Weissgold GF, cremello warmbloed hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Weissgold GF, cremello warmbloed hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 14:52

Is er al iemand die deze hengst heeft gebruikt en misschien een veulen verwacht dit jaar?

Hij is interessant gefokt met lijnteelt op Woermann/Woehler en Absatz, met verder hengsten zoals White Magic/Weltmeyer, Bolero, Abglanz en Ferdinand in zijn afstamming. Er zit ook een goede schut springbloed in (Lorenz/Ladykiller xx, Rasputin/Ramiro, Fasolt/Farnese en Marlon xx) wat goed zou aansluiten met een merrie die ik in gedachten heb.

Daar hij nog tot eind juli in de EU center staat in de beurt van Aachen (daarna gaat hij zijn 70 dagen test doen) en omdat dit eigenlijk niet zo ver weg is van mij (ongeveer een uurtje rijden), wil ik hem is gaan bezichtigen en beoordelen voor een dekking.

Van

Re: Weissgold GF, cremello warmbloed hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:37

Ik ben hier ook wel benieuwd naar Lachen
ik wil misschien volgend jaar met hem dekken

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:35

dat klingt heel interessant, zou je willen vertellen hoe je hem vond en mss foto's willen plaatsen?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:37

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 11:54

Misschien kan je op het horse-gate forum (duitse versie van bokt) navraag doen naar nakomelingen. Ik vind de meeste hengsten daar wel prachtige dieren maar totaal niet bekend al lijkt die dream of glory kleizoon mij wel interessant voor mijn merries (kleurtje is aangename bijkomstigheid) maar ik vind of zie ook nergens nakomelingen van hen of videobeelden van de hengsten. DVD bestellen lijkt niet echt mogelijk daar. Als de afstamming bekijk zit daar toch serieus goed sportbloed in. (sommigen wel veel Trakhener bloed).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:12

Zijn kleur is zeer intressant. De moederlijn vindt ik minder intressant. De hengst vindt ik zelf ook nog wat weinig persoon. Al is hij op de video's natuurlijk heel erg jong. Hij draaft voor mij met wat weinig overtuiging en lijkt wat beperkt in de schouder.

Ik zou nakomelingen willen zien uit sportmerries.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:45

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:49

Hmmmmm... ik zit ook te dubben om met de tijd met Cremello te gaan mixen, omdat ik graag een valkkleurig paard wil proberen te fokken.

Helaas zijn er maar weinig goede en aansprekende hengsten en vind ik deze, qua springtechniek en beweging, ook wat tegenvallen...

Maar misschien als je er een hele sterke merrie onder schuift...

Ik hou dit topic wel even in de gaten... Wellicht komen er leuke combi's uit om te volgen Knipoog

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:02

Net nog even zitten snuffelen op de site. Maar ik vind zijn vader Win the Gold een stuk aansprekender.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 23:18

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 03:51

Ja die had ik inderdaad bekeken. Op youtube staan er ook een paar van zijn vader.
Ik ben heel benieuwd wat deze hengst gaat doen tijdens zijn verrichtingstest.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 22:07

NatasjavE schreef:
Net nog even zitten snuffelen op de site. Maar ik vind zijn vader Win the Gold een stuk aansprekender.

Moet toegeven dat zijn vader meer 'hengst' is maar in alle eerlijkheid op de foto's en video's is de hengst een jonge 2 jaar. Volgens een kennis in duitsland is hij heel goed ontwikkeld sedert hij in training is en heeft mij aangeraden hem te gaan kijken omdat hij de moeite waard zou zijn.
Helaas staat mijn agenda al redelijk vol komend maand dus wordt het pas eind mei voordat ik een afspraak kan maken.
Ik heb wel een foto gekregen van zijn eerste veulen bij zijn fokster:
http://img236.imageshack.us/img236/3944 ... on1tn1.jpg
Moeder komt uit een zeer goede prestatie lijn.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:14

Ik hoop dat deze kleur meer toegevoegd gaat worden aan de warmbloedpaarden fokkerij! Nu is er misschien nog niet zoveel keus aan warmbloedhengsten met een creme gen. Maar misschien dat ze deze hengsten in de toekomst ook wel veel kunnen verbeteren wat betreft gangen, exterieur en karakter.

