Ampere(Rousseau x Flemmingh)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wijzijnhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:57

Ik denk dat we gewoon eens af moeten wachten wat deze hengst gaat doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er heel veel vertrouwen in heb.

En al die andere mensen die dat niet hebben. Lekker je merrie laten dekken door bewezen hengsten.. Krap dan wel eens achter je oor wat deze hengsten al bewezen hebben....

Amy_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:43

CGJ12 schreef:
misterA schreef:
Nog even de video van Ampere bekeken, :D :D :~ Geweldig, wat een knol!!!!!!!

Hmmmmmmmm...........
Da's vreemd.

Ik heb die video ook gezien (ik neem aan dezelfde), en mij viel het juist niet mee.....
Draaft wel lekker groot, maar de techniek van het achterbeen stond mij lang niet aan. Liep nogal hakkig in mijn herinnering.

Dit verschil van mening vind ik eigenlijk wel bijzonder........ :=
Ik zal de video tzt nog eens een keer gaan bekijken.

ik ben het niet eens met jouw, hij liep echt goed

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:28

Gisteren heb ik op de hengstenshow 3 veulens van Ampere gezien. Die waren uniform in kleur en type. Alledrie bruin, chique en opwaarts gebouwd, ze konden ook goed lopen. En geen scheve voeten! Hij veredelt echt, je moet er wel een merrie met kaliber bij doen. Hij was zelf erg gestresst onder het zadel, vorig jaar in Ermelo bij zijn eindexamen maakte hij meer indruk. Het is ook wel een enorme belasting die hij te verwerken krijgt!

Airborn

Re: Ampere(Rousseau x Flemmingh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:52

Wat bedoel je met en merrie met kaliber sportfokker?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 05:50

Als hij veredelt, dan zal ze wel een merrie met genoeg massa bedoelen..? Gokje :P

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:03

Klopt Lante! Dus niet zo'n dun ding met alleen maar benen, maar een merrie met goede breedte/ diepte en voldoemde ontwikkelde gewrichten. Dat bedoel ik.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:25

hmmmm, dan ben ik heeeeel benieuwt naar het veulen van mn verzorg merrie straks! Die is erg hoogbenig, waarschijnlijk doordat haar vader een volle engelse volbloed is.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:27

[KS-ITP] Epos, een paar uur en 6 dagen oud! (Ampere x Kaiserstern)

Onze jonge Ampere. Hij is netjes correct gebouwt, lijkt goed op de benen te staan, en de bewegingen lijken tot nu toe ook erg goed. Hoewel hij liever gallopeert dan draaft nog... Maar hij schakelt erg makkelijk, en gallopeert goed opwaards. 't is nog wel een klein ding, maar hoe groeit echt hard, en de DA zei al dat het een groot veulen zou gaan worden. Hij heeft flink ontwikkelde gewrichten al enzo.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 00:16

Lante schreef:
De hengst spreekt mij erg aan, maar vind het dekgeld wel hoog voor een niet bewezen hengst. Ik ben benieuwd naar de veulens. :)

Daar was ik ook erg benieuwd naar. Daarom dit seizoen even afgewacht.
Inmiddels heb ik drie hengstveulens, helaas geen merrieveulen. ;(

Wat ik er tot nu toe van heb gezien voldoet hij wel aan de verwachtingen.
Over de stand van de voorbenen kan ik nog niet zo veel zeggen, iig geen aanmerkingen.
Wel heeft Ampere een wat zwaarder gebouwde merrie nodig.
De veulens die ik heb (gezien) zijn luxe, iets teer, heel mooie koppies met een mooi oog en erg makkelijk in de omgang.
De draf is erg goed, achter goed ondertredend, voor mooi van de grond en met een mooi knietje,
Veulens maken veel front, ze zijn niet echt bergop (hoeft van mij ook niet) gebouwd maar maken zich wel groot in draf.
En dan de galop *D :9
Zelden heb ik veulens met zo'n galop gezien, en schakelen als de beste.

Selectiecie. van een veulenveiling had het na 50 m. wel gezien.

Ik ben heel benieuwd naar de afstammelingenkeuring.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:36

Hmm, Farita is zeker niet zwaar gebouwt, met dr 60% volbloed. Maar Epos lijkt zat bot te hebben, mooi stevig veulen. Heel mooi koppie erop, schitterend gebouwt. Voorbenen lijken correct onder het lijf te staan, achter misschien ietsje koehakkig.
Hij draaft idd heel erg lekker, heel ligt, mooie knie actie en actief ondertredend achterbeen. Helaas vind hij galop veeeeeeeeel leuker, en daar istie dan ook idd echt goed in. Schakelt onwijs makkelijk, grote sprongen en heel mooi van achteren gesprongen, met ook daarbij mooi voorbeen. Enige wat ietsje minder is is zijn hals, die zou net ff wat mooier en sierlijker mogen zijn. Maar tis wel echt een heerlijk ding in de omgang. schrikt nergens van, vind niets eng, behalve soms mensen, lol.
Ik vind hem ook wel heel mooi ruim stappen.
Meestal, als zn moeder gaat draven, stapt hij eerst mee, en springt dan heel makkelijk aan in galop, en die galop kan dan in stap tempo, of zo hard dat mams hem nieteens bij houd.

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:25

Ik moet het toch even kwijt na alle hevige discussie over de hengst Ampere aangezien hij toch dit jaar een nationaal kampioensveulen heeft gebracht!

Ik citeer: Eos-Utopia;
De goed ontwikkelde kampioen Eos-Utopia draaft met een excellente techniek, toont veel kracht en souplesse en laat een voorbeeldige houding zien. Haar galop is ruim, krachtig en ook geweldig naar boven. Voeg daarbij een ruime, sterke stap en de kampioen was eigenlijk al bekend voor de finale. Tegen zoveel bewegingskwaliteit kon geen van de top-finalisten op. Het publiek raakte ook onder de indruk en liet merken dat Eos-Utopia hun favoriet was. De dochter van Ampere beschikt over lange lijnen, een goed front, goede verhoudingen en een goed ontwikkeld fundament.

Wat ik al zei.....Ik moet het gewoon even kwijt! :D

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:09

En tel daar bij op het veulenrapport...