[H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: [H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 19:49

Ik ga nu even hard googelen ja:P
maar hoe is de bouw van die Pacific nakomelingen?

Ik ken een nakomeling van Jetset D maar daar loop ik niet echt warm van. Maar goed dat is er natuurlijk maar 1. Maar Jetset gaat wel echt de dressuur kant op en zoals al eerder in dit topic gezegd, zonde van de lijn.

Nou ik ga ff googelen

Toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:24

1 Pacific vond ik een wat kort voorbeen hebben... (maar daar kijk ik te ernstig naar bij ieder paard)
Dit dier is bomproof en durf ik (bij wijze van spreken) persoonlijk mee op de vluchtstrook op de A-28 mee te rijden. En nee ze is niet doof en ook zeker geen sloompie. Heerlijk paard voor in het bos en kan goed springen

De anderen hebben vooral een mooi bovenlijntje, niet echt een super bijzonder mooi hoofd maar zeker niet lelijk bij alle 4 niet.
Normaal tot redelijk onmisbare aanwezigheid van front/boeg en de romp in mijn ogen normaal/correct boven de 4 benen gesteld.
2 van de 4 die ik ken lopen/liep Z dressuur waarvan ik weet dat er 1 voorheen niet zo'n makkelijke was in het begin maar nu echt een zeer brave merrie op stal is. Deze merrie was voorheen M springen.

Alle 4 spijkerhard en vooral droog beenwerk, geen galletje te zien, ondanks het werk. 1 Pacific heb ik als 3 jarige tot 6 jarige meegemaakt. (geen enkele verkeerde beweging gemaakt tijdens zadelmak maken) Van slungelige 3 jarige nu echt een aansprekend paard met een mooi front en fijne bewegingen.

Ze zijn niet super de super spectaculair maar ze doen het alle 4 leuk in de sport, eindigen met regelmaat bij de eerste 3 op wedstrijd, hebben een aansprekelijk exterieur (voor dressuur toch wel een pluspunt), goed voorwaarts (geen trapzakken) en werkwillig in beide disciplines.

Heb je gegoogled op deze twee woorden? : nakomelingen pacific

Hier is een filmpje van de hengst Pacific: http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

Filmpjes plakken kan ik kennelijk nog niet zo goed.... Het filmpje is te zien op www.keros.be
Laatst bijgewerkt door Toetsenbord op 01-11-09 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:28

Ik wou haast zeggen Solitair, maar das ook Libero H dus dat wordt m dan niet...tenzij je graag dat wilt herhalen.
Wellicht een idee om contact op te zoeken met de Wiemselbach voor tips tot een goede combinatie?
Voltaire is ook leuke hengst, maar wel zeer prijzig en DV ivm overlijden van de hengst...
Zou zelf gaan zoeken naar een springhengst die wat aan het springen van jouw merrie verbeterd maar ook wat nakomelingen in de dressuur heeft lopen. Zou er zeker niet een dressuurhengst op zetten is zonde van het papier en met een springpaard kan je ook prima tot het M of Z doorrijden in dressuur, soms wel hoger! :) Zolang de ruiter het er maar uit kan halen.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:35

nou van Pacific heb ik nog weinig goede paarden gezien.
Wij hebben zelf 3 nakomelingen van Contendro 2 en zijn goed aan de maat en bewegen bovengemiddeld voor een springpaard. Maarrrrrrrrrrrr er komen niet altijd de makkelijkste paarden van.
Wij hebben een veulen van Canturano en is een superfijn beestje. Komt uit een Ramiro merrie en is van de 4 nakomelingen de makkelijkste in de omgang. Wel wat gezonken in de bovenlijn.
Wel eens aan Quattro gedacht? Hengst heeft internationaal gesprongen EN dressuur gelopen. Wij hebben er 2 van gehad en kongen super lopen, gingen echt zitten achter en het losspringen was super. bij ons werd ook maat toegevoegd en merries hadden fijn karakter. Mooie paarden ook met bloed.
Quattro staat bij Nijhof.

