Neerbuigend over AV?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:47

Net als de bolle van JuditVB, hebben wij hier ook zo'n tank op stal staan *D (bijna 100% egyptisch)

Afbeelding

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:10

hoi,
Ik denk persoonlijk dat de mensen die het goed met AV's kunnen vinden ....door hun sublieme [aangeboren] ACTEERTALENTEN heen kunnen kijken/prikken 8-) ....
@Isabel,
Mooie foto van een Mooi paard *D
gr,sas.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:23

dakhilah schreef:
@Isabel,
Mooie foto van een Mooi paard *D
gr,sas.

Thanxxxx
Ik heb zo'n foto van haar hier levensgroot in de woonkamer, lijkt net of ze zo de muur uit komt denderen *D

eekhoornerik

Re: Neerbuigend over AV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:35

kwijl! Lijkt trouwens erg op mijn bijrijdarab.

Dat is ook echt een stevig gebouwde jongen, 100% russisch.
En ook onder de vliegenstipjes! Elke zomer krijgt hij er meer...

Soms doe ik net alsof het een showhengst is (tja blijf toch penny diep van binnen :-))

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:14

Lijkt op mijn meisje hihihihihi. :D

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:42

Ook bij arabieren heb je verschillen zowel in karakter als in bouw.

Ik heb ook een reus alias tank AV, een 2jr van 1.63m, met een goudeerlijk karakter.
Afbeelding
keuring zuid 2009

En met zijn volslanke moeder heb ik nogal eens wat strubbelingen dus met haar heb ik heel vaak "patstellingen" (we hebben nogal hetzelfde karakter). :D

Afbeelding
maart2007 (Kaissima & Nanu (1 week oud))

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:03

yildiz schreef:
Wederom helemaal offtopic @ Judith_VB; wat een knapperd en leuk dat jij ook western rijdt! Zit je bij de DAWRA?

Ja, ook even offtopic, ik rijd bij de DAWRA en de WRAN :D
We hebben nu een paar keer gestart. Als het goed is gaat hij ook meedoen aan de ridden class op het NK en de DAWRAshow tijdens het NK. Tenminste als die ook een L5 uitschrijving kent. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:00

Judith_VB schreef:
yildiz schreef:
Wederom helemaal offtopic @ Judith_VB; wat een knapperd en leuk dat jij ook western rijdt! Zit je bij de DAWRA?

Ja, ook even offtopic, ik rijd bij de DAWRA en de WRAN :D
We hebben nu een paar keer gestart. Als het goed is gaat hij ook meedoen aan de ridden class op het NK en de DAWRAshow tijdens het NK. Tenminste als die ook een L5 uitschrijving kent. :D

He leuk! Ik ga waarschijnlijk volgend jaar starten bij de DAWRA. In ieder geval heeeel veel succes op het NK! +:)+

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:53

Fiffill schreef:
Jammer van de kleur, waarom zijn zoveel van die Arabs schimmel? :P

Omdat het Arabische paard van origine uit de woestijn komt. De witte vacht weerkaatst als beste de hete zon.

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:42

Er wordt zeker ook neerbuigend tegen onze av's gedaan , maar gelukkig niet vaak , de meeste reakties zijn wel positief ,
ik heb inderdaad gemerkt dat er een vooroordeel is en gaat het vaak over het hyper gedrag van de av.
Wij hebben 3 av's en een halfbloed , wat ik gemerkt heb is , dat het geen paardjes zijn van ,hup opzadelen en wegrijden , daar zijn ze te gevoellig voor , eerst even tutten en bezig zijn met ze en dan is alles geen enkel probleem.
Geduld is ook belangrijk heb ik gemerkt . Doordat mijn dochter soms (tiener) vriendinnen meeneemt die te veel willen in een keer, komt wel zo af en toe dat hyper-gedrag om de hoek kijken .
Ik vind dat niet erg , ze geven gewoon aan dat ze "iets" of iemand niet leuk vinden, het is aan mij om dan in te grijpen .
Zo lang ze met respekt behandeld worden is er geen vuiltje aan de lucht en zijn het gewoon super paarden.

