Komt mijn haflinger door een keuring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Komt mijn haflinger door een keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 09:04

Hallo.
Dit is mijn haflinger
Haar naam is Maika, Ze is 8 jaar. Haar vader is Star en haar opa is Sturmer.
Op een aantal foto's lijkt ze of ze overbouwd is, maar dat komt door het pad dat loopt naar beneden.
Ze is rond deze tijd een beetje dik. Omdat ze pas op de wei staat.
maar mijn vraag is komt mijn haflinger door een keuring?, Waar let de jury op?

Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I83PITBZ.jpg
Laatst bijgewerkt door Faniek op 07-05-08 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, 1 naar link veranderd

Pauk

Re: Komt mijn haflinger door een keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:48

Ik denk dat als je haar in conditie heb op de keuring dat dat geen probleem moet zijn.
Wat mij opvalt is dat ze een zeer mooi hoofd heeft. Ook de rest is zeker niet slecht.. Gewoon aanbieden! Erdoor heen zal ze vast wel komen!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:03

Ik vindt het een pracht haf, dus zou zeker met haar naar een keuring gaan, je hebt niets te verliezen toch?

Gr esther

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:51

alle nakomelingen van Star komen door haha Tong uitsteken (heb zelf ook een star nakomeling alleen dan een ruin)

nee hoor is een grapje. Ik vind het een mooie merrie. ik denk dat ze wel door de keuring komt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:53

wat een schoonheid!

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:53

ik heb totaal geen verstand van keuringen of haflingers.
maar deze is en mooi gespierd en heel sjiek (weet echt niet hoe ik 't moest typen)

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:54

zo'n mooi paard Lovers daar moet je gewoon mee naar de keuring gaan ! Haha!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:54

Ik ben een keer met een vriendin en haar haf naar zo'n keuring geweest en toen veel verschillende hafjes gezien. Denk zeker wel dat deze erdoorheen komt, mits ze natuurlijk wat minder dik is Knipoog Maar wat wil je met al dat groene gras..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:55

Hoe groot is ze? Dat is tegenwoordig ook wel belangrijk volgens mij. Ze ziet er niet zo groot uit namelijk.
Er door zal ze wel komen, maar weet niet of ze ook hele hoge punten zal halen? Ze is niet superchique gebouwd en dat is wel waar ze tegenwoordig naar op zoek zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:22

Dat 'mollige' krijg je wat strakker door veel stapwerk met haar te gaan doen. Gewoon aan de hand, vlot laten wandelen, mee laten lopen. Of aan de fiets, elke dag half uurtje / uit bouwen naar 3x per week uurtje, werkt gegarandeerd.
Ze heeft een schitterend front, mooi hoofd en niet te grof beenwerk. Denk als ze wat strakker is, ze best mooi mee kan komen. Hoe haar gangen zijn weet ik niet, maar probeer haar goed en vlot te leren meelopen, dat doet echt ook al heel veel in de ring.
En tja, haar opa is de vader van Stan, mooi peerdje hoor Knipoog

Maar ja, ik hou niet van die super chique haflingers (vindt het eerlijk gezegd helemaal niets Ze is ook al 8 jaar, zal de jury ook weten. Die jonge dingen van 3 jaar zijn ook nog niet 100% uitgegroeid, dat is zij natuurlijk wel, dus dan zijn ze als het goed is ook wat breder.

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:25

moet geen probleem zijn
ze is ontzettend mooi

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:50

Tuurlijk mee naar de keuring gaan!!
Dat is harstikke leuk!! je hebt een hele mooie haf!!
succes!!!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 21:51

BrittKitt schreef:
Hoe groot is ze? Dat is tegenwoordig ook wel belangrijk volgens mij. Ze ziet er niet zo groot uit namelijk.
Er door zal ze wel komen, maar weet niet of ze ook hele hoge punten zal halen? Ze is niet superchique gebouwd en dat is wel waar ze tegenwoordig naar op zoek zijn.

ze is 1.45 tenminste dat zei de oude eigenaar van haar alleen ze is niet officeel gemten.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:23

Ze moeten groter zijn dan 1,36 ofzo volgens mij.. Dan pas kunnen ze kwa stokmaat afkeuren.. Daar zou ik geen problemen inzien.. Nee hoor lekker naar de keuring gaan!
Ze krijgt hooguit een 2e premie.. Wordt ze voor jou vast niet minder om toch?