Onze Quattro x Corleone

Afbeelding

Toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:42

Mooi hoofd zit erop Dots. Heb je ook een standfoto?
Quattro geeft ook nakomelingen die niet echt makkelijk zijn. Die van jou is wel makkelijk en braaf onder het zadel en op stal?? Nooit echt aan de kletter gegaan, (op latere leeftijd?)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:59

merrie is nu 5 en braaf. Was wel wat 'rill' met zadelmak maken maar heeft nooit gebokt ofzo. Kan zo mee naar buiten geen probleem, terwijl haar moeder vrij lastig was.
Wij wonen op een boerderij met veel landbouwwerktuigen enzo en nooit bang voor geweest.
Haar 1 jaar jongere zusje was nog makkelijker. Was 2 weken zadelmak en spring al parcoursje van 70 cm, changeren en alles. was ook nog een slagje groter, 1,66 op 3,5 jaar uit merrie van 1.64. Helaas is die aan kolliek overleden.
Op paardenfokken.nl kun je volgens mij invullen wat je eisen aan een hengst zijn en dan krijg je ook een advies
Geen standfoto wel een op de sprong van 3 jarige.

Afbeelding

Op youtube staan ook wat filmpjes van de Quattro's volgens mij.

Toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:13

Het paard wat springt op de foto is een ander paard dan degeen met de kopfoto...
Is dit een paard of net een pony? Ik kijk even naar die tonnen in verhouding met de romp van je paard vandaar dat ik het idee heb dat het een klein dier is.
Jammer dat je zegt dat je van Pacific geen goede nakomelingen hebt gezien. Er staan er wat te koop op sporthorses. Inderdaad slechte maar ook paarden die zich bewijzen in de sport. Waaronder de Pacific die aangeboden wordt vanaf € 15.000/25.000.

Vind je het voorbeen gebruik EN het achterbeen gebruik (techniek) van jouw springende paard op de foto wel goed?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:09

Ken meerdere Quattro's o.a. zadelmak gemaakt en ook meedere Contenro II nakomelingen en van bijde kan ik niet bevestigen dat ze lastige karakters geven, maar waren eerder brave dieren.

De Quattro's waren ook beide te klein gebleven dus of hij nou zoveel maat toevoegt? Die Oliver Q is ook maar een klein beestje (wel met kwaliteit overigens)

Voltaire zou ik ook niet doen, kijk dan naar een jonge Voltaire, bv Kannan v. Voltaire x Nimmerdor

Had je trouwens al naar Montender gekeken?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:17

Jonge voltaire is inderdaad beter dan voltaire zelf ;) Zijn er zat van goedgekeurd en die lopen ook leuk mee in de dressuur, fijn karakter en mooie bewegingen *vind ik dan ;)*

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:24

nee dit is de jongere zus, hier was ze geloof ik 2,5 en eerste keer los springen. Was jaar later mooie bloederige hoogbenige merrie met voldoende lengte en veel kwaliteit op de sprong. Ik heb helaas geen andere foto.
Ik heb wel een video van de oudere zus en aan de hand daarvan veel reacties gehad van bekende handelaren die haar wilde kopen dus tja....

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:29

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 19:07

Bij pacific heb ik toch wat twijfels
Er staat dat een aantal nakomelingen hun kruis wat hoog hielden in de bewegingen en in mijn beginpost staat de het kruis van mijn merrie meer mag zakken.
Ook betwijfel ik of hij met zijn 1.67 maat toevoegd?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:15

Vaillant is zeker een hengst die maat toevoegd. We hebben een veulen uit een Namelus merrie, kan beter bewegen dan dr moeder en vorige week los laten springen en had veel vermogen, wel wat traag in het voorbeen op de sprong,maar dit kan beter worden als het hoger wordt. WEL een veulen met veel wit.....komt van For Pleasure, weet niet of dit een bezwaar is. Verder errug relaxed in de omgang, veel makkelijker dan dr moeder....

