Zenon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:16

Sportresultaten worden door de KNHS regelmatig doorgegeven aan het KWPN. Deze gegevens zijn bij het KWPN kosteloos te verkrijgen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:18

Dianne78 schreef:
De gegevens dienen bij het KWPN dan wel bekend te zijn. Ook niet iedereen houdt dit bij. Maar ik zal het eens doen, bij het KWPN opvragen.
En je moet zeker paardenfokken.nl niet als leidraad nemen, ik kraak absoluut de site niet af (kijk er zelf ook regelmatig naar), maar het is NIET betrouwbaar!

Ik heb zelf afgelopen week nog gegevens opgevraagd bij het KWPN en ontvangen, het KWPN krijgt de sportgegevens aangeleverd van het KNHS, er moet ook nog een buitenlandse site zijn waar je op naam van paarden, sportgegevens kunt vinden vanuit het buitenland, dit indien er paarden verkocht zijn naar het buitenland.

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 14:22

ik heb het opgevraagd, ben benieuwd!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:24

Dianne78 schreef:
ik heb het opgevraagd, ben benieuwd!

Mooi, laat je het hier nog even weten als er meer sportgegevens naar boven zijn gekomen?

Heb jij misschien de paardenkrant?

Dianne78

Re: Zenon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 14:41

Tuurlijk laat ik het weten!! Ik heb geen paardenkrant, nee, waarom vraag je dat.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:44

Ik kreeg zojuist een berichtje, er staat een foto van 1 van onze paarden in met wat tekst er blijkbaar bij, ik bel straks onze amazone wel even.

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 14:58

Oh nee dat heb ik nog niet gezien. Wij nemen ze meestal mee van mn oom, maar dat is pas volgende week een keer!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:04

oke, wij hebben de paardenkrant dus ook niet, ik hoor het straks wel, ik heb nl. geen idee waar het over gaat

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 15:12

over welke zou het dan gaan??

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:15

De schimmelhengst Turbo

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:37

Dianne,

je kunt ook een kijken op sporthorses database.Je kunt er een inlogcode aanvragen .
Je paard Zenon staat er ook op en al diens voorouders, ook de moederlijn, er staat ook bij wie de fokker van Zenon is en je kunt er aanpassen wat je graag wilt.

De moederlijn is best rijk aan predicaten heb ik wel gezien , dus zo min nog niet hoor!!
Aardig wat ster-keur-pref-prest.

Rousseau
KWPN-NL/US-JUN-98-BR Ferro
KWPN-NL-87-BK Ulft
KWPN-NL-78-B Le Mexico Mexico
Peche Melba
Pia Pericles
Elmi
Brenda
KWPN-NL-83 Farn Fax I
Dorette
Upianna Prefekt
Piana
Zsuzsa
KWPN-NL-81 Römer
WEST-DE-75-CH Pilatus Perseus
Duela H
Cronella Cyrano
Flocke
Landy
KWPN-NL-7x Homerus Cadet
Beatrix
Hester unknown
unknown
Zenon

breed KWPN (Dutch)
color Black
sex stallion
height 171 cm ~ 16.3.½ hands
date of birth 2004
land of birth NL Netherlands
land of standing NL Netherlands
breed awards stb
life number 04.05033
breeder Fam. Glaudemans
owner Wayne Channon
Add Video

2008: KWPN fokwaarde dressuur 176 40%
Patoya
KWPN-NL-93 Whinny Jackson
KWPN-NL-91-B Wolfgang
KWPN-NL-80-B Farn Fax I
Dorette
Jolanda Eratosthenes
Dulukka
Ginea
KWPN-NL-88 Zandigo Amor
Emmie
Cinea Nimmerdor
Winea
Lou Lou keur-pref-prest
KWPN--82-BR Darwin
KWPN-NL-85-B Römer Pilatus
Cronella
Zonnatettie Pion
Inge Tetti
Astrid sterKWPN-NL-76-BR Sultan Marinier
Nireina
Sindie Amor ster
Liana
Lana keur-pref

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:09

LDRD schreef:
Sportresultaten worden door de KNHS regelmatig doorgegeven aan het KWPN. Deze gegevens zijn bij het KWPN kosteloos te verkrijgen.

Ik heb ook eens gegevens opgevraagd bij het KWPN, ze stonden ongeveer 1,5 jaar achter met het bijhouden van de standen ;)

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 21:53

Cara, 't klopt niet helemaal wat hierop staat. Moeder Lou Lou is geen preferent en ook geen prestatie, zij heeft maar 2 veulens gehad. Een daarvan is Patoya en een daarvan loopt PSG in Amerika! Astrid is wel keur pref prestatie, heeft ook diverse goeie nakomelingen gehad, die ook sportprestaties hebben geleverd. De fokker van Patoya is met Astrid begonnen, dus daar is nog wel iets over bekend.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 08:47

Snoepie, ik vraag ze regelmatig op en het is niet tot op de week bijgewerkt, maar maanden achterstand heb ik nog niet meegemaakt. :n Anderhalf jaar is wel erg veel >;) .

