Doruto, Sultan, Chronos, etc...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:07

Sammie schreef:
Ooseven's doen het goed in de basissport, goed karakter, maar ik denk dat een enkeling misschien net te kort zal komen op hoger niveau.

Dat zal bij elke hengst wel voorkomen :P

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 22:08

Precies...

Edit: Gewijzigd :=
Laatst bijgewerkt door Lilliputter op 27-10-09 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Re: Doruto, Sultan, Chronos, etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:12

opmerking klopt niet helemaal :=

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:26

misterA schreef:
Bijna was het bloed van Contango ons ook door de vingers geglipt, maar vooral via een aantal dochters gelukkig behouden gebleven.

We hebben nu nog Citango en Meastro hoor! ;) Alhoewel ik daar niet zo'n fan van ben.
En natuurlijk heb je nog Tango en Westenwind, die ik al een stuk leuker vind.

Van Doruto is ook nog de hengst Monitor gekomen, net Doruto zelf;
Afbeelding

sowi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:46

heb een achter achter kleinkind van sultan en k moet eerlijk zeggen het is een aparte hoor :D
hij is leniger dan ik en heel leergierig en behoorlijk pittig.hij s ook een kleinkind van landeur(van grandeur)
niet dat dat belangrijk is maar vind t wel belangrijk en heel erg leuk om dingen te lezen over karakters en zo van voorouders zoals sultan.
groetjes

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:55

De hengst Boy B (Roemer x l'espoir) is ook zo'n hengst waar wel goede merrie's (en een Olympiade paard) van zijn gekomen maar ook weinig mee is gedekt.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:58

Glendale valt me ook regelmatig op als merriemaker.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:55

shan schreef:
Glendale valt me ook regelmatig op als merriemaker.

Hij zal ook nog wel een paar goede merries hebben gehad waar weer een paar goede sport-en fokmerries uit zijn gekomen.

Toch een heel andere vererver dan de hengsten uit dit topic.

Toevallig dat de Cabochon-zoon Kimberly weer wat naar voren wordt gehaald en op stal staat in Wapenveld.
Miischien gaat hij alsnog een nieuwe dressuurlijn opzetten. :n

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 19:56

Dat betwijfel ik... Heb wel een aantal leuke sportpaarden van Kimberly gezien, maar that's it.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:44

Waarschijnlijk anders dan de hengsten uit dit topic maar opvallender dan de honderden andere goedgekeurde hengsten. :D
Ik gaf hem alleen als toevoeging.
Zo viel het me afgelopen jaar ook op in Ermelo (NMK) dat de naam Negro wel heel vaak viel.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:49

Negro is dan ook niet voor niets keur verklaard. *D

Helaas heeft hij ook ooit maar 1 KWPN ggk (overleden) zoon gebracht, nl Troy.(bij het NRPS 4 en AES ook 4)
Ik heb zo geen aantallen bij hand ,maar hij heeft geen grote aantallen merries gedekt, en gezien het huidig fokbeleid(waar hij niet echt in past) zie ik niet dat het er nog heel veel meer gaan worden.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:02

en die was dan weer uit een Glendale :-)

Negro heeft ook echt iets toe te voegen. Maar dan vooral in de basis.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:12

Blijkbaar heeft hij (negro) nog zoveel toe te voegen dat hij bij de 0 t/m 3 jarige toch duidelijk zijn stempel drukt.
Het is idd niet het moderne sportpaard dat men voor ogen heeft maar die basis is blijkbaar toch nog steeds nodig.
Zonder goede basis is er niets.
Misschien moeten we heel zuinig zijn op deze basis. ;)

een merrieveulen uti Negro zal misschien als sportpaard niet interessant zijn maar als voortzetting van een stam juist weer wel.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:19

shan schreef:
Blijkbaar heeft hij (negro) nog zoveel toe te voegen dat hij bij de 0 t/m 3 jarige toch duidelijk zijn stempel drukt.
Het is idd niet het moderne sportpaard dat men voor ogen heeft maar die basis is blijkbaar toch nog steeds nodig.

een merrieveulen uti Negro zal misschien als sportpaard niet interessant zijn maar als voortzetting van een stam juist weer wel.

..en daarom is mijn Keur/Sport Goodtimes x Sultan merrie uit de Reina stam ook drachtig van Negro! *D (alleen jammerdat het niet FFJ vrij bloed is...)
Als sport paard wellicht juist wel ; hij heeft veel nakomelingen die op hoog niveau dressuur lopen.

Imo zijn dit aansprekende paarden...
http://www.vanolst-stables.nl/pages/fotogallerij.php

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:21

Rhea schreef:
en die was dan weer uit een Glendale :-)

Negro heeft ook echt iets toe te voegen. Maar dan vooral in de basis.

Wat bedoel je met ''in de basis'' ?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:27

amaze schreef:
shan schreef:

..en daarom is mijn Keur/Sport Goodtimes x Sultan merrie uit de Reina stam ook drachtig van Negro! *D (alleen jammerdat het niet FFJ vrij bloed is...)
Als sport paard wellicht juist wel ; hij heeft veel nakomelingen die op hoog niveau dressuur lopen.

Imo zijn dit aansprekende paarden...
http://www.vanolst-stables.nl/pages/fotogallerij.php

Je hebt gelijk amaze: laat ik het anders zeggen: niet commercieel. ivm het wat klassieke uiterlijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:40

Topic gaat over verervers die opvallend veel in de pedigree van sportpaarden en merrielijnen voorkomen.
Dan kan je ieder hengst wel op gaan noemen die een paar leuke paarden gebracht heeft, maar het gaat echt om destijds verguisde hengsten.
Ik denk dat je Glendale niet echt met Doruto etc kan vergelijken, wellicht over een jaar of 10

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:43

Dan zijn we weer snel uitgepraat en ligt er een (eindelijk weer eens) leuk topic op 1 oor. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:45

O ik heb nog wel een leuk ideetje hoor shan

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:47

sarabande schreef:
O ik heb nog wel een leuk ideetje hoor shan

Nieuwschierig......... :9

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:02

ik heb een kleindochter van sultan, vader graniet W (volle broer van excelent W) doordat graniet een goedgekeurde broer had in nederland,is hij niet in nederland goedgekeurd, maar wel een fijne hengst.
helaas moet ik wel zeggen, dat je een boel wilskracht/consequent moet rijden op de nakomelingen van sultan (op uitzonderingen na) mijn merrie is moeilijk,dochter is moeilijk(nu een hengstveulen eruit,ben benieuwd wat die gaat doen) ;)
maar wel eerlijke paarden in omgang.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:46

happytime schreef:
vader graniet W (volle broer van excelent W) doordat graniet een goedgekeurde broer had in nederland,is hij niet in nederland goedgekeurd, maar wel een fijne hengst.

Volle broers werden wel vaker goedgekeurd als de kwaliteit er naar was. Maar Excellent W had een naam die niet echt de lading dekte. Hij was mooi om te zien en daar hield het mee op. Waarom dan een broer goedkeuren.