Ik vind Win the gold ook interessanter dan Weissgold.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:49

@Petrina
Het verschil tussen zijn vader is natuurlijk ook het het leeftijdsverschil.
Maar ik doelde vooral op de springmanieren en beweging van de vader. Als ik Weissgold op de standfoto zie vind ik hem ook wat onderstandig(kan aan de foto liggen) en dat zie ik niet graag. En ik zie graag dat een paard veel beweging heeft vanuit de schouder zoals je ziet bij paarden met gelders bloed, Holsteiners en Oldenburgers. En KWPNrijpaarden natuurlijk die dit bloed ruim voorradig in de aderen hebben. Denk maar aan het "knietje" van Flemming.

Trakheners en Hanoveranen hebben met het voorbeen veelal een heel andere bewegingsvorm. Dat is denk ik ook een van de redenen is dat Hanoveranen en Trakheners over het algemeen in Nederland veel minder aanslaan(Ja inderdaad Gribaldi is een uitzondering...maar die is dan ook zwart). Dit zie dan logischerwijs ook terug in de bewegingsvorm van Weissgold die veel Hanoveraner- en Trakhenerbloed in zijn afstamming heeft.

Laat dit paard eerst maar eens zijn verrichting lopen en laten we kijken wat ze er daar van zeggen. Ik zou zowiezo nooit dekken bij een jonge hengst zonder verrichtingstest.
Het veulen op de foto ziet er aansprekend uit.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 15:03

Ten eerste denk ik niet dat je een paard kan beoordelen aan de hand van een foto. Iedere stand is een onnatuurlijk stand en houding die net op dat moment opname is vastgelegt met de camera. Dit is ook een van de reden dat ik altijd de hengsten die ik wil gaan gebruiken ga bezichtigen.
Maar ik zie ook graag veel schouder vrijheid en beweging met veel stuwing, en een 'knietje' en roldraf zie ik niet graag!

Het zijn toch over het algemeen net juist DIE paarden met veel Trakhener en Hanoveraan bloed die presteren op Internationale en GP niveau! Denk aan Salinero en Bonfire, twee prima nederlandse voorbeelden! Salinero is 100% Hannoveraans en Bonfire is hoofdzakelijk volbloed en Hannoveraans met een mengelmoes van anderen (31,5% Hann, 37,5% XX, 6,25% SF, 6,25% Trak, 18,75% Old.).

En eerlijk gezegt het is juist die bewegingsvorm dat ik zoek in een toekomst dressuur paard en niet wat ik hedendaags in het KWPN-rijpaard zie.

Wat het dekken betreft, ik dek in de 9 keren uit de 10 met jong hengsten en laat mij leiden door wat ik goed vind, wat ik zie en natuurlijk wat bij de merrie past. Ik ken genoeg van paarden om niet afhankelijk te zijn van de commentaren van de zg 'experts' op een verrichtingstest, en ben er ook niet overtuigt dat deze altijd netjes onpartijig zijn! Nors opkijken

Maar gelukkig dat doelstelling en smaken verschillen anders was er helemaal geen bloedvernieuwing in de warmbloed stapel en gingen wij allemaal naar dezelfde hengsten! Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:51

Peterina mocht je naar dat Station gaan om hem te bezichtigen kan je dan ook even naar Dream of Gold kijken? Kleinzoon van Dream of Glory. Eventueel wat foto's of videobeelden nemen als je mag natuurlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:28

Ik geloof ook dat ik al aangaf dat het aan de foto kan liggen dat hij onderstandig staat..toch?
Ik heb een aantal redenen gegeven waarom ik op dit moment(!) niet met hem zou dekken. Bij een niet heel bekende moederlijn en een hengst die me qua type niet direct kan bekoren ben ik wat terughoudend.
Als deze hengst zo meteen met goed presterende nakomelingen komt zou ik direct om zijn omdat ik ook hou van wat andere kleurtjes dan alleen maar zwart en donkerbruin.

