[TI] Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:31

oh zo bedoel je dat repede, al heb ik het nog niet eerder gehoord. :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:05

Heeft iemand nog een zwartbont Tinkermerrieveulen in de verkoop? Bij voorkeur 1.55 of hoger..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:33

nou zie de TS. Deze heeft een merrieveulen te koop zwart bont en welke waarschijnlijk wel boven de 155 zal komen!

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 14:02

Ik heb haar nu met nieuwe foto's in mijn profiel gezet!!
Hier nog 1 fotootje voor jullie:

Afbeelding

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:06

mooi diertje!! dat komt zeker goed!!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:57

Niet heel het topic doorgelezen, maar wij hebben ook de ervaring (al jaren) dat een veulen óf meteen/snel verkocht wordt , of pas in het najaar. Dus mocht je de tijd en ruimte hebben, lekker laten staan. Komt vanzelf iemand op je pad (offuh, háár pad? :D ) .

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:34

dat is een mooie advertentie-foto roos :j

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:20

Jayden is ook redelijk snel verkocht, absoluut niet voor de hoofdprijs overigens.
In eerste instantie kreeg ik weinig reactie, dus al snel met de prijs gezakt (aangezien ik hem écht niet kan houden),en dacht in eerste instantie dat het kwam omdat hij effenkleurig is; op een gegeven moment had ik 3 geïnteresseerden :+ en hij is aan de eerste die kwam kijken gelijk verkocht :j
Schijnbaar is een mooie effen (dus 4 witte sokken + bles) ook wel in trek :D

Moet wel zeggen dat de hengstveulens in voorgaande jaren meer opgebracht hebben dan dit jaar.
Maar ben blij dat ie een leuk plek krijgt, en dat hij verkocht is :)
Ik heb overigens 100 euro handgeld gevraagd.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:48

Wij hebben hier hetzelfde probleem.

Ons hengstveulen staat ook al even te koop, maar weinig tot geen reacties.. terwijl ik het een plaatje vind, lekker stevig, apart kleurtje etc..

Ja, rare biedingen maar zat, of ze willen ruilen met een ander hengstje.. nee, dat doen we niet..

Blijft ie maar lekker hier, hoor..

Andersom beleef ik toch ook wel dingen..

We zijn op zoek naar een nieuwe tinker hier, een merrie van een jaar of 2, grof gebouwd, onbeleerd..

ALS ik er al eentje vind naar mijn zin, vragen ze er net geld voor, niet meer normaal..

Nee, ik ga dan toch uitwijken naar een ander ras, ik vind de tinkers echt veel te duur worden..

Gisteren had ik er zelfs 1 gevonden, die was 2 jaar en DRACHTIG!!!! Bewust drachtig!!!! Hoe is het mogelijk dat mensen dat in hun hoofd halen...

Het type wat ik zoek, is ook nog eens bijna nergens meer te krijgen, het moet allemaal maar groot.. dat wil ik niet..

Als iemand nog een tip heeft, hoor ik het graag.. ik zoek een klein en zwaar type paard, niet groter dan 1.50m, kleur onbelangrijk, leeftijd tussen 2 en 3.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:50

het is komkommer tijd en mensen durven nog niet teveel te besteden, plus dat mensen momenteel op vakantie zijn en daarna meestal niet zoveel meer uitgeven, je ziet het nu ook bij supermarkten die gigantisch aan het stunten zijn om mensen te lokken.

Zal het even met rust laten en over een paar weken weer te koop zetten.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:55

Danae schreef:
Als iemand nog een tip heeft, hoor ik het graag.. ik zoek een klein en zwaar type paard, niet groter dan 1.50m, kleur onbelangrijk, leeftijd tussen 2 en 3.

8000 engelse ponden bij Clononeen ;)

stalnijmegen

Re: Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:59

deanne, moet het perse een merrie zijn?????? ruintjes weet ik in overvloed
a 1700 ongeveer voor die leefdtijd

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:55

Ja, ik ben absoluut geen ruinenmens, anders had ik mijn eigen hengstje ook gehouden..

Ik heb gezien inderdaad dat er veel ruintjes te koop staan, maar ik wil echt een merrie..

Tess moet ook ingeslapen worden binnenkort, ik heb nog maar 1 paard over.. en met een merrie kan ik misschien nog eens een leuk veulen fokken een keer..

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:08

Ja die van mij is te jong, en word waarschijnlijk 5 cm te groot... maar het word wel een zware dame!! Niets voor jou??

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:18

Ik heb overwogen om een merrieveulen te gaan zoeken, maar ik heb binnenkort nog maar 1 paard over (als Jay verkocht wordt..), en ik wil graag een beetje aan de slag, dus het liefst een paard tussen 2 en 4, anders moet ik 4 jaar gaan wachten voordat ik weer iets kan gaan doen.. de leeftijd gaat ook meetellen hier :o

Ach, ik zie wel wat er op het pad komt..

En ik heb momenteel plaats genoeg, dus Jay kan ook blijven als er geen serieuze gegadigde op zijn pad komt..

Merries verkopen toch iets makkelijker dan hengstjes, ik vermoed toch wel dat je er niet lang mee blijft "zitten" eigenlijk.. ze is einde mei geboren, toch, voordat het oktober is ben je er vast wel vanaf hoor.

