Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
StillAngel schreef:Forever_Jana schreef:Ik rij er maar 10 min. in de 1 à 2 weken mee hoor ( en ik ben tenslotte nog maar 12 jaar)
En een fjord is toch een sterk ras??
Hier ga je een heftige discussie mee krijgen meid.. Alsjeblieft verkoop je zadel en hoofdstel of leg het nog een jaartje weg, fjorden zijn dan wel sterk maar als je ze op zulke jonge leeftijd al verkl*oot, is geneen paard meer zo sterk na een aantal jaar. Dus wacht gewoon en ga er niet op rijden! Ik geef jouw toch ook geen wiskundesommen die uit de universiteit komen, waar je vervolgens keihard mee opgezadeld wordt? Zou je ook moe van worden omdat je het nog niet aankan.
AnjaW schreef:Wij willen onze fjordenmerrie van 1.35/1.38 laten dekken door een ander ras.
Een kruising dus.. het veulen willen we dan houden. het is de bedoeling
dat het veulen iets groter wordt.
Nu zit ik zelf aan een zwarte arabier te denken..
Wat vinden jullie?
Juliette86 schreef:Correct is natuurlijk relatief.
Citaat:Een paard met een wat dikkere hals, langer achterbeen enz is dan misschien niet helemaal volgens een rasstandaard gebouwd maar zal wel prima kunnen functioneren. Net zoals een paard met 'afwijkende' beenstanden niet significant meer blessures heeft als een paard wat volgens het boekje op de benen staat.
Citaat:Daarnaast denk ik dat er binnen een ras net zoveel of misschien wel meer 'mislukkingen' rondlopen als bij de vuilnisbakkies. Zeker op gebied van erfelijke afwijkingen en karakter.