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:01

Dianne78 schreef:
Cara, 't klopt niet helemaal wat hierop staat. Moeder Lou Lou is geen preferent en ook geen prestatie, zij heeft maar 2 veulens gehad. Een daarvan is Patoya en een daarvan loopt PSG in Amerika! Astrid is wel keur pref prestatie, heeft ook diverse goeie nakomelingen gehad, die ook sportprestaties hebben geleverd. De fokker van Patoya is met Astrid begonnen, dus daar is nog wel iets over bekend.

Dianne, je kunt dat zo aanpassen op de site ;)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:11

Haha ,ik moet wel lachen om jouw kruistocht om het "gelijk" ;dit heb je op Fokt ook al tervergeefs geprobeerd .
Ik snap jou niet; de meeste fokkers hebben nu eenmaal een mening nav oa een moederraport en de merrielijn,en maken hun veelal weloverwogen keuzes.Daar hoef jij toch niets aan te veranderen ?
Ik heb ook Zenon overwogen voor 1 van mijn merries,en ook om zijn moederlijn en moederraport gelaten voor wat hij was... de waarheid is hard Dianne ...."Life is like a box of choclates.."

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:40

@ LDRD, dan zal jij misschien goede klant zijn bij het KWPN ;) ,
maar bij mij was er toch een verschil van meer dan een jaar.
KWPN gaf me door M1 + winst, en ondertussen was de merrie al Z1 gestart.

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 20:51

Ach ja.... wij hebben uit Patoya sinds vandaag toch maar een tweede goedgekeurde hengst!! Gelukkig zijn er al 2 keuringscommissie (KWPN en NRPS) die vertrouwen hebben in de veulens van Patoya. Die keuringscommissie hebben lak aan de hele merrielijn! Vandaag goedgekeurd bij het NRPS: Alano (Trento B x Whinny Jackson) :D !! Leuk he... 3 nakomelingen laten zien: 1 stermerrie en 2 goedgekeurde hengsten _O- _O-!!

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:18

Dianne78 schreef:
Ach ja.... wij hebben uit Patoya sinds vandaag toch maar een tweede goedgekeurde hengst!! Gelukkig zijn er al 2 keuringscommissie (KWPN en NRPS) die vertrouwen hebben in de veulens van Patoya. Die keuringscommissie hebben lak aan de hele merrielijn! Vandaag goedgekeurd bij het NRPS: Alano (Trento B x Whinny Jackson) :D !! Leuk he... 3 nakomelingen laten zien: 1 stermerrie en 2 goedgekeurde hengsten _O- _O-!!

:D

proficiat en tsja, je kunt er maar oog voor hebben nietwaar?
Goed gedaan van jullie !!
Daarbij,lijkt me de merrielijn van Patoya zo slecht nog niet.

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:36

[quote="amaze"]Haha ,ik moet wel lachen om jouw kruistocht om het "gelijk" ;dit heb je op Fokt ook al tervergeefs geprobeerd .

Wie voeren hier nou toch een kruistocht, er is iemand alleen overtuigt van de kwaliteit van haar merrie en dat mag ook he?
Op fokt of Bokt,waar dan ook.
Haar veulens worden erg gewaardeerd en ergens is er een begin voor predicaten en lintjes, je kunt maar aan de geboorte staan van zo iets moois,dan ben je een mazzelaar.
Kwpn en Nrps lijken er beiden vooralsnog ook vertrouwen in te hebben.
Wie eet er morgen uit de doos met chocola ?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:57

Ik begrijp de reactie van Amaze wel.

Ook ik heb zenon overwogen maar wacht nog even af, niet om de merrielijn maar om andere overwegingen.
TS moet al blij zijn dat fokkers overwegen de hengst te gebruiken. Er wordt in ieder geval over hem gesproken en dat kun je over veel andere hengsten niet zeggen.

Waarom TS al deze, soms vijandig overkomende reacties krijgt?
Niet eens zozeer om de merrielijn of om de hengst zelf, maar meer om de manier waarop ze steeds vrij aggresief in de aanval gaat, al vanaf de openingspost.
En dat is niet handig! :D

Als TS zich wat diplomatieker had opgesteld en op een andere manier dit topic was gestart dan had ze waarschijnlijk ook andere en positievere reacties ontvangen.
Dus Dianne, omschrijf voortaan op een prettiger manier wat je wilt zeggen en je zult verrast zijn hoe er dan gereageerd wordt.
Dan had tegelijkertijd wel reclame kunnen zijn voor je hengst maar doordat je zo binnengekomen bent en zo doordraafd en constant in de verdediging schiet ga je aan het doel voorbij.
De manier waarop je nu tewerk gaat is antireclame voor je hengst. ;)

