Wie gaat er ook met zijn hengst naar de KWPN Hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannah

Re: Wie gaat er ook met zijn hengst naar de KWPN Hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:26

Hee Peet, wat leuk dit topic! Hij ziet er goed uit hoor, de Subli heeft hem goed gedaan *LOL* Inderdaad, de meeste Houstons hebben gauw een kilootje te veel en ontwikkelen zich snel wat betreft bespiering.

Zo te zien een mooie Sandreo JW

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:40

JW18 schreef:
@terorita en meredith, bedankt!

Hij heeft als veulen niet te koop gestaan. We hebben hem toen hij 2 dagen oud was gekocht van een kennis.

tis helemaal mijn type paard!! en wat een mooi koppie met veel uitstraling..loopt lekker erg lekker zelfs Knipoog
kom nog wel is in Heerde bij Engie, staat ie op vosbergen zelf??
miss gaan ik hem eens bekijken

je woont langs de vecht??? grappig heb 21 jaartjes van m'n leven langs de vecht gewoond, stal dobber tussen loenen en vreeland is mijn geboorte huis geweest

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:59

He wat een leuk topic, ik zie hem nu pas! Bloos

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:03

Gaaf al die mooie hengsten van "bokkers" die naar de HK gaan.
Geeft deze HK een extra dimensie Ja OK dan!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:14

Zeer aansprekende hengst JW,die heeft zich mooi ontwikkeld en ook zijn rugverloop ziet er goed uit.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:53

Ook een aansprekend type, de Sandreo van JW. Kan lekker lopen lijkt het.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:46

Succes allemaal met jullie hengsten.

@ Ni_Mi: hij is nog 'rauw' en net uit het koppel zo te zien. Ik ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt! Als hij net zo springt als z'n moeder, komt het helemaal goed! Lachen

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:27

Ik heb hier 2 foto's van mijn Ustinov x Lancelot x Joost ... wel heel vaag, maar heb ff niets beters

Afbeelding
Afbeelding
klein beetje bewogen maar

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:30

Kajanus schreef:
Toch maar even een topic aangemaakt.
Ik ben erg nieuwsgierig wie er dit jaar ook naar de hengstenkeuring gaat met zijn hengst.
Wij gaan dit jaar met een Houston x Royal Dance en trainen hem zelf.

Zoals gezegd trainen we hem dit jaar zelf en ik ben benieuwd of meer bokkers dat doen.
Misschien is het ook wel leuk om te vertellen wat ze voor voer krijgen en hoeveel en meer van dat soort informatie.

Mooi lijntje Kajanus... En hij ziet er heel erg goed uit.
Sjoert maakte een opmerking dat ie zich afvraagt hoe het komt dat sommige paarden uberhaubt bij de 1e bezichtiging aanwezig zijn. Er zijn veel mensen die hun eigen paard mooi vinden en daar het geld voor willen investeren om hem voor te brengen, ook al hebben ze niet daadwerkelijk de "X-Factor".

Ze leren daar weer van als hun hengst afgewezen wordt. Haha!

Ik heb ook een moment gehad dat ik die van mij wilde voorbrengen. Maar de vaderlijn van die van mij is niet interessant genoeg voor de HK.
Daar komt bij dat ik persoonlijk niet vind dat die van mij EEN "X-Factor" heeft. Gezien het moederlijntje (IBOP AA 91 - Elite, Sport (springen) Preferent - van moeder) heeft ie best wel een interessant papier.
Vaderlijn en de bouw van mijn hengst waaronder de te korte hals (die sinds een week ruin is) is ook niet om te spreken van een X-Factor voor de hengstenkeuring.

Hoewel ik nog steeds donders trots op die van mij ben en het dus gewoon ook een blijvertje is Knipoog

Hieronder als veulen: Vader = Sydney
X Elite Sport (springen) Preferent, IBOP AA 91 Oldenburg (exnaam Imperial)
X Ster Preferent Prestatie, Nimmerdor
X Ster Preferent, Joost
Afbeelding

En hoe hij nu is (foto reportage van zijn groeifase)
http://www.dekasteeltoren.nl/paginas/Groeifase

Ik wens in ieder geval wel ALLE deelnemers heel veel succes met de voorbereidingen en natuurlijk de deelname OK dan!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:48

Wijze beslissing dan. Je bent in ieder geval niet blind voor je eigen product.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:57

mbkaatje schreef:
Wijze beslissing dan. Je bent in ieder geval niet blind voor je eigen product.

Haha!
Ik heb hem niet zelf gefokt. Ben alleen maar eigenaar Bloos Haha!
Ik heb hem gekocht toen ie 5 dagen oud was Lachen

Maar inderdaad mbkaatje, er zijn mensen die blind zijn voor hun eigen fokproduct.
Maar de meesten leren ervan als hun hengst afgewezen wordt. Het is toch een boel geld als je ze LAAT klaarmaken. Je hoort steeds vaker dat fokkers hun hengst willen behouden en hem dan voor de helft verkopen om samen de keuringskosten te delen.

