Advies gezocht bij aankoop 2.5 jarige hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Re: Advies gezocht bij aankoop 2.5 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 13:50

Zozo, ik vraag even wat meningen over prijzen voor 2.5 jarigen en ik krijg heel wat discussie. Inmiddels heb ik zelf besloten dat ik de prijs/kwaliteit in dit geval niet evenredig vindt, en dat ligt voornamelijk in het feit dat er nog kosten bijkomen voor het keuren+castreren en dat wordt me gewoon te gortig.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:59

castreren zou je nog kunnen afdwingen, en de prijs is meestal een vraagprijs.

En als ie reeds gekeurd is, ookal is het bij een DA die je niet vertrouwd, zou je je eigen DA kunnen vragen de foto's te bekijken... als die aan de hand van die foto's zegt dat het goed is.. kun je alsnog een keuzen maken.

Maar zoals ik al schreef, er zijn er veel te koop, voor minder en met leukere prijskaartjes :D

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 14:06

Nee, de prijs is heel erg vast :D En de castratie erbij doet ie niet! Dus dan houdt het wat mij betreft echt op.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:55

Somebody_ schreef:
Zozo, ik vraag even wat meningen over prijzen voor 2.5 jarigen en ik krijg heel wat discussie. Inmiddels heb ik zelf besloten dat ik de prijs/kwaliteit in dit geval niet evenredig vindt, en dat ligt voornamelijk in het feit dat er nog kosten bijkomen voor het keuren+castreren en dat wordt me gewoon te gortig.

Voor jouw niet evenredig is. :D

ceasario schreef:
Rambobo schreef:
[tegenwoordig betaal je voor een manegepaard al E3000,-

Die zijn ook meestal braaf.. :D
Verder wordt de markt in Nederland voorlopig bepaald wat er met o.a. DSB gaat gebeuren.. |(

Men kan wel decadent roepen wat een paard waard is maar voorlopig zie ik in de topicbeantwoorders geen potentiele kopers voor een nieuw paard.. :(:)

Tot slot wordt onderzocht hoe de echte ‘kakker’ zich door de afgelopen jaren heeft ontwikkeld

http://bijonsindepc.kro.nl/afleveringen ... ring1.aspx
:(:) :D

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:12

Ik vind de stelling "Hij is niet goed genoeg voor de hengstenkeuring dus hij is niet veel waard!! " Te belachelijk voor woorden!!!
Als dat een uitgangspunt is??
Een paard is al heel gauw niet goed genoeg voor de hengstenkeuring maar kan evengoed een allemachtig goed paard zijn!!
Ik heb de foto van dit dier niet gezien maar gezien de reacties is het een best peerd die ook nog eens rontchonolgish in orde is.
Wat je tegenwoordig ook lang niet altijd kunt zeggen.
Ik vind 3000 euro dus ook echt een lachertje ook al is ie niet beleerd.
Je kunt wel zeggen dat in tijden van Crisis dit beest minder waard is maar volgens mij sla je de plank dan mis.
Ik wil geen prijzen noemen(ik weet ook niet hoe hij eruit ziet)
Maar ik neig meer richting de 8000 euro voor een goed ,correkt ,fijn bewegend,sociaal en rontchonolgish correkt paard.
Daar komt bij dat ik vind dat als je keurings en castratiekosten een probleem vind je beter naar de Zuidlaardermarkt kunt gaan!!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 21:19

Zo. Ik ga niet eens op jou reactie reageren! IK VIND dit paard het geld niet waard, maar dat VIND IK, om daar ook nog eens 2000 euro aan extra kosten en risico voor te gaan wagen, dat heb IK er niet voor over. (en misschien heb ik bij een ander WOW paard er wel 15.000 voor over, maar dat is MIJN pakkie aan!)

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:11

Ik heb het ook niet over JOUW in het bijzonder!!
Ik heb het over de opmerkingen van diverse mensen in dit topic.
Ik vind het vergelijk dat als hij niet goed genoeg is voor de HK hij direkt degradeerd naar n minimumprijs idioot.
Niet dit paard in het bijzonder(ik heb nl nog steeds geen foto gezien!!) maar ieder correkt ,mooi gefokt paard met uitstraling.(wat ik dus opmaak uit de reacties hier voorgaand!!)

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:12

Citaat:
Ik ga niet eens op jou reactie reageren

Dat doe je dus toch!!!!! :(:)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 22:14

Eilander: Ik heb geen reacties meer nodig, aangezien ik mijn keuze al gemaakt heb.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 19-10-09 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:17

Waarom zet je dat hier neer???
Moet je gewoon doen!!!
Beetje kinderachtig!!
Je voelt je persoonlijk aangevallen en dat is nergens voor nodig!!!
Bokt is er om je mening neer te zetten en er hoeft toch niks afgesloten te worden bij het 1e beste beetje tegengas??
Zou een dooie boel worden hier!!
Dat heet discussie!!!!!!

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 23:08

Bij een driejarige is het altijd erg moeilijk te zeggen of ie "goed genoeg" is of wordt. Een afstamming kan nog zo succesvol lijken, dat betekent niet dat het ook werkelijk een succes wordt. Vice versa precies hetzelfde trouwens :D

Als dit paard je aanspreekt, je denkt dat het een fijn dier wordt, dan zou ik die gerust kopen en zou ik er ook wel 6 duizend voor uit durven geven. Zoveel fijne paarden zijn er niet. Het gros is brandhout en de de echte aparte zijn niet te koop.

