Schatten van paarden, dringend!! help me plz!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alabama

Schatten van paarden, dringend!! help me plz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 20:24

Dag Bokkers!

Ik weet dat deze topic verkeerd staat, en sorry daarvoor, maar wist echt niet waar deze anders thuishoort...!

Hier even het verhaal; ik verzorg 4 paardjes op een landgoed van een rijke, oude meneer. Die heeft helemaal geen verstand van paarden en zijn concierge ook niet.
Ze hebben helemaal geen band met de paarden...

Toen ik vanmorgen om 7uur ging helpen met de hoefsmid kreeg ik van de concierge heel slecht nieuws.
Ik weet al langer dat de eigenaar van het landgoed geen beland hecht aan zijn paarden, maar nu is het definitief, de haflinger (één van de vier paardjes) wordt verkocht... aan het slachthuis Huilen
én als de haflinger verkocht wordt, wordt mijn lieveling ook verkocht...

Ik en mijn vriendin (die ook paarden heeft) houden zo van die paardjes en zouden het zoo jammer vinden..
Daarom wil ze graag een bod uitbrengen op die Haflinger, en ik later op het andere paard..
De concierge en ikzelf hebben er geen idee van van hoeveel die paarden waard zijn...
Dus, ik weet dat jullie niet een precies bedrag kunnen zeggen, maar please, doe een gokje...?

over de haflinger:
Breese is 6 jaar, is altijd perfect ontwormd en is altijd op tijd de hoeven bekapt. Hij is noooit ziek en heeft alleen eens een kloof tussen zijn hoef gehad, maar dat is volledig genezen. Het paard is niet opgeleerd en kan NIETS! Is niet zadelmak, nja kan niet eens deftig aan een halstertouw lopen...Màààr hij is niet stout, stampt niet, bijt niet, en is altijd vrolijk als hij mensen ziet, dus volgens ons valt er wel meer te doen met dit mooie paard dan opgegeten worden..
Hij is als veulen gewoon op de weide gezet en nooit naar gekeken. Hij is dan ook véél te dik...
Meer weet ik nu niet meteen te vertellen over haar (oja, tis een merrie).

over dat andere paard:
Van dit paard, Indra, weten we zeker dat ze geen ongelukkig leven heeft gehad.
Ze is een kruising met een Arabier en is heel mooi.
Ze is maximum 7 jaar oud.
Ze heeft absoluut geen springtalent en is niet echt dressuurmatig bereden.
Ze is wél 100% verkeersmak en is superlief op wandelingen.
Ze is een schimmel en meet ongeveer 145cm.

PLEASE help ons door gewoon eens na te denken en een bedrag te geven.. Ik weet dat dat moeilijk is, maar t'is beter dan dat we voor heel onvoorziene bedragen komen te staan.

Marigold

Re: Schatten van paarden, dringend!! help me plz!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:27

gewoon vragen wat ze ervoor willen hebben,
het zou die mensen vast niet veel uitmaken waar de paarden heengaan dan toch?

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:27

als hij ze naar de slacht zou doen krijgt hij er de slachtprijs voor... je kan dat er dus voor geven evt. ietsje erboven gaan zitten zodat hij ze eerder aan jullie verkoopt. Slachtprijzen kun je heel gemakkelijk vinden op internet of even de zoekfunctie gebruiken hier op bokt Lachen succes ermee

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:31

nou, per paard nog geen 1000 euro.. Omdat ze eigenlijk niks kunnen, en geen papieren ed hebben.
Hoe groot is de haflinger? Ik denk dan aan 800 euro, als hij/zij normale maat heeft.
En die andere, helemaal gezond en wel, ook 800-900 euro.

omdat ze dus niks kunnen Knipoog

wat is de huidige slachtprijs? Ik zou vragen wat zij krijgen, en er dan iets boven gaan zitten. 100 euro ofzo.

Succes!

edit: ik geloof dat de huidige prijs, voor een flink gewicht (700 kilo oid) max 400 euro is. Ze zijn alle 2 lichter(heel wat, en er zijn altijd nog extra kosten dus ze houden er echt geen 400 aan over) , dus ik zou 400 per pony proberen Knipoog

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 20:34

Nja de haflinger is zéker geen 800 euro waard, maar het arabiertje wel denk ik, die kan wel alles en daarom denk ik toch aan méér dan 1000 euro voor haar...
Ik heb het al veel gevraagd maar de eigenaar zit nu in zijn andere villa en de concierge zegt dat hij er geen flauw idee van heeft...

De haflinger is net even groot als het arabiertje, ongeveer 145 cm dus.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:35

Heb je het er met je ouders over gehad of je ze uberhaubt wel mag kopen? En waar wil je ze neerzetten? Heb je daar geld voor?

Idd slachtprijs, boven de 400 euro komt dat niet uit schat ik zo.

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 20:35

*** De arabier zal niet aan slachtprijs worden verkocht, concierge denkt dat deze wél papieren heeft maar die zijn niet in zijn bezit...

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 20:37

Annemeik schreef:
Heb je het er met je ouders over gehad of je ze uberhaubt wel mag kopen? En waar wil je ze neerzetten? Heb je daar geld voor?

Idd slachtprijs, boven de 400 euro komt dat niet uit schat ik zo.