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 12:03

Pauk schreef:
Ze moeten groter zijn dan 1,36 ofzo volgens mij.. Dan pas kunnen ze kwa stokmaat afkeuren.. Daar zou ik geen problemen inzien.. Nee hoor lekker naar de keuring gaan!

Nee zeker niet, maar ik doe mee om te zien hoe ver ze komt. en als ze ver komt misschien dat ik haar dan nog een keer laat dekken ofzo. maar dat zie ik dan wel weer Tong uitsteken

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:56

Stamboekopname krijg je zowiezo! Dat weet ik gewoon zeker..
Je heb wel kans dat ze dr misschien wat klassiek vinden, maar dan nog kan je uit een 2e premie merrie hele goede veulens fokken hoor!

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:49

Maikaatje schreef:
Pauk schreef:

Nee zeker niet, maar ik doe mee om te zien hoe ver ze komt. en als ze ver komt misschien dat ik haar dan nog een keer laat dekken ofzo. maar dat zie ik dan wel weer Tong uitsteken

Als ze zich goed laat zien krijgt ze zeker weten een eerste premie.. Ik werd vorig jaar voor aanvang van de premiekeuring ook gewaarschcuwd dat er kans was dat ze geen eerste premie kreeg en ze werd tweede.. Naar welke keuring moet je?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:55

Is jouw Haf niet al in het stamboek opgenomen? Dat kan je zien aan het nummer op het stamboekpapier. hf K of S in het nummer??
Als dat zo is, kan je meteen mee doen aan de keuring in jullie rubriek. Zo niet, dan moet je eerst s morgens in de ring verschijnen voor de stamboekopname. De jury jureert volgens het 100 punten systeem en je paard moet minimaal 68 punten halen om opgenomen te worden in het stamboek. Je krijgt punten voor hoofd, type, stap, draf, voorhand, achterhand, etc.

Succes op de keuring

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 13:16

janouk schreef:
Is jouw Haf niet al in het stamboek opgenomen? Dat kan je zien aan het nummer op het stamboekpapier. hf K of S in het nummer??
Als dat zo is, kan je meteen mee doen aan de keuring in jullie rubriek. Zo niet, dan moet je eerst s morgens in de ring verschijnen voor de stamboekopname. De jury jureert volgens het 100 punten systeem en je paard moet minimaal 68 punten halen om opgenomen te worden in het stamboek. Je krijgt punten voor hoofd, type, stap, draf, voorhand, achterhand, etc.

Succes op de keuring

In haar paspoort staat wel dat ze een keer gekeurd is maar dat was denk k toen ze veulen was. en ze heeft hf K. Maar ik ga centrale keuring lopen. en dan de rubriek nakomelingen.

annemijn1010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:06

Het is een super mooie haf!! Haha!
En ik zou gewoon met der naar de keuring gaan als je het niet doet dan weet je nooit!! Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:50

Maikaatje schreef:
janouk schreef:

Succes op de keuring

In haar paspoort staat wel dat ze een keer gekeurd is maar dat was denk k toen ze veulen was. en ze heeft hf K. Maar ik ga centrale keuring lopen. en dan de rubriek nakomelingen.

Hf.K.?? Maar dan is ze al opgenomen!! Dan kan je gewoon alleen maar naar de keuring gaan, dan hoef je geen stamboekopname

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:53

Wat betekent de K en wat betekent de S?

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:55

Altijd proberen, ik hoop voor je dat je erdoor komt Knipoog
Haar neus vindt ik niet echt een haflingerneus, of dat ligt aan mij Tong uitsteken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:01

Tegenwoordig hebben haflingers wel vaker een chiquer neusje,, heeft de mijne ook, al zou je dat soms niet zeggen als ze hem vol in je gezicht stopt Clown

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:17

HF. K
in het paspoort, dan is je pony al opgenomen in het stamboek. Je kan het KVTH bellen en vragen hoeveel punten ze had en of ze al een premie heeft gekregen.
Je kan in ieder geval inschrijven voor de premiekeuring en je hoeft geen stamboekopname meer te doen.

Succes