Ik zal mijn ogen en oren openhouden voor je, hier komen best wel wat "tinkermensen" over de vloer, wie weet zoekt iemand iets... :j

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:29

het is een redelijke prijs voor je veulen dus het ligt niet aan jou.
ik zou met haar naar de tinkerkeuring gaan als ik jou was dat hebben ze ook met elina gedaan en die was ook binnen 2 weken weg ;)
want er zijn daar een heleboel tinker liefhebbers die ook gewoon komen kijken omdat ze een tinker zoeken en als ze een premie zou halen is het helemaal mooi meegenomen ;)
succes!

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:32

Ik heb hier ook nog twee tinkerveulens staan een hengstje en een merrietje maar geen van beide hebben al reactie gekregen. En het is niet dat ze zo duur zijn.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:28

Het is gewoon lastig momenteel, je prijs is echt niet hoog, maar wellicht wel voor deze tijd.

Ik heb een prachtige 2 jarige te koop staan, krijg op een enkele normale reacitie, alleen reactie van penny`s, of mensen die absoluut niet in mijn plaatje vallen, omdat ze bv maar direct met der aan het werk willen enz. ze wordt 2 in september, dus je moet het nog echt een jaartje laten staan,

onze vp is 2200 euro voor een prachtige 2 jarige merrie, die onder de 1,50 blijft,
geweldig karakter, maar ik weet zeker dat ik wel een geschikte nieuwe baas voor der zal vinden, prijs is bij mij altijd ondergeschikt, dus voor een juiste eigenaar is er altijd nog wat te praten. maar dat is een keuze voor ieder op zich natuurlijk.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 22:33

dobbel schreef:
Het is gewoon lastig momenteel, je prijs is echt niet hoog, maar wellicht wel voor deze tijd.

Ik heb een prachtige 2 jarige te koop staan, krijg op een enkele normale reacitie, alleen reactie van penny`s, of mensen die absoluut niet in mijn plaatje vallen, omdat ze bv maar direct met der aan het werk willen enz. ze wordt 2 in september, dus je moet het nog echt een jaartje laten staan,

onze vp is 2200 euro voor een prachtige 2 jarige merrie, die onder de 1,50 blijft,
geweldig karakter, maar ik weet zeker dat ik wel een geschikte nieuwe baas voor der zal vinden, prijs is bij mij altijd ondergeschikt, dus voor een juiste eigenaar is er altijd nog wat te praten. maar dat is een keuze voor ieder op zich natuurlijk.

Hihiihi, volgens mij hebben we hier een match! Kijk even naar boven, daar zoekt iemand zo'n merrie!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:54

tamaartjeee schreef:
het is een redelijke prijs voor je veulen dus het ligt niet aan jou.
ik zou met haar naar de tinkerkeuring gaan als ik jou was dat hebben ze ook met elina gedaan en die was ook binnen 2 weken weg ;)
want er zijn daar een heleboel tinker liefhebbers die ook gewoon komen kijken omdat ze een tinker zoeken en als ze een premie zou halen is het helemaal mooi meegenomen ;)
succes!

Ondanks zijn 1e premie en reserve Dagkampioenschap reageerde er ook bar weinig mensen op Eoin. Dus een premie is geen garantie voor een snelle verkoop.
Hier is gelukkig wel de kogel door de kerk heen: buurmeisje mag van haar ouders Eoin kopen *\o/*

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 09:22

He dat is gaaf! Had ik ook maar zo'n buurmeisje!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:21

Roos13 schreef:
He dat is gaaf! Had ik ook maar zo'n buurmeisje!

Nou, buurmeisje en Eoin hebben ook wel een bijzonder iets met elkaar ;) Alina was er namelijk toevallig bij toen Eoin werd geboren en ze heeft ook meegeholpen bij de geboorte. Dus ze kent hem letterlijk vanaf de 1e minuut en is dus ook al vanaf de 1e minuut helemaal gek op hem :)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:06

blijven jullie wel doorfokken ondanks de moeite die het nu soms meer kost om te verkopen?

roos dat lijkt idd de perfect match :D

felies marlien, da's heel mooi toch als je zo'n band ook ziet? :j
buurmeisje hier heeft het ook met nap, oké die is al ouder, maar toch, fijn is het wel!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:40

Super zeg flettie, dat je buurmeisje hem mag kopen.

Hier nog een veulentje wat op komst is, hoop dat viane ons niet meer te lang laat wachten, maar hier wordt er dan verder niet meer gefokt.
ier gaat met viane denk ik niet een veulentje fokken, en ik ben straks merrieloos hoop ik ooit. zo niet dan fok ik voorlopig niets meer.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:43

Pellie schreef:
blijven jullie wel doorfokken ondanks de moeite die het nu soms meer kost om te verkopen?

Komende jaren gaan wij niet meer fokken :n
Roy en ik willen met Fayette en Dunla gaan rijden en mennen en dan ook serieus trainen. Daar passen dan geen drachtige buikjes en hoeven-bindertjes ( ;) ) bij.
Of ik ooit met Dunla ga fokken hangt geheel af van de ontwikkeling van haar ZE. Dat is nu al stukken minder dan vorig jaar maar zolang ze in de zomer niet zonder vliegendeken kan ga ik niet met haar fokken.
Met Fayette willen we pas weer over 6-7 jaar fokken. Dan is zij 15-16 jaar oud en het veulen wat daar dan uitkomt willen we dan weer aanhouden als opvolging voor Fayette zelf. Maar goed, dat is erg lange termijn planning en we zullen maar eerst eens zien of we überhaupt zo ver gaan komen :')