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:22

hihi kleur komt op de laatste plek maar als ik dan toch mag kiezen.... liever geen schimmel maar als er nou echt een geweldige schimmel hengst is tja het zij zo.

Toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:29

Bij twijfel: niet doen Venthe.
Luisteren naar je gevoel.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:34

dots83 schreef:
Vaillant is zeker een hengst die maat toevoegd. We hebben een veulen uit een Namelus merrie, kan beter bewegen dan dr moeder en vorige week los laten springen en had veel vermogen, wel wat traag in het voorbeen op de sprong,maar dit kan beter worden als het hoger wordt. WEL een veulen met veel wit.....komt van For Pleasure, weet niet of dit een bezwaar is. Verder errug relaxed in de omgang, veel makkelijker dan dr moeder....

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik heb dit jaar ook een veulen van Vaillant uit een hele kleine merrie. Het eerste veulen uit die merrie is te klein gebleven. Ik heb puur en alleen voor Vaillant gekozen omdat hij maat geeft en dat lijkt te kloppen. Dit veulen heeft meer maat dan de eerste. Wel een vos met veel wit... Inderdaad relaxed in de omgang, zeker makkelijker dan de moeder.

Maar: uit de afstammelingenrapportage:
De stap is kort met weinig buiging in de gewrichten. De draf is weinig krachtig, vlak, en zou meer schoudervrijheid moeten hebben waarbij het achterbeen meer moet ondertreden. De veulens galopperen makkelijk aan, galopperen lichtvoetig en hebben dan een goede balans. In beweging moeten de veulens meer lichaamsgebruik hebben.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:38

Toen ik de merrie zag moest ik meteen aan BMC Kigali denken (Wolfgang x Voltaire).
Over allround gesproken...

Wat denken jullie daarvan?

Edit: Ik zie net dat Libero bloed we vaker bij Kigali gebruikt wordt...met succes..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:39

Gewoon onder Verdi doen, daar krijg je zeker geen spijt van. Veulens van Verdi bewegen beter dan de hengst zelf en springen zit goed. Wel goeie omheining nodig omdat de veulens veel al vroeg laten zien dat ze talent hebben.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 22:43

Ik zoek juist een hengst die beweging toevoegd bij mijn merrie dus dan word Vaillant het niet...
Zal eens googelen op Kigali

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:14

Waar is Kigali beschikbaar? Fijne hengst! Valliant vind ik niet passen.

Verdi lijkt goed te fokken, 3 jarigen lijken goed te zijn heb ik gehoord, veulens ben ik niet van onder de indruk, 3 jarigen weinig gezien dus daar zeg ik niks over.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:19

hm staat die nog bij zoer? ff googlen misschien

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:21

heb afstammelingen rapport niet gelezen alleen gebasseerd op ons eigen veulen dus dan hebben wij geluk gehad ;)

Toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:24

Kigali werd gereden door Coby v Baalen en nu als het goed is nog steeds door Marlies van Baalen
Voorheen als springpaard bij Zoer

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:42

Weet je ook waar hij beschikbaar is?

Toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:08

Zoer weet vast wel waar de rietjes sperma beschikbaar zijn: (misschien nu even niet beschikbaar ivm sport?)

http://www.azoer.nl/nl/index_nl.html

En foto's en info over Kigali en zij kunnen ook vertellen waar rietjes beschikbaar zijn, lijkt mij:
http://www.cobyvanbaalen.nl/pages/newsd ... 0000000175

BMC Kigali is in eigendom van het syndicaat Dressuurstal Van Baalen, bestaande uit Dressuurstal Van Baalen, Jan de Vries (BMC) en Henk Krooswijk (Bouw- en aannemingbedrijf Binneweg - De Panter).