DIARADO (DIAMANT DE SEMILLY x CORRADO I x CONTENDER)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cjb

DIARADO (DIAMANT DE SEMILLY x CORRADO I x CONTENDER)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 15:01

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=254807

Zelden wist een hengst zo te overtuigen als de kersverse kampioen van de hengstenkeuring van het Holsteiner Verband.
De Diamant de Semilly-zoon Diarado (mv. Corrado I) was veruit de beste op een hengstenkeuring "DE HOEFSLAG"

Deze is gekocht door o.a. van Uytert. (om te gebruiken voor de dressuurfokkerij???????)

Weet iemand meer over deze hengst?
En op welk type merrie vinden jullie deze hengst het best passen?

Adriana

Re: DIARADO (DIAMANT DE SEMILLY x CORRADO I x CONTENDER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:28

In de paardenkrant van woensdag staat een stuk over deze hengst...

Op welke merrie hij gaat passen is zeer de vraag voor een Diamant x Corrado x Contender is hij zeer edel! Ik ken zijn moeder niet, maar wel zijn grootmoeder en dat is een hele correcte merrie. De moederlijn is gefokt met ontzettend veel sportprestaties. En de paarden uit deze lijn hebben een ontzettend fijn karakter! Crawford een goedgekeurde Holsteiner Verbandshengst uit de de volle zus van Diarado heeft vorig jaar een aantal maanden bij Nijhof gestaan.
Camiros (Contender x Valeska IV van Fernando) ging hem voor als Siegerhengst uit deze stam en geeft goede nakomelingen in Amerika. http://www.foxfirefarm.us/pages/foxfire ... pring.html
Ze mag alleen haar informatie wel updaten Haha!

Met Corrado heeft Hobe Bernard enorm veel succes gehad, Corfino I en II, Crawford, Coriano en Cabrio hebben Corrado als vader.

Ik hoop dat men de merries voor hem begrensd zoals bij het Holsteiner Verband gebruikelijk is. En niet dat hij 500 merries gaat krijgen.

Ik zou een merrie gebruiken die een sterke bovenlijn heeft, gezien het Corrado bloed wat nog wel eens doorslaat naar de rug en achterhand. De bewegingen van Diarado zijn functioneel maar het is geen spetterend dressuurpaard. Springen kan die wel en hij heeft een fijn mode kleurtje...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:42

Adriana schreef:
De bewegingen van Diarado zijn functioneel maar het is geen spetterend dressuurpaard.

Nou van dit commentaar zal Joop vast heel verdrietig worden Ach gut

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:10

Waarom?? Ik zou echt niet weten waarom, het is een springpaard. En als hij de juiste mogelijkheden krijgt dan zal hij vast een fijne toekomst krijgen. Voor de Holsteiner fokkerij is het weer eens wat anders dan een Cassini of een Quidam de Revel hengst. En de moederlijn is zeer interessant!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:17

Adriana schreef:
Waarom?? Ik zou echt niet weten waarom, het is een springpaard. En als hij de juiste mogelijkheden krijgt dan zal hij vast een fijne toekomst krijgen. Voor de Holsteiner fokkerij is het weer eens wat anders dan een Cassini of een Quidam de Revel hengst. En de moederlijn is zeer interessant!

Gelukkig eens een nuchter en objectief verhaal.
Van iemand die hem ook zelf heeft kunnen zien en beoordelen.
Niet alle kampioenen in Holstein, Nederland en andere fokgebieden zijn goede verervers
gebleken.
Een deklimiet is voor het Holsteiner Verband, als gesloten stamboek, goed uitvoerbaar.
En ook een groot voordeel.
Daarom zal hij wel de nieuwe hype in Nederland worden als opvolger van Spielberg. Nagelbijten / Gniffelen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:40

Adriana schreef:

Dat bestrijd ik niet, maar Joop had het over een dressuurhengst zoals hij in tijden niet gezien had en die gooit zijn geld noet zomaar weg.
Maar wat versta jij onder dressuurbewegingen, een flap voorbeen???

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:37

Ik hoop het echt niet MisterA, kwaliteit heeft ie wel! Maar om nou gelijk zoveel merries te gaan dekken...

