Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

suleilitha schreef:JolandaKne schreef:Fries, lief, rustig en nuchter!
Rustig????????? Nuchter???
Een Fries zou eventueel wel kunnen, maar dan eentje op leeftijd van het ouderwetse type, liefst niet onder de 12 jaar.
Sin schreef:suleilitha schreef:Rustig????????? Nuchter???
Een Fries zou eventueel wel kunnen, maar dan eentje op leeftijd van het ouderwetse type, liefst niet onder de 12 jaar.
Ik moet suleilitha hierin bijtreden..
De Friezen die ik tot hiertoe al ben tegengekomen (in mijn korte paardenleven) waren allemaal erg schrikkerig. Niet door hoeken willen rijden, van het minste wegspringen, en er vandoor gaan op buitenrit. Ik kan me zo toch al 4 Friezen herinneren die zo'n gedrag vertoonden.
Iets dat ik ook initieel niet had verwacht van dit ras!
Daarbij zijn ze ook nog erg sterk, in mijn ogen niet echt geschikt voor beginners en zeker niet voor een kind van 11!
die voor het eerst naar buiten ging en nergens naar keek. Die nooit een bok gegeven heeft bij t inrijden...
is mijn oude instructriese en ken haar al een jaartje of 10. Denk dat zij je aan een leuk paardje zou kunnen helpen, gezien ze ver in de handelsstukken zit.
(http://94.100.114.171/164650001-1647000 ... _axlO.jpeg foto als 3 jarige, enige standfoto die ik zo snel heb) afstamming zal ik zo voor je opzoeken