Iemand adviseerde mij om die van mij tóch klaar te maken voor de HK maar dan wilde hij ook mede eigenaar worden... Dat is iets wat ik niet wil. En daarvoor had ik hem 2,5 jaar geleden ook niet aangeschaft, om hem te delen met iemand anders. En daarbij; hij heeft niet de X-Factor en het bloedlijntje waar de HK commissie voor valt.

Maar zoals Kajanus al zei. Het gaat wel even kriebelen als je gaat nadenken over een HK met je eigen hengst. Hij is net ruin geworden en zal ingezet worden voor de sport (springen en dressuur)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 10:23

Xtvax het lijkt er zo goed uit te zien, nu nog een springfoto Haha!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 10:29

Downhill ik denk dat je er een supersport paard aan hebt, maar wat ik me dan afvraag degene die hem voor de helft wilde hebben en er mee naar de hk wilde die moet er dan toch iets in gezien hebben anders ga je niet investeren in een paard of zie ik dat verkeerd.
Wij willen ze trouwens ook gewoon voor onszelf houden, dat is wel zo leuk.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:30

Je hoeft 'm ook niet zelf gefokt te hebben om blind te kunnen zijn voor je eigen bezit.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Als je nu al weet hoe het ongeveer af zou gaan lopen op de HK, waarom zou je het dan doen. En zeker omdat je voor eigen gebruik hebt. Het was weer anders geweest als je hem voor de handel had.

Als fokker zijnde is het toch ook weer anders hoor. Als je eigengefokte hebt die het eventueel goed gaat doen op de HK, is het natuurlijk het allerleukste als je er zelf nog een deel van bezit. Het geeft gewoon een extra dimentie.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:46

mbkaatje schreef:
Je hoeft 'm ook niet zelf gefokt te hebben om blind te kunnen zijn voor je eigen bezit.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Als je nu al weet hoe het ongeveer af zou gaan lopen op de HK, waarom zou je het dan doen. En zeker omdat je voor eigen gebruik hebt. Het was weer anders geweest als je hem voor de handel had.

Als fokker zijnde is het toch ook weer anders hoor. Als je eigengefokte hebt die het eventueel goed gaat doen op de HK, is het natuurlijk het allerleukste als je er zelf nog een deel van bezit. Het geeft gewoon een extra dimentie.

Die dimentie wil iedereen voelen, ik ook Haha!
Maar er zijn ook mensen die hem "strategisch aanmelden", zelfs al bij voorbaat ZEGGEN dat ie de 3e bezichtiging niet haalt en toch aanmelden /deelnemen bij de HK met in de hoop dat ie (2e bezichtiging uit mijn hoofd?) de 2e bezichtiging haalt en dan voor de veiling MAG. Dus nog niet eens de GOED keuring maar de opbrengst van de hengst.
Best veel mensen die daar op hopen. Ja

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:57

dat is nou net als de lotery. Iedereen koopt een lot en zegt dan"ik win toch nooit,maar het is leuk om mee te spelen"en je weet maar nooit.
Je kan nu eenmaal moeilijk inschatten wat ze dit jaar zoeken.In iedergeval hebben hengsten die nieuw zijn voorrang/streepjevoor.
Zo is het jazz en krack c tijdperk ook voorbij zeggen
de kenners, maar ieder jaar zitten er weer een paar bij.
Daarbij denk ik dat 80% van de aanbreng van hengsten gebaseerd is op het halen van de 2e bezichtiging. Indien je paard er goed uitziet en correct in zijn fundament kom je ook wel in de 2e. Daarna vallen de grote slachtoffers.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:08

Kajanus schreef:
Downhill ik denk dat je er een supersport paard aan hebt, maar wat ik me dan afvraag degene die hem voor de helft wilde hebben en er mee naar de hk wilde die moet er dan toch iets in gezien hebben anders ga je niet investeren in een paard of zie ik dat verkeerd.
Wij willen ze trouwens ook gewoon voor onszelf houden, dat is wel zo leuk.

Dankjewel Kajanus
Dat is ook het leukste hoor, om je eigen hengst lekker zelf te houden. Dan is het je eigen trots. Als ik jou was met zo'n hengst, had ik hem niet willen delen.

Wel meerdere mensen die zeiden dat ik er voor moest gaan om die van mij naar de HK te brengen Haha!
Maar ook een paar goede adviezen van mensen die het afraden. Tuurlijk zou ik het spannend vinden maar je moet niet vergeten dat op de hengstenkeuring ECHT X-Factor hengsten aanwezig zijn. Paarden die een droom exterieur hebben en sport aanleg hebben en een stammetje waar ook de HK commissie voor valt. Dan valt die van mij ergens op plekje 417 (of zoiets) Clown Haha!

