Ik zit nog op de middelbare school en ik wil later heel graag een eigen (Arabieren) paardenfokkerij beginnen. Ik verdiep me er wel eens in en heb dan ook een opdracht op school gekozen, hoe start je een eigen bedrijf op? Ik heb nu zelf een Arabier en ik ben weg van dit ras, ik ben erg geïntresseerd in verschilllende bloedlijnen van paarden. Ik heb op verscillende websites geken en ben voor informatie (voor mijn werkstuk en uit eigen intresse) naar de ING bank gegaan om informatie aan te vragen over leningen samen met een vriendin. Ik weet dus al het één en ander over HOE je een eigen bedrijf opstart. Maar ik wil graag ervaringen van mensen horen die zelf een eigen bedrijf hebben of zelf een paarden fokkerij. Ik ben benieuwd of je rond komt met alleen een paardenfokkerij of moet je er nog een andere baan bij nemen? Ik hoef echt niet rijk te worden ofzo maar het zou natuurlijk wel handig zijn dat ik genoeg geld heb voor mijn eigen eten en dat van de paarden
. wie heeft er zelf een eigen bedrijf of weet hier veel van af? Ik hoor graag tips en een antwoord op mijn vraag! Ook wil ik gaar weten waar je allemaal aan moet denken bij een paardenfokkerij en of je bijvoorbeeld een vergunning voor bepaalde dingen nodig hebt.Groetjes Jaëlle
. Totdat het geweldig loopt natuurlijk.. En ga eerst het hobbymatig proberen, dan komje ook al wat verder