Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rientje

Berichten: 181
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:21

Klinkt goed Kadet, de maat en de opwaartse beweging!

Mooie merrie Ups! Wat zie jij graag dat FR verbeterd aan jouw merrie, behalve de maat?

Ik hoop ook dit jaar mijn Ferro-merrie drachtig te krijgen van FR! De eerste insiminatie (van diepvries) is helaas mislukt, nu is ze afgelopen dinsdag opnieuw geinsimineerd met vers sperma rechtstreeks vanuit Duitsland! Helaas reageert mijn merrie sterk op het verdunningsmiddel dat ze gebruiken.. dus het is allemaal even afwachten!

Djinny
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-10-06

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:48

Vijf weken geleden is ons merrieveulen geboren: Furst Romancier x Sandro Hit. Een super mooi veulen, chique maar toch goed aan de maat. Hoogbenig, zwart met een kolletje en vier witte voetjes. Mooie kap, goed middenstuk en zeer lichtvoetig bewegen. Heeft ook een enorme stap en goed achterbeen gebruik. Moeder is een Verband premie staats merrie. Heeft succesvol ZZ-licht gelopen. We hopen dat dit veulen onze volgende topper wordt!

rientje

Berichten: 181
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:00

Dat klinkt erg goed Djinny!
Ik ben heel benieuwd naar foto's!

Djinny
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-10-06

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:02

Is je merrie inmiddels drachtig van Furst Romancier, Rientje?

rientje

Berichten: 181
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:21

Nee helaas gaat het minder voorspoedig dan verwacht!

De merrie heeft een schimmelinfectie en een bacterie in de baarmoeder, de vraag blijft of ze dit al langer had of dat ze dit met de eerste keer diepvries insiminatie heeft opgelopen. De laatste hengstigheid is ze dagelijks gespoeld en heeft medicatie gekregen, waardoor ze 'schoon' was in de haar laatste dagen van de hengstigheid. Nu is het de grote vraag of ze eerst komende hengstigheid schoon begint.. Zo ja, dan gaan we nog een poging (of twee) wagen!!

Heb je ergens beelden of foto's van je FR veulen Djinny?

Wordt steeds enthousiaster over de hengst! Hij heeft niet heel veel nakomelingen in NL lopen, maar grotendeels toch echt mooie sportpaarden!

Djinny
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:33

Wat jammer zeg! Dat wordt een spannende tijd dan,ik hoop dat je ze schoon krijgt en weer dtachtig. Ik wil wel wat foto's sturen maar heb geen idee hoe dat moet hier in Bokt...... Misschien kun jij me helpen. Ik kan ze eventueel ook via de mail sturen. FR doet het erg goed. Vorige week op de Centrale keuring weer een veulen van hem in de kopgroep!

Ups
Berichten: 211
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 04:00

@Djinny: Ben ook heel benieuwd naar een foto van dat veulen!

@ Rientje: Jammer dat het zo moeizaam gaat om je merrie drachtig te krijgen! Hopen dat het nog goed gaat komen?
Als ik de maat krijg, ben ik al erg tevreden, maar als ik als extraatje ook nog die souplesse van FR terugvind in het veulen ben ik helemaal gelukkig :-)

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:47

Hallo,
Al een tijdje geleden, maar toch nog eens foto's van onze fürst romancier. Nu een jaar en enkele maanden oud, blijft zeer goed groeien en voor een hengst toch wel braaf! Hij is trouwens heel aanhankelijk en slim, en vooral een grote speelvogel :) Hij is moeilijk te fotograferen want eigenlijk wil hij alleen maar héél véél aandacht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ups
Berichten: 211
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:22

Super mooie foto's Kadet! En hij groeit mooi uit! Heel aansprekend koppie zit erop ook. Leuk te horen ook dat hij zo braaf is. Dat is voor mij ook een reden geweest om voor FR te kiezen.

Mijn merrie is nu zo'n dikke 4 maanden onderweg en begint al een beetje een buikje te krijgen!

