Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
greetje schreef:Leg eens uit; wat bedoel je daarmee?
greetje schreef:Ik ben voor een dekbeperking en wel voor de nieuwe lichting jonge hengsten. Bijv. niet meer dan 50 merries per jaar, het voordeel hiervan is dat ook de fokkers dan beter gaan selekteren en dat zorgt ook gelijk voor een betere bloedspreiding. Nou moeten jullie mij dus niet vertellen dat het stamboek teveel macht naar zich toetrekt met dit systeem, want zij zijn ook verantwoordelijk voor de goedkeuring van deze hengsten
greetje schreef:Misschien is het verstandig dat het stamboek ook dit aan gaat pakken want wat is er de laatste tien jaar nu van deze tophengsten, met hun zoveel merries terecht gekomen. Vele leuke paarden, maar de KWPN top laat het er toch maar een beetje bij zitten. Stilletjes zit ik er aan te denken dat het KWPN heel veel rekening houd met de grote hengstenhouders
Citaat:Ze zouden zich meer op de kleine fokker moeten richten. Zorgen dat die mensen wijzer worden dan alleen maar de grote massa trend te volgen. Als dit zo doorgaat lijkt mij dit heel erg slecht voor de toekomst van de fokkerij.
Citaat:Wat gebeurt er met het dekgeld als een hengst van 250 dekkingen per jaar terug moet naar 50?
En wie gaat er dan nog bij dekken? Niet de merriehouder met 1 of 2 merrie's...
*Marije* schreef:Wat gebeurt er met het dekgeld als een hengst van 250 dekkingen per jaar terug moet naar 50?
*Marije* schreef:Wat gebeurt er met het dekgeld als een hengst van 250 dekkingen per jaar terug moet naar 50?
greetje"]
[quote="*Marije* schreef:Wat gebeurt er met het dekgeld als een hengst van 250 dekkingen per jaar terug moet naar 50?
joostvangestel schreef:Marije: ik denk niet dat er bij de Welsh Cob problemen zijn met hengsten die meer dan 50 merries dekken, of wel soms?
*Marije* schreef:Ben benieuwd of die populaire hengsten met 50 dekkingen ook nog zoveel toppers fokken...
chantal1 schreef:Ik zelf ben toch wel voor dekbeperking, dit komt omdat ik naar de kwaliteit en exclusiviteit kijk.