Totilas KWPN-erkend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:00

Natuurlijk bedanken de eigenaren niet. Die kunnen straks heftig "cashen", want je kunt wel nagaan dat het dekgeld niet bij 750 blijft steken en dat hij vast meer dekt dan 250 merries in het eerste seizoen :)

knollentuin

Re: Totilas KWPN-erkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:02

Precies! nou ik sta ook wel in de rij dan hoor,wat een paard wow.
Ik ga vast sparen...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:08

Haha ja dat hebben wij hier ook :D Maar ik wil er eerst meer over weten. Als ze 2000 euro vragen dan mogen we flink gaan sparen geloof ik :=

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:13

hij wordt de eerste jaren nog niet ingezet voor dekking... dan moet het nog passen bij de merrie die je bezit.
Totilas is bij mijn weten nog nooit voor de hengstenkeuring geweest of ik moet dan echt iets gemist hebben.
Hij wist als jongeling niet waar hij met z'n benen heen moest. Toen hij 3 was liep een flemming merrie hem eruit in een sportrubriek op de keuring in Gorredijk.
Fokker heeft altijd een ijzeren vertrouwen in dit paard gehad, is heel goed op gepast bij de fokker en goed opgevoed.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:16

Wat goed!! Denk inderdaad dat een hoop mensen voor hem in de rij staan tegen de tijd dat hij daadwerkelijk zal worden ingezet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:17

@Smout: dat kan nu zomaar ineens veranderen. Mij zou het iig niet verbazen als hij in 2010 of 2011 begint met dekken :)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:17

Pletje123 schreef:
Natuurlijk bedanken de eigenaren niet. Die kunnen straks heftig "cashen", want je kunt wel nagaan dat het dekgeld niet bij 750 blijft steken en dat hij vast meer dekt dan 250 merries in het eerste seizoen :)

Als hij, mede, daardoor in Nederland blijft en voor de sport behouden blijft, is dat niets erg.
Dan mogen ze later cashen wat ze willen, wat mij betreft. :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:18

@Shan: dat vind ik ook :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:20

Laat ik maar eens gaan sparen dan.
Hij zou erg mooi aansluiten op mijn merrie.
Hopen dat hij door de medische keuringen en dergelijke heen komt.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:08

de eigenaar hoeft het niet voor het geld te doen... zal als hij gaat dekken na de OS ( al alles heel en gezond blijft)van2012 zijn..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:03

knollentuin schreef:
Ik ben het helemaal met mansolein eens, commercieel slim van het wpn om hem " ïn te lijven" er staat nu w.s in elk bericht kwpn erkende hengst en zo hou je naams bekendheid...
Zou wel een stunt zijn als de eigenaren zouden zeggen ,nee,wij bedanken even voor de eer....doen ze natuurlijk nooit.

Hoezo "in te lijven"? Het paard is gewoon kwpn gefokt en heeft een kwpn papier en maakt op die manier al genoeg reclame voor het kwpn. Dat woordje erkend zal heus niet meer reclame opleveren. :+

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:42

Nah het staat er anders wel bij vermeld hier in de krant. Dat hij binnenkort wellicht voor zijn eigen concurrenten kan gaan zorgen omdat hij zojuist is erkend door het KWPN blabla. En een rondje google op Totilas KWPN laat wel zien dat het op zowat iedere nieuwssite erbij vermeld staat, ook internationaal.
Als dat geen extra positieve reclame is weet ik het ook niet meer....

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:01

Puissance schreef:
Laat ik maar eens gaan sparen dan.
Hij zou erg mooi aansluiten op mijn merrie.
Hopen dat hij door de medische keuringen en dergelijke heen komt.

Dat zou voor mij ook de reden zijn om Totilas te gebruiken mocht hij beschikbaar komen. Zijn moederlijn sluit mooi aan op de vaderlijn van mijn paard (= lijnteelt).
Maar goed, er passen meer hengsten op mijn merrie, e.e.a. zou ik ook laten afhangen van zijn nakomelingen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:39

Die lijnteelt probeer ik juist te vermijden, ik geloof daar niet zo in :P
Maar ik vind zijn karakter zo gaaf en zou goed passen bij mijn merrie. Alleen qua exterieur weer wat minder lijkt me maar ik heb nog geen goede standfoto van hem kunnen vinden dus mss valt het mee.
Ik zou hem om zijn afstamming eerder laten staan, persoonlijk, er lopen al zoveel Gribaldi's rond, ik zou er eerder voor gaan als het een wat ongebruiklijker afstamming zou zijn.