Een driejarige die nu normaal lijkt maar wel goed stapt en galoppeerd, kan uitgroeien tot een hele goede. Dus volg gewoon je gevoel!

Succes!

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 23:14

Bandida schreef:
Karolien_ schreef:
Bandida, laten we het erop houden dat we van mening verschillen.

We verschillen niet van mening. Ik had met plezier 5000 (of meer) betaald voor een goed gefokt, gezond, betrouwbaar weekend-sportpaard (jumping wel), maar wel voor een goed ingereden paard + voor een merrie met een degelijk papier. Ik vind alleen een 2,5 jarige hengst zoiets niet waard.

Goede brave sterke manegepaarden zijn amper vindbaar. De gemiddelde manege wil inmiddels gerust 5000 euro betalen voor zo'n paard. Echter willen de particulieren voor diezelfde paarden meer betalen en is het voor maneges drama om fijne paarden te vinden.

En geen enkele manege doet zijn goede paarden weg voor 1500 euro. Ze brengen namelijk veel meer geld in de la omdat ze hun klanten blij houden.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 23:21

Somebody_ schreef:

Oeps, mijn opmerkingen waren wat achterhaald. Was aan het bijlezen :D

Succes met je zoektocht!

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:43

@somebody, had je wel kunnen verwachten dat hier een discussie van ging komen , niet? Vind het vooral unfair tegenover de fokker, drie jaar werk, drie jaar hoop, heb je een fijn correct paard, je vraagt je prijs (niet eens zo heel veel, gewoon de kostprijs en een beetje winst) en dan mag iedereen hem even afzeiken op het internet.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:03

Ik denk dat we met zijn allen wel even realistisch moeten blijven. De paardenprijzen zijn op het moment niet zoals ze tot een jaar geleden waren. Economische crisis heet dat........ (Of hebben jullie daar geen last van?). Wat de fokker ook voor het paard wil hebben er zijn een hoop mensen die het er nu echt niet voor gaan betalen. Ben bang dat het daar meer vanaf gaat hangen in de komende maanden dan wat wij willen dat een paard met een bepaald papiertje waard is, gebaseerd op prijzen uit het verleden. Maar succes met je zoektocht. Blijf veel prijzen en paarden vergelijken, het moet voor jou goed voelen. En een beetje discussie is goed hoor. Ieder zijn eigen mening.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:28

Madeliefjes schreef:
Ik denk dat we met zijn allen wel even realistisch moeten blijven. De paardenprijzen zijn op het moment niet zoals ze tot een jaar geleden waren. Economische crisis heet dat.........

Dat is geen realisme dat is onkunde.
De vraag naar goede, gezonde paarden met potentieel voor de sport, is niet afgenomen, integendeel.
Er is ook veel interesse uit het buitenland. Niet zo raar Nederland scoort als beste zowel met de springpaardenfokkerij als nu ook met de dressuurpaarden.
De markt voor gewone paarden is ingezakt, dat klopt.
Vandaar dat fokkers die investeren in hun merriestam, daar voor beloond mogen worden wanneer ze zon goed paard aanbieden.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:39

Ik geloof niet dat de ts zoekende is in de categorie paarden waar jij het nu over hebt?!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:49

Madeliefjes schreef:
Ik geloof niet dat de ts zoekende is in de categorie paarden waar jij het nu over hebt?!

Dan begrijp je er nog minder van, want dit paard voldoet aan de beschrijving, alleen voor de buitenlandse markt moet het aangereden en een jaar of langer doorgereden worden.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:44

Ja ja en nu is het dus niet geschikt voor de buitenlandse markt??

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:49

Nee,Ts wil voor een duppie op de eerste rang!!!
Dat wil ik ook wel maar ik ben ook fokker!!!!
Zelfs mijn veulens gaan niet voor 3000 euro weg!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:05

Madeliefjes schreef:
Ja ja en nu is het dus niet geschikt voor de buitenlandse markt??

Hoe bedoel je dit???

Voorbeeld, paarden gaan naar gebieden waar de reis naartoe alleen al zon € 5000,00 kost, denk je dat iemand dat geld investeert in een paardje van € 3000,00 :?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:12

Wat moet zo'n paard dan wel opbrengen? Ik bedoel dit niet aanvallend hoor. Ik ben gewoon benieuwd wat jij dan vindt wat dit paard nu waard is zonder dat ie zich nog heeft bewezen voor de buitenlandse markt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:25

Madeliefjes schreef:
Wat moet zo'n paard dan wel opbrengen? Ik bedoel dit niet aanvallend hoor. Ik ben gewoon benieuwd wat jij dan vindt wat dit paard nu waard is zonder dat ie zich nog heeft bewezen voor de buitenlandse markt.

Laat mij nu eens een vraag stellen, want je hebt duidelijk geen enkele sjoege van deze materie

Wat voor paard heb jij, op welk niveau loopt dat in de sport, welke ervaring heb jij met de handel in sportpaarden???

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:32

Door chronische ziekte moet ik het helaas doen met wat recreatief rondhobbelen maar gelukkig heeft dat mijn respect voor anderen nog niet aangetast.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:43

Madeliefjes schreef:
Door chronische ziekte moet ik het helaas doen met wat recreatief rondhobbelen maar gelukkig heeft dat mijn respect voor anderen nog niet aangetast.

Dat was mijn vraag niet, ik vroeg wat voor soort paard je hebt.

Ik zal nooit een mening geven in een topic dat gaat over paarden of ponnies waar ik geen verstand van heb, dus vandaar