ben het helemaal met Eppie eens vecht het uit per PB ofzo.
sarabande
Geplaatst: 25-08-09 15:47
Het gaat mij niet om gelijk of zo, maar binnen dit topic lijkt het erop of er geen onderscheid gemaakt wordt in het type paard en dat kan heel slecht uitpakken voor je veulen en toekomstige paard cq pony. Vreemd is dat er meteen persoonlijk aangevallen wordt als iemand het daar niet mee eens is. Mijn uitgangspunt is het welzijn van het veulen en die zijn inderdaad allemaal verschillend, als men zich dat maar bewust is.
MarloesRixt
Geplaatst: 25-08-09 15:49
opisop_shop schreef:
Je moet zorgen dat je dit in een goede box doet, dus zonder tralies waarin hij vast kan komen te zitten als hij omhoog komt.
Wat misschien ook een idee is om het veulen gewoon los in de box te laten en aan de binnenkant van de tralies grote kleden op te hangen zodat hij nooit met zijn benen door de tralies kan komen. En de dekens maken ook nog eens de kans op wondjes etc. kleiner.
Adjeee
Geplaatst: 25-08-09 15:50
tja zon keuze is altijd lastig. gwn kijken wat je zelf het beste vind!
ze heeft een besluit genomen dat ze met longeren het veulen naast de baan heeft zodat de merrie beweging kan krijgen en het veulen rustig blijft. het veulen word naar de opfok gebracht in september als hij 6maand is dus ik denk dat ze een slotje wilde ivm dit soort onverschiligheden. Ze heeft een besluit genomen en dat moeten we respecteren toch?
Dank je wel kappiegirl voor verdedigen.. Ik vind het jammerlijk dat sommige mensen mijn topic vervuilen met onderlinge ruzie, vecht dit aub via PB uit...
Het gaat niet over sportpaarden maar over een veulen voor max. half uur van moeder halen paar keer per week. etc. doch wil wel even mijn mening uiten over Het veulen... Ik heb mijn merrie gekocht toen zij drie maanden oud was, oude eigenaar waren amateurs. Ik heb alleen maar complimenten over mijn merrie van veeartsen tot tandarts tot hogere gedresseerde ruiters etc... Mijn merrie tinker/ arabier, zelf zou deze combi nooit hebben gemaakt maar mijn merrie is een goedgebouwde correcte bonte d pony zoals vele vee artsen gezegd hebben... Gezien mijn reuma ga ik geen Arabier erop gooien, wordt mij te pittig... Tinkers zijn mooie paarden, maar veel zwakke punten... Ikn goed overleg met verscheidene vee-artsen heb ik gekozen voor BW. Mijn veulen ziet er perfect, goed gebouwd etc... Prestige beenwerk etc... Dus hou aub op over bovenstaande....
Ik ben niet achterlijk, ik rij al meer dan 20 jaar paard, eigen paarden langer dan 13 jaar...
Ik heb een vermoeden dat sommige in het geheel mijn topic niet lezen en klakkeloos iets opschrijven... Als je iets opschrijft, neem dan ook eens de moeite om in het geheel het topic door te lezen, zodat ik continu dingen hoef te herhalen...
Het topic was een tijd niet in gebruik, langer dan twee weken... Zowaar heb ik begrepen, als topic langer dan twee weken niet gebruikt is, iets heel zinnigs moet komen zodat topic weer boven aan komt te staan... Ik had al gevraagd of er een slotje op mag komen...