Ook Van de Lageweg is meerdere keren komen kijken hoe het hem vergaat (vaker langs komen doen ze ook alleen maar als ze "iets" op het oog hebben dus voelde mij wel gecharmeerd)
Raadde mij ook aan om hem klaar te maken en gaf mij ook telefoonnummers bij WIE ik hem klaar zou kunnen laten maken voor de HK. (zelf kan ik dat natuurlijk niet)

We hebben zelfs nog zitten twijfelen om hem eerst bij het NRPS te presenteren... (bloedlijn technisch gezien kan dat gezien zijn voorvaderen)
Hij staat gewoon bij mij aan huis en ik ben al vroeg begonnen met een consequente opvoeding van mijn (verse) ruin. Hij komt uit een stammetje die niet echt makkelijk is maar wel stuk voor stuk presteren (sport en exterieur)
Karakter van hem is subliem en echt eerlijk en als hengst is zeker niet achterbaks in de zin van "onvoorspelbaar".

Zo ziet hij eruit toen hij net terug van de castratie was (suf van de sedaat natuurlijk) :
Zie onderstaande link van 11 oktober 2008, versere foto heb ik niet....

***** http://www.dekasteeltoren.nl/afbeeldingen/castratie%206.jpg ******
.
.
Maargoed. Hij is nu ruin.
Ik heb geen spijt en het wordt gewoon een mooi sportpaardje voor mijzelf Knipoog
Ben er ook heel blij mee en trots op.

Hij heeft trouwens een EIGEN website. Ik voel mij net een blij Penny-meisje dus heb zijn hele leven zo'n beetje op deze site gezet en natuurlijk ook over zijn familieleden. http://www.dekasteeltoren.nl

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:23

Downhill schreef:
Dat is ook het leukste hoor, om je eigen hengst lekker zelf te houden. Dan is het je eigen trots. Als ik jou was met zo'n hengst, had ik hem niet willen delen.

En wat dan als ie straks goedgekeurd wordt? Het valt denk ik niet mee om je hengst op de juiste manier te exploiteren zonder dat daar een gerenommeerd bedrijf achter zit.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:12

Goed verkopen Geld, geld!
Maar zover denken wij nog niet eerst maar een rondje verder zien te komen en dan zien we wel weer.

Downhill leuk zo al die foto's van je hengst in de groei en die laatste met de singel om is wel heel apart.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:22

Er komen zowiezo bij de tweede bezichtiging altijd potentiele kopers om iets op de kop te tikken Clown
Mag dat nu nog steeds? Dat buitenstaanders bij de tweede bezichtiging mogen kijken? Cees Broere deed dat wel maar ik weet nog wel meer mensen die dat deden (of nog doen) Duivel

Er zijn mensen die tijdens een tweede bezichtiging in de stalgang hun paard hebben verkocht voor een erg aangenaam bedrag Haha!

Dankjewel Kajanus Knipoog De site komt een beetjes uber-fan / penny meisje over maar de site is (mede ook) gebouwd voor familie van mij. Ik heb geen familie in Nederland maar pa z'n kant ALLES in Australie en ma's kant ALLES in Duitsland.
Op deze website kunnen ze toch kijken hoe het met Brazil gaat Lachen

Je Houston niet weg doen Kajanus!
De hele rit uitzitten met je hengst op de HK en pas dan er misschien aan "denken" om te verkopen. Ik vind het een donders mooie jongen!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:04

FF een stipje

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:23

leuk om te volgen en ben uiteraard benieuwd of er straks een goedgekeurde hengst bij zit...

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:15

ik volg het ook, erg leuk om te zien zo!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:15

JW18 schreef:
Hij doet het goed Kajanus.

Wij hebben er dit jaar ook een voor.

Afstamming: v. Sandreo x Amor ( keur pref prest.) x Pericles ( keur pref. prest.) uit de Karin stam.

Hij meet nu ongeveer 1.68m en staat bij stoeterij Vosbergen in training ( heeft daar vanaf veulen ook in de opfok gestaan).

Wat foto's:

Als veulen:

Afbeelding
Jaarling:

Afbeelding

laatste weken:

Afbeelding

Afbeelding

@meredith, wat voor een heb je er voor?

Een Sandreo met een goed achterbeengebruik (althans wat zo te zien is Haha! ), dat belooft wat! En prachtig x Amor! Ben benieuwd hoe ver hij gaat komen!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:46

Kajanus en JW,

Super knappe dieren hoor!

Hopelijk komen we ze beide tegen in Den Bosch.
Laat tzt wel even weten op welke dag ze moeten he?

Heel veel succes en ik zal voor jullie duimen!