Over smaak van uiterlijk valt niet te twisten vind ik ,
ook wij hebben een "tank" van een av , en ik ben heel trots op hem ,
maar ga ik naar een arabshow , kan ik zeker net zo genieten van de mooie showarabjes
Ik ben eigenlijk altijd wel een arab fan geweest
maar nu onze halfbloed 1,5 jaar oud is , en al groter is dan de rest vind ik dat ook wel kikken,
Hij is in mijn ogen meer een warmbloed type dan een arab , ik krijg echter de uiteenlopenste reakties
Arab fans zeggen : wat moet je ermee ? kan je niets mee , is maar een halfbloed !
warmbloed fans zijn helemaal lyrisch ,en vinden hem super (Kijken niet op of om naar de 3 av's) , het stamboek vroeg zelfs of ik hem toch nog maar effe hengst wilde laten in geval dat .....(moet ie natuurlijk wel naar de hengstenkeuring)

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 19:40

@natas van chanel, sorry voor de late reactie, ben net terug van vakantie ;) Jij kan het verschil weten met een halfbloed en kwpn nu he :P
Voor de rest heb ik dit topic niet geopend om de AV's zelf te beoordelen of beoordeeld te laten worden op uiterlijk of innerlijk, maar om te vragen welke reactie je hoort over jezelf met jouw arabier.. Dus alsjeblieft weer iedereen redelijk on topic :)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:24

Charis404 schreef:
@natas van chanel, sorry voor de late reactie, ben net terug van vakantie ;) Jij kan het verschil weten met een halfbloed en kwpn nu he :P
Voor de rest heb ik dit topic niet geopend om de AV's zelf te beoordelen of beoordeeld te laten worden op uiterlijk of innerlijk, maar om te vragen welke reactie je hoort over jezelf met jouw arabier.. Dus alsjeblieft weer iedereen redelijk on topic :)

Vakantie,lekker :) waar ben je geweest ? Merk wel het verschil tussen de 2, maar uhm volgens mij is mijn kwpn een arabier en mijn arabier een kwpn want Chanel is gewoon het meest schrikvrije paard wat er staat en Joni een zenuwpaardje ;)
(als je de verhalen moet geloven dan dat arabieren zo heet zijn want dat is mijn ervaring eigenlijk totaal niet)
Haha maar gaat wel al beter met Joni hoor,ze word al wat rustiger:)

Maar ff on topic ;) Krijg altijd wel leuke reactie's over AV..Vroeger ook nog nooit iets gehoort toen ik nog andere reed..
Weleens dat het iemand zijn type paard niet was omdat ze dachten dat ze een arabier te druk vonden,maar als ze die van mij dan kenden vonden ze hem altijd wel heel erg leuk en bleken ze soms een verkeerd beeld ervan te hebben..Maar is wel maar zelden voorgekomen ;)

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:51

Heb eigenlijk nooit rare reactie gehad maar heb mijn merrie al 15 jaar en toen reed ik nog bij de pony's.
Wel eens een paar keer gehoord van Arabieren zijn toch heel druk?

Moet altijd lachen om mijn vriend, die kent eigenlijk alleen maar Arabieren dus toen hij voor het eerst een paard van dichtbij zag zei hij:wat een hamerhoofd heeft die :D Nu noemt hij paarden met een groot hoofd nog steeds hamerhoofd.

Voor mij hoeft een paard ook niet groter ,ik ben zelf ook niet zo groot.
En het karakter geweldig, als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt,gaan ze voor je door het vuur.
Toch niets leuker als je paard altijd luid hinnikend naar je toe komt uit de wei als je hem roept?

Dit is mijn jaarling,verwacht dat het ook een stevige man wordt,dat iele daar houdt ik ook niet zo van.
Afbeelding

groetjes Debby

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:00

Men vind vaak Arabieren heethoofden maar denk dat het mischien komt omdat ze gevoelig zijn.
Als jij boos wordt omdat een arab je hulpen niet snapt kunnen ze inderdaad weleens zeikerig / gevoelig overkomen,voor buitenstaanders....

Mij bijrijarab die gooide eens ze andere berijder eraf:Trekken en met je sporen prikken werk niet,had er al gewaarschuwd dat hij dat niet zou pikken.toen lag ze er af.
Ik zei toen heel banketstaaf tja dat heb je er van.

Toch zie ik ook dit veel gebeuren:men mag op een arab rijden en wat doen de meeste uit angst/spanning door de vooroordeel,geen gelul kop in de krul en kort houden die hap met als gevolg explosie!

Ik leer van me instructeur spanning is naar voren rijden en ook durven los te laten.

En wil niet veel zeggen maar de hedendaagse kwpner zitten ook behoorlijke heethoofden tussen,waar de je edward gal voor moet heetten om ze te kunnen sturen tussen de witte hekjes :+