Ik weet dat deze topic verkeerd staat, en sorry daarvoor, maar wist echt niet waar deze anders thuishoort...!
Hier even het verhaal; ik verzorg 4 paardjes op een landgoed van een rijke, oude meneer. Die heeft helemaal geen verstand van paarden en zijn concierge ook niet.
Ze hebben helemaal geen band met de paarden...
Toen ik vanmorgen om 7uur ging helpen met de hoefsmid kreeg ik van de concierge heel slecht nieuws.
Ik weet al langer dat de eigenaar van het landgoed geen beland hecht aan zijn paarden, maar nu is het definitief, de haflinger (één van de vier paardjes) wordt verkocht... aan het slachthuis

én als de haflinger verkocht wordt, wordt mijn lieveling ook verkocht...
Ik en mijn vriendin (die ook paarden heeft) houden zo van die paardjes en zouden het zoo jammer vinden..
Daarom wil ze graag een bod uitbrengen op die Haflinger, en ik later op het andere paard..
De concierge en ikzelf hebben er geen idee van van hoeveel die paarden waard zijn...
Dus, ik weet dat jullie niet een precies bedrag kunnen zeggen, maar please, doe een gokje...?
over de haflinger:
Breese is 6 jaar, is altijd perfect ontwormd en is altijd op tijd de hoeven bekapt. Hij is noooit ziek en heeft alleen eens een kloof tussen zijn hoef gehad, maar dat is volledig genezen. Het paard is niet opgeleerd en kan NIETS! Is niet zadelmak, nja kan niet eens deftig aan een halstertouw lopen...Màààr hij is niet stout, stampt niet, bijt niet, en is altijd vrolijk als hij mensen ziet, dus volgens ons valt er wel meer te doen met dit mooie paard dan opgegeten worden..
Hij is als veulen gewoon op de weide gezet en nooit naar gekeken. Hij is dan ook véél te dik...
Meer weet ik nu niet meteen te vertellen over haar (oja, tis een merrie).
over dat andere paard:
Van dit paard, Indra, weten we zeker dat ze geen ongelukkig leven heeft gehad.
Ze is een kruising met een Arabier en is heel mooi.
Ze is maximum 7 jaar oud.
Ze heeft absoluut geen springtalent en is niet echt dressuurmatig bereden.
Ze is wél 100% verkeersmak en is superlief op wandelingen.
Ze is een schimmel en meet ongeveer 145cm.
PLEASE help ons door gewoon eens na te denken en een bedrag te geven.. Ik weet dat dat moeilijk is, maar t'is beter dan dat we voor heel onvoorziene bedragen komen te staan.