We zullen het zien volgend jaar. Hij was als veulen al niet de gemakkelijkste en ook op de keuring had ie aardig losse beentjes... dus ook een goed karakter blijft een pre ondanks de fantastische moederlijn.

Crawford heeft ook een fantastisch karakter!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:56

Adriana schreef:
Ik hoop het echt niet MisterA, kwaliteit heeft ie wel! Maar om nou gelijk zoveel merries te gaan dekken...

We zullen het zien volgend jaar. Hij was als veulen al niet de gemakkelijkste en ook op de keuring had ie aardig losse beentjes... dus ook een goed karakter blijft een pre ondanks de fantastische moederlijn.

Crawford heeft ook een fantastisch karakter!

Nou, dan weet ik wel genoeg.
Ik heb een gruwelijke hekel aan een speciaal karakter. Laten de ruiters, die dit graag zien,
ze zelf maar fokken en opfokken.
Ik wil graag gezond en wel mn welverdiende pensioen halen. Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:59

Ach als Pedagoge ga ik werken met speciale kinderen, daar passen speciale veulens en etc ook bij. De Tin Rocco die ik deed was ook een paard om mee om te gaan met fluwelen handschoenen Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:43

sarabande schreef:
... maar Joop had het over een dressuurhengst zoals hij in tijden niet gezien had en die gooit zijn geld noet zomaar weg.
Maar wat versta jij onder dressuurbewegingen, een flap voorbeen???

ehm..... lezen?
Joop had het niet over Diarado De Dressuurhengst, maar over Diarado, mooier dan een dressuurhengst. Zie onderstaande:

BRON van het volgende citaat:
De gitzwarte droomhengst die niet geveild wordt, is gisteravond verkocht aan het Holsteiner Verband, Paul Schockemöhle en de Nederlandse hengstenhouder Joop van Uytert. “Ik heb altijd gezegd dat ik flink geld wil neerleggen, maar dan moet het wel voor een hengst zijn waar je van droomt. En deze is waanzinnig en zo mooi. Ik heb nog nooit een dressuurhengst gehad die zo mooi is als deze. Om kippenvel van te krijgen”, vertelt Van Uytert enthousiast.

De quote gaat puur over het uiterlijk.
Nergens is het woord beweging gevallen

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:05

Het verband tussen mooi - en dressuurhengst ontgaat mij even.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:11

Sarabande schrijft; Nou van dit commentaar zal Joop vast heel verdrietig worden .

Omdat ik schreef dat geen spetterend dressuurpaard gaat worden... mooi is ie zeker, maar geen dressuurpaard en mijn feedback op deze hengst zou meneer van Uytert verdrietig moeten stemmen. Er is niks aan deze hengst om verdrietig van te worden! Als zijn dressuurhengsten zijn dus minder om van kwijlen dan deze Knipoog

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:17

Adriana schreef:
Sarabande schrijft; Nou van dit commentaar zal Joop vast heel verdrietig worden .

Omdat ik schreef dat geen spetterend dressuurpaard gaat worden... mooi is ie zeker, maar geen dressuurpaard en mijn feedback op deze hengst zou meneer van Uytert verdrietig moeten stemmen. Er is niks aan deze hengst om verdrietig van te worden! Als zijn dressuurhengsten zijn dus minder om van kwijlen dan deze Knipoog

Vivaldi
Krack C
Tango
P. Black.
United, enz.

Maar ja, ik kwijl niet zo gauw op een hengst, moeten eerst wat hebben gepresteerd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:18

Dees schreef:
De quote gaat puur over het uiterlijk.
Nergens is het woord beweging gevallen

Als Joop en de meeste kenners het over een mooi paard hebben dan hebben ze het over het totale paard, niet over een breyer beeld.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:24

Daar ging het niet om.
Jij hebt gewoon het publikatiestukje over Diarado niet goed gelezen Knipoog

Mooi is een kwestie van smaak.
Bovendien is Van Uytert toch ook eigenaar van bijvoorbeeld ene Gribaldi? Dus, kom op hee... hij is kennelijk gauw tevreden met bewegingen. Beetje springbloed voor wat meer achterhandgebruik kan geen kwaad... maar dat maakt zo'n zoon van Diamant de Semilly nog geen dressuurhengst Haha!
Daarnaast, misschien wil de beste man Van Uytert wel gewoon een springtak in zijn bedrijf uitbreiden Pling

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:29

Ben ik met je eens, ik ventileer alleen maar meneer van Uytert zijn gedachten. En waarom 4000 mensen uit hun dak gingen toen deze hengst kampioen werd. Geen idee hoeveel mensen in de Holstenhalle past...