Het is dus te hopen dat hij een goede verrichting laat zien en dat hij niet alleen 2e rangsfokmateriaal of merries van allerlei (bv Tinkers ofzo) krijgt aangeboden.

Is deze hengst geröntgend? (want ook dat vind ik belangrijk)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 17:38

NatasjavE schreef:
Ik geloof ook dat ik al aangaf dat het aan de foto kan liggen dat hij onderstandig staat..toch?
Ik heb een aantal redenen gegeven waarom ik op dit moment(!) niet met hem zou dekken. Bij een niet heel bekende moederlijn en een hengst die me qua type niet direct kan bekoren ben ik wat terughoudend.
Als deze hengst zo meteen met goed presterende nakomelingen komt zou ik direct om zijn omdat ik ook hou van wat andere kleurtjes dan alleen maar zwart en donkerbruin.

Het is dus te hopen dat hij een goede verrichting laat zien en dat hij niet alleen 2e rangsfokmateriaal of merries van allerlei (bv Tinkers ofzo) krijgt aangeboden.

Is deze hengst geröntgend? (want ook dat vind ik belangrijk)

Als hij een goede verrichting doet dan is hij ook ggk voor Oldenburg en ik denk dat de fokster niet haar hengst aan 'allerlei' zal laten dekken. Wat het rontgen betreft ... weet ik niet ... ook iets dat ik alsnog moet vragen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 17:41

petraaken schreef:
Peterina mocht je naar dat Station gaan om hem te bezichtigen kan je dan ook even naar Dream of Gold kijken? Kleinzoon van Dream of Glory. Eventueel wat foto's of videobeelden nemen als je mag natuurlijk.

Ik dacht dat Dream of Gold op de stoeterij zelf stond; Weissgold staat nu op de EU-center in de beurt van Aachen ... er schilt toch ongeveer een 4-5 uur auto rit tussen de twee.

(Tussen haakjes en even off topic ... er staat een hele mooie Dream of Gold merrieveulen te koop op de stoeterij EN 2x gigantische grote hengstenveulens: beide boven de 120 cm bij de geboorte ... als ik nu maar is eens de grote lotterij zou kunnen winnen Ach gut )

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:42

Ik heb mijn merrie ook laten dekken van Weissgold, maar nu zou ik graag wat veulens zien van hem...
Moesten er mensen zijn die er een veulen van hebben, dan mogen ze mij altijd een foto sturen naar staldiluna@gmail.com

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:32

Suelza schreef:
Hmmmmm... ik zit ook te dubben om met de tijd met Cremello te gaan mixen, omdat ik graag een valkkleurig paard wil proberen te fokken.

Helaas zijn er maar weinig goede en aansprekende hengsten en vind ik deze, qua springtechniek en beweging, ook wat tegenvallen...

Dan kun je ook Cream on Top gebruiken, niet gegarandeerd een apart kleurtje maar wel een goede springer met leuk papiertje.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:39

Dit topic is 5 jaar oud. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:40

Dan zijn er inmiddels wel veulens toch? ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:43

Vast wel, maar of het nu nog zin heeft om een bepaalde hengst te adviseren betwijfel ik. :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:13

anneliesdj schreef:
Suelza schreef:

Dan kun je ook Cream on Top gebruiken, niet gegarandeerd een apart kleurtje maar wel een goede springer met leuk papiertje.

Die was voor dat paard niet geschikt geweest ;) ik heb er nu 1 waar ik hem wel op/in kwijt kan, maar die merrie is niet te insemineren, dus dat is even de vraag... Maar heb al lang en breed contact gehad met de hengstenhouder van COT