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:45

Ik ben alvast benieuwd naar jullie foto's volgend jaar! :)

Laurentii

Berichten: 2098
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:17


Ups
Berichten: 211
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:02

Gisteren gescand en nog steeds mooi drachtig! *\o/*

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 08:33

+:)+

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:19

Hallo!

al een wat ouder topic maar ik was eens benieuwd of er al nakomelingen van FR onder het zadel zijn en hoe ze het doen.

Ik ben momenteel een FR nakomeling aan het beleren en was benieuwd naar ervaringen van anderen :)

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:49

Hoe valt de FR nakomeling mee in het beleren?

Mijn jaarling is verkocht...mocht hij niet naar een superplaatsje gegaan zijn, had ik hem nooit weggedaan. Waar hij nu is zijn ze er alvast nu al veel mee bezig. Hij doet het heel goed zeggen ze. Hij gaat mee op wandeling in het bos aan de hand, makkelijk bij de hoefmid, (maar dat wist ik al :) ) werken met hem al op de piste, tussen en over balkjes, enz enz., Ze zijn er in ieder geval héél blij mee! :)

Ups
Berichten: 211
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:03

Die van mij moet nog geboren worden :-)
Nog 3 maanden! Het schiet al op *\o/*

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:35

De FR nakomeling die ik momenteel aan het beleren ben is super super echt super braaf! heeft nog geen enkele keer gebokt op longeersingel, dubbele longe, zadel of amazone. Hij is nu 2,5 week onder het zadel en vanaf afgelopen week kan ik al zonder te longeren opstappen. Ik stap alleen op en af. Al na een paar keer gezeten te hebben. Hij pakt alles heel fijn en braaf aan.

Kadet:wat fijn dat ie een fijn huisje heeft gevonden :D

Ups, spannend! Ben heel benieuwd naar het resultaat :)

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:50

Ja, mijn jaarling kon het niet beter treffen denk ik :). Tevens een mooie prijs voor gekregen, dus de FR doen het toch wel goed denk ik!
Heb je geen foto van de nakomeling die je aan het beleren bent Vicky_88?
Ups, veel succes met de geboorte van jullie FR! Zeker foto's plaatsen he!

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:21

Kadet: fijn zeg!
De ruin is niet van mij dus weet niet of ik foto's mag plaatsen. Ik zal dit weekend wat foto's uploaden en je een PB sturen :)

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:33

Ach, ok :)! Alvast bedankt!

Ups
Berichten: 211
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:43

Kleine update. Vandaag 340 dagen drachtig, maar nog erg rustig in het vooronder :D. Net sinds een dag of 2 een ietsiepietie uier. Het gaat dus nog wel even duren. Maar dat ben ik van mams wel gewend. Haar vorige kind piepte pas op 372 dagen naar buiten.

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:01

Spannend Ups!
Succes met de laatste loodjes!

Hier een periode van rust gehad. Tandarts is geweest en heeft m flink behandeld. Nu gisteren weer voor het eerst aan de longe gehad. Binnenkort weer erop :)

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:34

Ondertussen toch al een paar mensen ontmoet die ook een Fürst Romancier hebben gefokt :). Tot nog toe allemaal, grote mooie meestal langbenige paarden. Met allemaal super karakters! Vind het zo spijtig dat mijn merrie zo moeilijk drachtig te krijgen is, ander zou ik het er nog eens op wagen...binnenkort ga ik mijn fokproduktje eens gaan bezoeken. :) ik kijk er naar uit om hem terug te zien!

Succes Ups met de geboorte van uw Fürst Romancier veulen! Ik kijk alvast uit naar de foto's :)
Vicky_88 leuk dat je weer aan de slag kunt!

Ups
Berichten: 211
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:26

@Vicky_88: Fijn dat je er weer op kunt!
@Kadet: Nou dat geeft hoop voor een beetje maat! Merrie is wederom niet super dik. Wel iets meer dan andere jaren. We zullen zien he, buikomvang zegt ook niet alles.

Zal zeker een fotootje plaatsen als het zover is!

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:03

En? Nog altijd niets?