Mijn ouders weten hoeveel ik van dat arabiertje hou en ja, we kunnen haar stallen bij die vriendin die mss de haflinger gaat kopen. Daar hebben we alles wat we nodig hebben, 4 weides, stalling en piste.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:45

Gewoon naar de eigenaar toestappen en vragen wat hij er voor wil hebben. En dan in je achterhoofd houden dat hij geen hoofdprijs noemt, omdat de slachprijs echt niet hoger gaat dan 400 euro.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 01:48

Wat een toestand, mensen met geld die paarden hebben en geen gevoel bij de paarden die ze hebben staan.....dit zie je meer en ja heel jammer.

Als die mensen toch willen kiezen voor de dieren dan zullen ze voor het slachtgeld wel over willen doen, de slager laten komen en dat soort afwikkelingen zitten dit soort mensen echt niet op te wachten, dat verstoord hun mooie wereldje.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 02:53

AngelsDitch schreef:
En dan in je achterhoofd houden dat hij geen hoofdprijs noemt, omdat de slachprijs echt niet hoger gaat dan 400 euro.

Jaa of dat doet hij dan juist wel, juist omdat de ts het paardje wil kopen..

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:25

een 6 jarige haflinger van 1.45, daar betaald je echt wel/ meestal 800 euro voor hoor Knipoog

maar ik neem aan dat je de paarden alle 2 zo goedkoop mogelijk wil kopen, dus dan heeft het geen zin om de 'normale waarde' hoger te vinden oid.

Heb je al een gesprek gehad? Ik zou proberen ze alle 2 voor 1000 euro totaal mee te krijgen.

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 12:26

Slotty schreef:
een 6 jarige haflinger van 1.45, daar betaald je echt wel/ meestal 800 euro voor hoor Knipoog

maar ik neem aan dat je de paarden alle 2 zo goedkoop mogelijk wil kopen, dus dan heeft het geen zin om de 'normale waarde' hoger te vinden oid.

Heb je al een gesprek gehad? Ik zou proberen ze alle 2 voor 1000 euro totaal mee te krijgen.

Is op zich e heel goed idee, maar de eigenaar is -ondanks al zijn geld- extreem gierig..
K'zal dat proberen maar eigenaar is momenteel voor 2maanden naar de canarische eilanden, dus rechtstreeks contact is moeilijk en ik vrees dat er voor de haflinger al een afspraak met paardenhandelaar is geregeld..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:56

probeer dan uit te vinden wie de paarden verkoopt voor de eigenaar..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:58

als hij ze verkoopt aan de slager, dan bied je 10 euro meer als de slacht prijs.

en anders gewoon vragen. heeft hij er geen verstand van, dan zeg je gewoon een nette lage prijs.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:06

Ik zou alle slachthuizen in de buurt opbellen en vragen of ze een afspraak hebben met deze meneer over de haflinger.
Dan zou ik met hem gaan onderhandelen.
En anders even die congierge aan zijn arm trekken of hij weet of er al afspraken gemaakt zijn.
Sterkte en heel erg veel succes

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:09

xMRGANx schreef:
Nja de haflinger is zéker geen 800 euro waard, maar het arabiertje wel denk ik, die kan wel alles en daarom denk ik toch aan méér dan 1000 euro voor haar...
Ik heb het al veel gevraagd maar de eigenaar zit nu in zijn andere villa en de concierge zegt dat hij er geen flauw idee van heeft...

De haflinger is net even groot als het arabiertje, ongeveer 145 cm dus.

porbeer voor beide een bod van 300 euro neer te leggen. Je weet maar nooit of de man er mee akkoord gaat. Anders even contact opnemen met slachthuis en met de eigenaar afspreken dat je de pony's voor slachtwaarde wilt overnemen

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:11

Ik zou wat meer als de slachtprijs bieden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:12

waarom uberhaupt een paard aan slacht verkopen terwijl hij er zo meer geld voor kan krijgen en beestje niks mankeerd??

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:14

misschien is het verstandig een briefje op te hangen bij de stal/hek van het weiland,
want stel de handelaar komt op een moment dat jij er niet bent, de paarden ophalen.
je kan er dan opzetten dat je de paarden verzorgt, en ze graag wil overnemen,
met je telefoonnummer erbij.
houd het wel redelijk kort en zakelijk, anders heb je kans dat hij je aanziet voor een 'huilend pennymeisje met misschien net genoeg zakgeld' snapje?
een handelaar verdiend liever iets meer dan dat hij de paarden maar gewoon naar de slager brengt (lijkt me).

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 13:15

Dàt is nu net de reden dat wij hem willen kopen, paard is nog jong, mooi en hélémaal niet vals, maar volgens eigenaar is er niets mee te doen en kost hij heel veel geld.. Ik verzorg die haflinger al een jaar en hij heeft 1 keer een hoefoperatie gehad, tis al..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:16

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg....
Hopelijk kunnen jullie die twee paarden kopen en krijgen ze alsnog een goed leven.

Succes meiden!!!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:17

gewoon slachtprijs dan bieden. het maakt voor hem niet uit van wie hij dat krijgt toch?

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 13:21

Up_to_Date schreef:
Wat een verschrikkelijk verhaal zeg....
Hopelijk kunnen jullie die twee paarden kopen en krijgen ze alsnog een goed leven.

Succes meiden!!!!

Hopen we ook..

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:24

Gewoon de slachtprijs bieden.
Veel succes !