wuswa schreef:Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een super leuk veulen maar kijk misschien wat kritisch omdat ik twijfel of ik juist deze hengst voor mijn merrie moet gebruiken! Voor mijn merrie zou het haar tweede veulen zijn; het eerste veulen is er 1 van Hold up Premier. Bewust voor deze hengst gekozen omdat hij vergrotend zou werken en de weke lendenen 'goed'zou kunnen maken. Dat laatste is gelukt maar het eerste zeker niet. De (inmiddels) jaarling is een heel mooi maar klein poppetje. Nou adviseert men mij om de merrie nog een x te laten dekken omdat een eerste veulen vaak wat kleiner is. Ik ben alleen bang dat het weer een kleintje wordt.... Overigens denk ik dat jouw veulen gezien zijn beenlengte zeker groter wordt dan mams!
Die bij mij op stal word zeker weten groter dan moeders... het is nu al een grote(nu zo'n 2 maand oud), als ik ernaast sta komt ze ongeveer tot mijn ribben (en ik ben ongeveer 1.78m) moeders is ook niet supergroot gok rond de 1.63 iig zeker niet groter dan 1.65