgekeurd? Anders zou ik hem sowieso niet laten dekken..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:44

Annika212 schreef:
Ik zou het niet doen.. Eventueel nog zijn merries bij jou, zo hoort het eigenlijk.
Is je hengst goedgekeurd? Anders zou ik hem sowieso niet laten dekken..

De ts heeft al besloten om het niet te doen.