Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En al helemaal niet als ze hoge witte benen hebben, dan ga ik meteen rechtsomkeert. Maar wie weet klopt je theorie wel

Hoe komt het eigenlijk dat je daar zo van overtuigd bent? (puur interesse hoor, niet veroordelend bedoelt ofzo) 
. Vraag me af waar die fabel vandaan komt en als er al een kern van waarheid inzit, gaat ie niet op voor onze merrie. 

Alicia2u schreef:Vossen zijn recessief voor het dominante allel 'zwart' (A) en ook voor het gen dat zwarte benen en manen en staart brengt (E) . (Volgens mij, even uit mn hoofd hoor)
AA = Zwart
Aa = Zwart
aa = bruin
EE = zwarte benen/manen
Ee = zwarte benen/manen
ee = geen zwarte benen/manen
Om een vos te krijgen moet je dus dubbel recessief zijn. Een homozygote voshengst met een homozygote vosmerrie zorgt dus ook altijd voor een vos veulen.
Geen idee wat dit met het fabeltje te maken heeft?
Frenka schreef:Erleyne; foei, je scoort minpunten bij me hoor! Mijn vos heeft dan wel geen hoge witte benen maar toch!
.
) zo. 
crossmonster schreef:Vosmerries kunnen geloof ik lichamelijk wat meer last hebben van de hengstigheid dan de andere kleuren.
erleyne schreef:ow ow! Ik zal ook niet weten waar de fabel vandaan komt....ikzelf heb een vosmerrie van 2.5 jaar en weet wel dat die oervervelend is!! Ze stijgerd en wilt alles doen wat god verboden heeft! Af en toe vraag ik me af of t een afwyking is ipv de leeftyd...ook zy heeft witte benen!geen idee hoe het de wereld ingekomen is, maar ik weet wel dat ik helemaal niks moet hebben van vosmerriesEn al helemaal niet als ze hoge witte benen hebben, dan ga ik meteen rechtsomkeert. Maar wie weet klopt je theorie wel

crossmonster schreef:VMaar goed, idd schimmels zijn vaak pispaaltje door de kleur... anderzijds, mijn witte merrie is de alfamerrie hier op de wei, welk paard je er ook bijzet.
Mijn vorige schimmelruin, was ook heer en meester op de wei...