Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En de castratie erbij doet ie niet! Dus dan houdt het wat mij betreft echt op. Somebody_ schreef:Zozo, ik vraag even wat meningen over prijzen voor 2.5 jarigen en ik krijg heel wat discussie. Inmiddels heb ik zelf besloten dat ik de prijs/kwaliteit in dit geval niet evenredig vindt, en dat ligt voornamelijk in het feit dat er nog kosten bijkomen voor het keuren+castreren en dat wordt me gewoon te gortig.

ceasario schreef:Rambobo schreef:[tegenwoordig betaal je voor een manegepaard al E3000,-
Die zijn ook meestal braaf..![]()
Verder wordt de markt in Nederland voorlopig bepaald wat er met o.a. DSB gaat gebeuren..![]()
Men kan wel decadent roepen wat een paard waard is maar voorlopig zie ik in de topicbeantwoorders geen potentiele kopers voor een nieuw paard..

Bandida schreef:Karolien_ schreef:Bandida, laten we het erop houden dat we van mening verschillen.
We verschillen niet van mening. Ik had met plezier 5000 (of meer) betaald voor een goed gefokt, gezond, betrouwbaar weekend-sportpaard (jumping wel), maar wel voor een goed ingereden paard + voor een merrie met een degelijk papier. Ik vind alleen een 2,5 jarige hengst zoiets niet waard.
Somebody_ schreef:Zozo, ik vraag even wat meningen over prijzen voor 2.5 jarigen en ik krijg heel wat discussie. Inmiddels heb ik zelf besloten dat ik de prijs/kwaliteit in dit geval niet evenredig vindt, en dat ligt voornamelijk in het feit dat er nog kosten bijkomen voor het keuren+castreren en dat wordt me gewoon te gortig.

Madeliefjes schreef:Ik denk dat we met zijn allen wel even realistisch moeten blijven. De paardenprijzen zijn op het moment niet zoals ze tot een jaar geleden waren. Economische crisis heet dat.........
Madeliefjes schreef:Wat moet zo'n paard dan wel opbrengen? Ik bedoel dit niet aanvallend hoor. Ik ben gewoon benieuwd wat jij dan vindt wat dit paard nu waard is zonder dat ie zich nog heeft bewezen voor de buitenlandse markt.
Madeliefjes schreef:Door chronische ziekte moet ik het helaas doen met wat recreatief rondhobbelen maar gelukkig heeft dat mijn respect voor anderen nog niet aangetast.