Ik heb voor mezelf gezegd dat ik eerst zijn verrichtingstesten in Duitsland wil afwachten, hopelijk loopt ie beide!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:44

Adriana schreef:
Ben ik met je eens, ik ventileer alleen maar meneer van Uytert zijn gedachten. En waarom 4000 mensen uit hun dak gingen toen deze hengst kampioen werd. Geen idee hoeveel mensen in de Holstenhalle past...!

Die zullen niet uit hun dak gaan voor een slecht bewegende hengst.
We zullen zien hij zal binnenkort voor de KWPN jury komen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:48

Nou ik ben blij dat je zo positief bent! Ik heb ook niet gezegd dat ie slecht beweegt. Je verdraait mijn woorden, ik heb gezegd dat hij functionele bewegingen heeft maar dat het geen spetterend dressuurpaard zal worden. Binnenkort voor een kwpn jury? Mijn god ik hoop dat ze dat even uitstellen... er zijn verschillende hengsten geweest voor wie dat net even allemaal teveel werd. Dayano, Caresino etc. Zo'n keuring is niet niks!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:07

Adriana schreef:
Je verdraait mijn woorden, ik heb gezegd dat hij functionele bewegingen heeft maar dat het geen spetterend dressuurpaard zal worden. !

Nee ik verdraai jouw woorden niet ik zet er vraagtekens bij, ik denk dat jij, of wie dan ook, dat helemaal niet kan beoordelen bij een nog geen 3 jarig paard.

Voor hij een dressuurpaard is zijn we een aantal jaren verder.
Kijk eens rond in die wereld, veel mindere paarden zijn spetterende dressuurpaarden (wat dat dan ook wezen mag) geworden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:08

sarabande schreef:
Adriana schreef:
Ben ik met je eens, ik ventileer alleen maar meneer van Uytert zijn gedachten. En waarom 4000 mensen uit hun dak gingen toen deze hengst kampioen werd. Geen idee hoeveel mensen in de Holstenhalle past...!

Die zullen niet uit hun dak gaan voor een slecht bewegende hengst.

Om daarna zijn verrichtingen in Neustadt aan de Dosse te doen. Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:15

sarabande schreef:
Adriana schreef:
Je verdraait mijn woorden, ik heb gezegd dat hij functionele bewegingen heeft maar dat het geen spetterend dressuurpaard zal worden. !

Nee ik verdraai jouw woorden niet ik zet er vraagtekens bij, ik denk dat jij, of wie dan ook, dat helemaal niet kan beoordelen bij een nog geen 3 jarig paard.

Voor hij een dressuurpaard is zijn we een aantal jaren verder.
Kijk eens rond in die wereld, veel mindere paarden zijn spetterende dressuurpaarden (wat dat dan ook wezen mag) geworden.

Echt een aanfluiting naar verrichtingsjury's toe..cq. fokkers. Ach gut

wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:20

sarabande schreef:

Dat verwacht ik niet. Het holsteiner verband is mede-eigenaar. Die hebben er geen belang bij dat Diarado bij het KWPN voorgesteld gaat worden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:22

wonderland schreef:
sarabande schreef:

Dat verwacht ik niet. Het holsteiner verband is mede-eigenaar. Die hebben er geen belang bij dat Diarado bij het KWPN voorgesteld gaat worden.

Sarabande doet zo'n uitlating niet als ze het niet zeker weet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:30

Niks is zeker en gezien het verleden blijken voornemens voortdurend te veranderen, (zie Spielberg b.v.) dus ik zet zal om in: zou kunnen Haha!

wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:31

ceasario schreef:
Sarabande doet zo'n uitlating niet als ze het niet zeker weet.

In dat geval zal ik proberen om dan aanwezig te zijn in Ermelo. Wil hem wel graag aanschouwen.