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 23:11

Nee hoor, het feit dat er weer een hengst uit deze merrie is goedgekeurd zegt meer dan 1000 woorden. Ik reageer niet agressief, ben niet agressief, ben niet boos, maar wil mensen waarschuwen. Ik ben superpositief over mijn merrie en over haar nakomelingen en ik zie er toekomst in. Dat anderen dit niet zien, is hun probleem.
't Gaat er mij niet om hoeveel merries Zenon dekt, waar 't mij om gaat is dat mensen ook de positieve kanten zien. Wat ik vervelend vindt, en blijkbaar hoort dat bij een topic, is dat mensen een negatief iets vinden aan een dier en dan is gelijk alles negatief. Zo is het niet.... er is niemand perfect, geen mens en geen dier. Ik niet, en Zenon niet. Maar net als ik heeft ook Zenon (en ook Patoya) veel positieve kanten. En die moet je benaderen! Zie niet alles negatief, denk positief! Kraak geen mensen/paarden af, dat doe ik ook niet. Ik heb nog nooit tegen iemand gezegd dat hun eigendommen niks zijn! Zou ik dat dan van mijn paarden wel moeten zeggen? Nee, Patoya haalt het sterpredikaat niet, maar geeft wel goeie veulens! En dat mag ook wel eens gewaardeerd worden! En als jullie niet willen dekken met een van onze hengsten, prima! Maar stop met die negatieve verhalen rondstrooien! Er zijn meer dan genoeg positieve kanten aan deze paarden! Ik laat jullie in jullie waarden, doe het dan andersom ook!! Ik ben trots op wat we hebben en wat we hebben gefokt, en 't lijkt mij meer dan terecht!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:34

Je hebt volgens mij zelf niet eens in de gaten hoe sneu je manier van reageren is. Je gaat nl nu alweer in de verdediging ! }>
Dianne78 schreef:
Wat ik vervelend vindt, en blijkbaar hoort dat bij een topic, is dat mensen een negatief iets vinden aan een dier en dan is gelijk alles negatief.

Onzin! Als dat zo was dan hadden ik en anderen in de eerste instantie niet overwogen om hun merrie door hem te laten dekken.
Fokkers die enigzins serieus een passende hengst voor hun merrie zoeken Kijken in de meeste gevallen ,eerst naar de afstamming,dan naar de hengst zelf en dan pas naar de merrielijn en wat deze al dan niet gepresteerd heeft...

Feit blijf wel ,dat het erg bijzonder is dat je uit een merrrie met 3 nakomelingen ,2 ggk hengsten en een stermerrie fokt! *D

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 23:37

Nee, stermerrie, geen keur! 't Is, net als Zenon, een beetje een heethoofd. En het zeker heel bijzonder, dat kunnen velen niet zeggen. Het is een droom van elke fokker, en deze droom is al 2x uitgekomen!!

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 08:55

Discussieren kan op vele manieren en als ik naar alle begin posts kijk, is Dianne niet degene die op een agressieve manier de discussie aan ging,maar waren dat bokkers,die een mens, die gewoon trots is, in de verdediging duwen.En het is waar, je hoeft jezelf nooit te verdedigen,maar wanneer ze je dier niet bediscusieren,maar gelijk in de kliko lijken te gooien , dan valt een gesprek niet meer in de categorie discussie,maar in de categorie "afkraken"en zelfs dat is misschien niet erg,maar wel de neerbuigende manier waarop dat soms gebeurd.
Volgens mij,mag iedereen alles zeggen,mits dat maar gebeurd op een respectvolle manier en dat vind ik in sommige posts niet echt terug.
Je hoeft iemand niet zielig te noemen in zijn manier van reageren,dat is niet op zijn plaats volgens mij.Gewoon je eigen mening geven is toch ook voldoende?
Wie heeft het lef om in dit topic nog positief te reageren,zonder het gevoel te hebben,dat meteen je kop afgehakt wordt?Waarom gaat bijna niemand in ,op de positieve kritiek, terwijl er wel complimenten gegeven worden over het feit dat de merrie Patoya enkel nog maar goede veulens op de wereld gezet heeft?
Willen we als zogenaamde fokkers niet allemaal zo'n merrie op stal?
Daarnaast lijken de gekozen combinaties van merrie en hengsten ook goede keuzes geweest te zijn en dat is toch ook goed gedaan. of we nou kiezen voor die hengsten of niet?
Je kunt toch niet verwachten , dat de eigenaar van een paard,waar hij gek mee is en dat het ook nog eens goed doet , dat dier samen met anderen hier,helemaal de grond in boort?Natuurlijk is zij verontwaardigd als ze beweringen leest van mensen die haar dier niet eens kennen en daar toch een oordeel over hebben en dat is wat je volgens mij leest in haar posts,geen agressie!