Dennis schreef:Een palomino is en blijft een kleur. Ook als er een speciaal palomino stamboek is.
Het zelfde bij appaloosa's. Er is een appaloosa stamboek, maar het blijft een kleur. Kruizingen met de juiste kleur nemen ze ook op, net als 'ras zuivere'(in hoevere een kleur stamboek raszuiver is) pony's zonder de juiste kleur.
Het NSPS staat idd bijna alle kleuren voor (alleen appies niet).
Okee, dan zijn we het daarover eens:). Heb ik je ergens verkeerd begrepen denk ik.
Toch ben ik het ook niet eens met je stelling over appies, want de American Appaloosa is wel degelijk een ras!
Weet niet hoe dat zit met de Nederlandse Ap, kan idd goed zijn dat het gewoon een kleur is!
@Niine: Ik weet zelf weinig van dressuur en springen af, maar aangezien palomino een kleur is, zullen er genoeg rassen zijn met die kleur die in de spring/dressuursport te zien zijn! Ik moet je wel bekennen dat ik ze (buiten, op bokt, foto's ed) een stuk minder in andere rassen die dan in quarters. Geen idee waarom... Misschien omdat het met westernrijden een populaire kleur is en over nakomelingen meer wordt nagedacht dan bij andere rassen??
Edit: Even offtopic, maar wat is die Dennis een gaaf ding zeg!! Ben verliefd