Maar evengoed, zolang hij niet ter dekking staat schiet niemand er wat mee op :+ Ben wel benieuwd hoe zijn kinderen het tzt gaan doen, dat is toch altijd maar afwachten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:04

Volgens mij heeft het KWPN deze reclame helemaal niet nodig, ze doen het al super en Totilas heeft gewoon KWPN papier.

Ik vind het mooi dat hij erkenning heeft gekregen. Ik zeg niet dat ik met hem ga dekken mocht hij beschikbaar komen ooit, geen idee, hangt van de hoeveelheid en kwaliteit van de nakomelingen af. :)

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:29

En straks gaat ie een keer dood en zeggen mensen, wat zonde dat er geen nakomelingen van zijn, waarom hebben ze in godsnaam niet gedekt met deze hengst?!

Ik denk dat het prima is om (te zijner tijd) te kijken wat deze hengst voor de fokkerij kan betekenen. Ik denk en hoop dat de eigenaren wel verstandig genoeg zijn om daar op de juiste manier mee om te gaan.

Gekken met teveel geld en slechte merries zullen altijd wel populaire hengsten laten dekken, dat houd je toch niet tegen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:08

Als de hengst dan maar verbetert op zo'n merrie, dàn is het ook niet zo'n probleem; het is in ieder geval weer wat vooruitgang. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:29

Ja als de merrie toch al slecht is kan het alleen maar beter worden :=
Weet een van jullie toevallig een standfoto van hem? Kan alleen maar foto's vinden die schuin van voren zijn genomen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:44

ik neem aan dat ze toch wel merries gaan selecteren, aangezien heeel de wereld met toTAAL las wil fokken ;) ( ik natuurlijk ook!!!)
haha
heb een staatspremie merrie van lauries crusadorxx uit een calypso I als dat niet apart is weet ik het ook niet meer :D
een super merrie met veel lengte wat ze ook doorgeeft

dus ook IK ga alvast sparen!! hihi geld in het totaal las potje :P hahahahah

ik wacht met spanning af!! :D:D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:05

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:37

Dat zal dan nog wel lang duren, hij is nog jong genoeg.

Ik hoop wel dat ze vast wat sperma invriezen voor het geval hij verongelukt, zou erg zonde zijn als er geen nakomelingen van hem zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:30

anneliesdj schreef:

heb de tijd... :+

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:59

essiesilly schreef:
anneliesdj schreef:

heb de tijd... :+

Jaaaa, ik gebruik denk ik eerst ook wel een andere hengst of wat voordat deze beschikbaar komt :+ . Maar inderdaad, die opmerking over DV is wel een hele zinnige, want het gebeurt toch wel eens dat een ggk hengst ineens wegvalt en er is dat geen 'voorraadje' meer |( .

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:01

dots83 schreef:
Er is wel degelijk in interviews gesproken over het feit dat Totilas is aangeboden geweest als jong paard voor de hengstenkeuring. Alleen was hij toen al zo apart dat hij er uit is gestuurd omdat de commissie vond dat het niet natuurlijk was.
En over gezondheid, de laatste hengstenkeuring is een Corland geaccepteerd met een OCD omdat dit zo'n goed paard leek. In uitzonderlijke gevallen willen ze een medische bemerking door de vingers zien.....

Even voor de duidelijkheid:
Totilas is niet eerder aangeboden bij het KWPN!!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:19

[/quote]

Jaaaa, ik gebruik denk ik eerst ook wel een andere hengst of wat voordat deze beschikbaar komt :+ . Maar inderdaad, die opmerking over DV is wel een hele zinnige, want het gebeurt toch wel eens dat een ggk hengst ineens wegvalt en er is dat geen 'voorraadje' meer |( .[/quote]

jaaa ik ook, hou haar ECHT niet leeg om op hem te wachten hihi